وظایف ایران بعد از شهادت سردار سلیمانی چیست
کد خبر: 3870542
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱

وظایف ایران بعد از شهادت سردار سلیمانی چیست

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده رهبر معظم انقلاب با اشاره به شهادت سپهبد قاسم سلیمانی به تبیین وظایفی پرداخت که بعد از شهادت ایشان باید دنبال کنیم و گفت: باید اکنون از خود بپرسیم این است که وظیفه ما چیست و باید این وظیفه تکرار شود تا در حافظه ملت ماندگار بماند.

به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، امروز، 20 دی در خطبه‌های نماز جمعه شیراز به سخنان رهبر معظم انقلاب در روز 18 دی‌ماه جاری اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید انجام دهیم تبیین این سخنان و وظایفی است که بعد از شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی بر دوش ماست.

وی افزود: در رابطه با خوبی‌ها و کمالات شهیدان بسیار می‌توان سخن گفت ولی همیشه بعد از آن عظمت شهید را متوجه شدیم و سئوالی که باید اکنون از خود بپرسیم این است که وظیفه ما چیست و باید این وظیفه تکرار شود تا در حافظه ملت ماندگار بماند.

انتقام سخت، اخراج آمریکا و صهیونیست از منطقه است

آیت‌الله دژکام، نخستین وظیفه بعد از شهادت سپهبد قاسم سلیمانی را هدف‌گذاری برای انتقام سخت دانست و گفت: مسلماً انتقام سخت را خواهیم گرفت ولی هدفمان در این انتقام هم باید مشخص شود و چیزی که می‌تواند انتقام سخت این خون‌ها باشد، اخراج نیروهای آمریکایی و پایان دادن حضور فسادانگیز آنان در منطقه است.

امام جمعه شیراز با تصریح اینکه در این هدف‌گذاری رژیم صهیونیستی هم مدنظر قرار گرفته است چرا که وقتی آمریکا از منطقه می‌رود، صهیونیست‌ها هم باید بروند، گفت: مسلماً برنامه‌ریزی برای این کار بسیار سنگین است و برای آن نباید تنها به اقدامات نظامی اکتفا کنیم بلکه باید در حوزه‌های مختلف قدرتمان را به رخ دنیا بکشانیم.

وی خواستار شناسایی دقیق دشمن و عکس‌العمل او شد و گفت: اگر دشمن با چهره برهنه می‌آمد مسلماً شناختش سخت نبود ولی دشمن به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کند که خود را به شکل دوست نشان می‌دهد پس این زیرکی ما را می‌طلبد.

شیوه‌های جنگ نرم آموزش داده شوند

آیت‌الله دژکام، یکی از اقدامات دشمن را جنگ نرم دانست و گفت: مقابله با شیوه‌های جنگ نرم باید با دقت آموزش داده شود و این موضوع همواره مدنظر قرار گیرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس، مسئله دیگر را شیوه مقابله با نقشه دشمن برشمرد که باید این شیوه را یاد بگیریم و ادامه داد: این شیوه همان چیزی است که در وجود سپهبد شهید سلیمانی نهادینه بود و تدبیر داشت که چگونه دشمن را زمین‌گیر کند؛ در خصوص این موضوع نیز باید آموزش‌های لازم داده شود.

وی به انتخابات پیش رو اشاره کرد و آن را نمادی از مردم‌سالاری دینی برشمرد و گفت: در انتخابات باید افرادی به مجلس راه پیدا نکند که بازوانی برای رهبر معظم انقلاب برای این اهداف باشند.

آیت‌الله دژکام اظهار کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری نیز در سخنرانی اخیرشان فرمودند مردم باید در این نظام در صحنه باشند و در مقابله دشمن باید جنبه مردم‌سالارانه نظام جمهوری اسلامی حفظ شود که این انتخابات هم نمادی از ان است و باید مشارکت مردم تیری باشد که به دل آمریکا نشانه‌گیری می‌شود.

پرهیز از قومیت‌گرایی

امام جمعه شیراز خواستار حضور آگاهانه، بصیرانه و دشمن‌شناسانه مردم در انتخابات شد و گفت: از قومیت‌گرایی باید بپرهیزیم و ببینیم اسلام و کشور به چه کسانی نیاز دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ذکر این نکته که دل مؤمنان همیشه با خداوند است، گفت: اخیراً مشاهده کردیم که ترامپ جنایتکار بعد از شهادت سردار سلیمانی چگونه با لرز سخن می‌گفت زیرا ایمان ندارد ولی مشاهده کردیم که رهبر معظم انقلاب چگونه با صلابت و ثبات بر پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی نماز خواندند و در روز 18 دی‌ماه هم سخنرانی کردند.

آیت‌الله دژکام، حملات موشکی سپاه به مواضع آمریکا را در عراق را یادآور شد و تأکید کرد که طی 75 سال کسی جرأت انجام چنین کار را نداشت ولی ما توانستیم این کار را انجام دهیم البته طبق فرموده رهبر معظم انقلاب این تنها یک سیلی به آمریکا بود.

شروع کننده جنگ نیستیم ولی مقابله می‌کنیم

وی در عین حال با تأکید بر اینکه ظلم در قاموس کار مومن نیست، تا زمانی که نزدند به آنان ضربه نزدیم، گفت: ما امکانات برای زدن عین‌الاسد را داشتیم اما شروع‌کننده جنگ نبودیم، ما شروع کننده جنگ نیستیم اما اگر شروع کنند، می‌زنیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به ویژگی‌های شهید سلیمانی، آرامش و طمأنینه آن مجاهد را که نشانه ایمان به خدا را یادآور شد و گفت: شایسته است که مؤمن وقتی بلا می‌آید صبور باشد چرا که جز با صبر نمی‌شود شاهد پیروزی بود البته ملت ما ملت صبور بود و ایستادگی ملت در طول ۴۱ سال گذشته و مقاومتی که از خود نشان داده نشانه‌های ایمان است.

وی با تصریح اینکه دشمن تلاش می‌کند صبر و شایستگی ملت را از بین ببرد ولی باید هم صبور بوده و هم شکرگزار خداوند باشد، گفت: اگر مردم ده‌ها مشکل داشته باشند، می‌توانیم ده‌ها مورد را نیز بشماریم که عزت و خیر به واسطه انقلاب به دست آورده‌ایم.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه آنچه خدا به ما داده کم نیست باید در مقابل آنچه خدا به ما داده شکرگزار باشیم تا خدا بهتر و بیشتر به ما بدهد، گفت: یکی از مشکلاتی که ممکن است در هنگام گشایش‌ها پیدا شوند این است که کسانی که دستشان به امکاناتی می‌رسد از حق خود تجاوز کنند و به رزق و روزی حلال قانع نباشند لذا باید قانع بودن را تمرین کنیم و به دیگران تعلیم دهیم و جامعه را به این سمت پیش ببریم.

وی یکی از ایرادات را این دانست که عده‌ای به بیت‌المال دست درازی کردند و اصل انقلاب را زیر سئوال بردند، گفت: شهادت سردار قاسم سلیمانی انقلاب ما را دوباره زنده کرد و بحمد الهی تربیت یافتگان مکتب امام راحل روز به روز افزایش می‌یابند.

انتهای پیام
captcha