بازخورد اختتامیه جشنواره قرآنی فیلم مبین در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3871617
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴

بازخورد اختتامیه جشنواره قرآنی فیلم مبین در صفحات معارفی رسانه‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ صفحات معارفی رسانه‌ها امروز بیش از هر خبری به مراسم اختتامیه جشنواره قرآنی فیلم مبین پرداخته‌اند که روز گذشته از سوی سازمان قرآنی دانشگاهیان برگزار شد.

ارسالی /////////// بازخورد اختتامیه جشنواره قرآنی مبین در صفحات معارفی رسانه‌ها

به گزارش ایکنا؛ امروز سه‌شنبه 24 دی‌ماه صفحات معارفی رسانه‌ها از برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره فیلم 114 ثانیه‌ای مبین خبر دادند. همچنین در کنار این رویداد، از برگزاری نشست علمی «حقوق اقلیت‌های دینی در نظام جمهوری اسلامی ایران، الگوی تحقق عدالت اجتماعی» نیز خبر داده شده است. بارگذاری فایل‌های صوتی مداحان اهل بیت(ع) و نیز قاریان قرآن کریم از دیگر مطالب منتشر شده در این روز بوده است. در ادامه نگاهی به صفحات معارفی رسانه‌ها در روز 24 دی‌ماه انداخته شده است.
فارس
خبرگزاری فارس امروز 24 دی‌ماه با انتشار 9 گزارش، مصاحبه و مطلب خبری صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی را به روزرسانی کرده است که یکی از آنها تلاوت ترتیل صفحه ۲۶۹ قرآن شامل آیات ۱۵ تا ۲۶ سوره مبارکه نحل با صدای مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد است. این خبرگزاری همچنین تلاوتی از «محمد کرمانی» قاری ممتاز کشورمان و دارنده رتبه دوم مسابقات بین‌المللی قرآن کشور تونس را منتشر کرده است.
از دیگر مطالب منتشر شده فارس می‌توان به انتشار گزارشی از مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه قرآنی مبین اشاره کرد. این مراسم روز گذشته با حضور سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی؛ معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، حسین انتظامی، رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان و قرآنیان کشور در خانه هنرمندان تهران برگزار شد.
گفت‌وگو با آیت‌الله «سیدمحمد قائم‌مقامی» پژوهشگر و استاد حوزه از دیگر مطالب منتشر شده در این خبرگزاری است. این پژوهشگر در بخشی از صحبت‌های خود با بیان این‌که اگر مسئولان می‌ترسیدند و دستشان در جواب دادن به آمریکا می‌لرزید، انقلاب ۵۰ سال عقب می‌افتاد، حوادث بعدی را ناشی از تذکر خداوند دانسته و گفته است: «حکمت این اتفاقات آن بود که خدا نمی‌خواست مغرور پیروزی شویم».
فارس در بین خبرهای امروز خود گزارش‌هایی از نشست علمی «حقوق اقلیت‌های دینی در نظام جمهوری اسلامی ایران، الگوی تحقق عدالت اجتماعی» منتشر کرده و در ادامه نیز از انتشار جدیدترین اثر گروه تواشیح «وصال» با عنوان «ملک سلیمان» خبر داده است.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم نیز امروز هشت خبر را تا زمان تهیه این گزارش بر روی خروجی قرار داده است که از جمله آنها می‌توان به برگزاری اختتامیه جشنواره فیلم مبین اشاره کرد. تسنیم در این گزارش به انتشار اسامی برگزیدگان بخش‌های مختلف اکتفا کرده است.
این خبرگزاری در گزارشی با تیتر «چه مؤمنانی در آخرالزمان از دین مرتد می‌شوند؟» به دنبال پاسخ مطرح شده رفته است. در بخشی از این گزارش آمده است: «خطر ارتداد نسبت به عترت، همواره در طول تاریخ بر جامعه مسلمین سایه افکنده است و این قضیه حداقل اولین بار پس از فوت رسول‌الله(ص) و در ماجرای سقیفه رخ داد؛ اهل ایمانی که جزء صف‌اولی‌های سپاه پیامبر (صلی الله علیه و آله) محسوب می‌شدند، از ولایت امیرالمؤمنین کناره‌گیری کردند و به این ترتیب، جامعه اسلامی یا به تعبیری، قوم پیامبر به سرعت به سوی عمق رذالت کشیده شد. از این روست که در روایات متعددی مشاهده می‌کنیم پس از فوت رسول‌‏الله جز سه نفر، همگی نسبت به ولایت امیرالمؤمنین و خاندان عترت مرتد شدند؛ از جمله روایت امام باقر (علیه‌السلام) که فرمود: «ارْتَدَّ النَّاسُ‏ بَعدَ نَبیٍّ إِلَّا ثَلَاثَةُ نَفَرٍ سَلْمَانُ وَ أَبُو ذَرٍّ وَ الْمِقْدَادُ...»».
«گلچین مداحی مراسم عزاداری در مهدیه امام حسن مجتبی(ع)»، «دانشگاه شریف برای جانباختگان سانحه هوایی مراسم می‌گیرد»، «تفسیر جدید رهبر انقلاب از حدیث «اِنْتِظارُ الْفَرَجِ عِبادَةٌ»»، «مداحی جدید مهدی رسولی در فراق سردار سلیمانی»، «مراسم عزای جانباختگان سانحه هوایی در مهدیه امام حسن(ع) برگزار شد+عکس» و «شعرخوانی محمدرضا وحیدزاده در فراق سردار قاسم سلیمانی +فیلم» از دیگر مطالب منتشر شده در صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم است.
ایرنا
خبرگزاری جمهوری اسلامی در صفحه قرآن و معارف گزارشی از نشست شورای مشورتی ستایشگران اهل بیت (شمس) در بنیاد دعبل خزاعی منتشر کرده است. در بخشی از این گزارش می‌خوانیم: «در ابتدای نشست، اعضا تعریفی از منزلت اجتماعی ارائه دادند با این عنوان که منزلت در لغت به معنای مرتبه، مقام و رتبه معنا شده است. در اصطلاح نیز؛ یعنی نفوذ و اعتباری که دیگران به شخصی منتسب می‌کنند. منزلت اجتماعی مقام یا شان و جایگاهی است که در جامعه برای فرد یا گروه قائل‌اند یا ذهنیتی که جامعه از شخص دارد. مداحان بر این اعتقاد بودند منزلت چیزی نیست که خود فرد یا گروه برای خودش تعریف کرده باشد، بلکه حتما از بیرون به آن‌ها ارائه‌شده است».
ایرنا همچنین در مطلب دیگری پیام آیت‌الله «لطف‌الله صافی گلپایگانی» از مراجع تقلید در مورد وقوع سیل در سیستان و بلوجستان را منتشر کرده است. این مرجع تقلید در پیامی با اشاره به وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان از همه مسئولان و مردم خواسته است جهت کمک‌رسانی و رفع مشکلات مردم این استان اقدام کنند.
ایسنا
خبرگزاری دانشجویان ایران تنها مطلب منتشر شده در صفحه دین و اندیشه را به خبر انتشار سیزدهمین شماره دوفصل‌نامه علمی، پژوهشی «فقه مقارن» اختصاص داده است. این نشریه با مقالاتی از اساتید و صاحبنظران حوزه و دانشگاه شیعه و اهل سنت و به مدیر مسئولی «محمدحسین مختاری» و سردبیری «عابدین مؤمنی» در زمینه مباحث و مسائل مستحدثه از دیدگاه فقه مذاهب اسلامی چاپ و منتشر شده است».
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان امروز در گزارشی با عنوان «چگونه حجاب را به کودکان آموزش بدهیم؟» به بررسی این مسئله پرداخته و در بخشی از گزارش خود آورده است: «اگر می‌خواهید کودک شما از سنین پایین به حفظ حجاب اهتمام بورزد، باید الگویی مناسب برای او تعریف کنید. اولین الگوی هر دختری، مادر او سپس نزدیکان است پس مادر اولین الگو و فردی است که می‌تواند حجاب را برای کودک خود تعریف کند، کودک به راحتی از رفتار‌های مادر الگو برداشته و حتی در بازی های کودکانه نیز همانند مادر خویش رفتار می کند. بنابراین اگر مادری قصد آموزش حجاب به کودک خود را دارد باید در رفتارهای خود حجاب را به کودک آموزش و نشان دهد که رعایت حجاب تا چه اندازه برایش مهم و ضروری است تا کودک هم این رفتار مادر را الگوی خود قرار دهد».
باشگاه خبرنگاران جوان همچون روزهای دیگر حدیثی از پیامبر (ص) درباره سفارش‌های خداوند به ایشان را در صفحه قرآن و عترت بازنشر داده است.
ایبنا
خبرگزاری کتاب ایران صفحه دین را با انتشار یک مطلب خبری به روزرسانی کرده و آن را به آماده انتشار شدن کتاب «تطهیر الشریعه عن حدیقة‌الشیعه» اختصاص داده است. این کتاب مروری بر داستان تلخ حدیث‌سازی از زبان اهل‌بیت(ع) بر ضد جریان تصوف و عرفان است که با شواهدی قطعی نشان می‌دهد چگونه به‌خاطر مطامع دنیوی و در پی یک درگیری اجتماعی، عده‌ای عالِم‌نما حاضر شدند از نام مبارک معصومین علیهم‌السلام سوء‌استفاده کرده و نیات شیطانی خود را به نام دین سکه زده و خلقی را از شراب وصل الهی و عبودیت و فنا محروم نگه دارند.
مهر
خبرگزاری مهر نیز تنها خبر منتشر شده در صفحه دین را به برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره فیلم 114 ثانیه‌ای مبین اختصاص داده است. مهر در این گزارش بخش‌هایی از صحبت‌های «سیدحمیدرضا طیبی»، رئیس جهاد دانشگاهی را منتشر کرده است. طیبی در بخشی از صحبت‌های خود گفته است: «برگزاری نخستین جشنواره فیلم ۱۱۴ ثانیه‌ای مبین، به همت بخشی از نهاد جهاد دانشگاهی که هم تجربه فعالیت حرفه‌ای رسانه‌ای دارد و هم سال‌هاست فعالیت‌های هنری، دانشجویی و دانشگاهی با محوریت مفاهیم بلند قرآن کریم و معارف ناب اهل بیت(ع) را رصد کرده، این امیدواری را در دل دغدغه‌مندان اخلاق و مصلحان اجتماعی ایجاد می‌کند که بتوان از ظرفیت هنر و رسانه برای شکوفایی استعدادها و حرکت در مسیر تحقق جامعه ایمانی و قرآنی و نیز پاسخ به شیطنت‌ها و جنگ نرم دشمن استفاده مطلوب کرد».
میزان
خبرگزاری میزان در صفحه دین و اندیشه به بررسی حکم تطهیر لباس با ماشین لباسشویی پرداخته و پاسخ آن را از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری دریافت کرده است.

انتهای پیام
captcha