به‌روزرسانی حداقلی صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3867698
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷

به‌روزرسانی حداقلی صفحات معارفی رسانه‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ تعدادی از صفحات معارفی رسانه‌ها در روز نهم دی‌ماه علاوه بر انتشار اخباری پیرامون میلاد حضرت زینب(س) با کمترین تعداد اخبار به روزرسانی شده‌اند.

ارسالی //////// به‌روزرسانی صفحات معارفی رسانه با حداقل خبرها

به گزارش ایکنا؛ امروز نهم دی‌ماه خبرهای نسبتاً کمی بر روی خروجی صفحات معارفی رسانه‌ها قرار گرفته است که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به اعلام زمانبندی برگزاری مرحله کشوری جشنواره تلاوت‌های مجلسی و نیز اطلاع‌رسانی جشن‌های مربوط به میلاد حضرت زینب(س) اشاره کرد. در ادامه نگاهی گذرا به اخبار منتشر شده در صفحات معارفی رسانه‌ها انداخته شده است.
فارس
خبرگزاری فارس در صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی و تا زمان تهیه این گزارش چهار مطلب خبری بر روی خروجی قرار داده است. تلاوت «سیدجاسم موسوی» در مرحله کشوری جشنواره تلاوت‌های مجلسی و همچنین تلاوت ترتیل صفحه ۲۵۶ قرآن شامل آیات ۶ تا ۱۰ سوره مبارکه ابراهیم با صدای مرحوم «محمد صدیق منشاوی» از جمله مطالب منتشر شده در این صفحه است.
فارس همچنین از تجمع طلاب و روحانیون استان تهران در حمایت از علامه زکزاکی رهبر مسلمانان نیجریه با حضور حجت‌الاسلام پناهیان و دختر شیخ زکزاکی خبر داده است. شروع مراسم از ساعت ۹:۳۰ صبح و از میدان بهارستان، خیابان شهید مصطفی خمینی خواهد بود.
خبرنگار فارس امروز همچنین با «داوود جعفری» دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی گفت‌وگویی در مورد زمانبندی مرحله نهایی این جشنواره انجام داده است. جعفری در بخشی از گفت‌وگوی خود از برگزاری دوره آینده جشنواره به صورت بین‌المللی خبر داده و گفته است: «در این راستا از سفرا و نمایندگان ۱۵ کشور جهت حضور در جشنواره فجر تلاوت دعوت به عمل آمده و پس از برگزاری جشنواره، مذاکرات و برنامه‌ریزی را درباره برگزاری دوره بعدی آغاز می‌کنیم».
تسنیم
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری تسنیم در روز نهم دی‌ماه در گزارشی نگاهی نقادانه به شعر «محمدجواد زمانی» داشته است. در بخشی از این گزارش که به تحلیل چند قطعه از اشعار عاشورایی این شاعر روحانی پراخته شده، آمده است: «حجت‌الاسلام جواد محمدزمانی با توجه به جایگاه ادبی و پایگاه‌های فرهنگی‌اش، فرصت گران‌بهایی برای شعر آیینی معاصر محسوب می‌شود که به گمان نگارنده هنوز بالقوه است. او اکنون در آغاز دهه پنجم حیات خود تجربه‌های فراوان علمی، ادبی و مدیریتی فرهنگی را پشت سر نهاده و حالا ابتدای مسیر پختگی و بلوغ شاعرانه است. از سویی دیگر نگارنده در کنار اشعار مطول و ابیات درخشان بسیار، اشعاری کم مایه و عجولانه و مناسبتی نیز از او در حافظه دارد که هیچ کدام در دلواپسی‌های اویس به چاپ نرسیده است؛ انگار صاحب آن همه شعر پر فراز و نشیب، با نگاهی منطقی اشعار بی غلط و کم اُفت و خیز خود را برای انتشار انتخاب کرده است. بنابراین با مرور این کتاب نمی‌توان به تحلیل جامع و مانعی درباره شعر او رسید. پس باید امیدوار باشیم که به زودی مجموعه‌ای کامل از اشعار ایشان منتشر شود. انشاالله».
«نماهنگ گرامیداشت ۹ دی با صدای میثم مطیعی»، «رئیس سازمان تبلیغات: پیام اسلام مکمل و ادامه پیام مسیحیت است»، «برنامه هیأت‌های مذهبی در ایام ولادت حضرت زینب(س)» و «تصاویری از حال و هوای حرم حضرت زینب(س) در آستانه میلاد» از دیگر عناوین مطالب منتشر شده در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری تسنیم است.
ایسنا
خبرگزاری دانشجویان ایران صفحه دین و اندیشه روز نهم دی‌ماه را با دو مطلب خبری به روزرسانی کرده است. در یکی از این مطالب، برنامه‌های گرامیداشت ایام ولادت حضرت زینب(س) اطلاع‌رسانی شده است.
ایسنا در خبر دیگری زمانبندی تعدادی از مراسم‌های جشن میلاد حضرت زینب(س) در سراسر کشور را منتشر کرده تا به این ترتیب دو خبر منتشر شده خود در این صفحه تا زمان تهیه این گزارش را به موضوع میلاد بانوی دمشق اختصاص داده باشد.
ایرنا
صفحه قرآن و معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تنها مطلب منتشر شده امروز را به گفت‌وگویی با دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) اختصاص داده است. در بخشی از گفت‌وگوی حجت‌الاسلام «رضا رمضانی» می‌خوانیم: «برخی می‌گفتند اگر ما هم کتابی مانند نهج‌البلاغه داشتیم، جهان را فتح می‌کردیم، درحالی که ما منابع فراوانی برای معرفی دین اسلام و مکتب اهل بیت(ع) داریم. بر همین اساس، اگر بخواهیم تفکر جهانی از مدرسه و مکتب اهل بیت(ع) را در عرصه بین‌المللی به شکل صحیح ترویج دهیم، باید از ادبیات روز و ابزار رسانه استفاده کنیم».
مهر
خبرگزاری مهر در صفحه قرآن و متون دینی دو مطلب خبری منتشر کرده که هر دو مطلب روز گذشته اتفاق افتاده است. این خبرگزاری در اولین مطلب خود از برگزاری نخستین نشست شورای اندیشه‌ورز قرآن سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فرهنگ‌سرای فناوری اطلاعات خبر داده است.
این خبرگزاری همچنین گزارشی از جلسه روز گذشته کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم منتشر کرده است. این گزارش با تیتر «تدوین شاخص‌های معیار برای عضویت در کمیسیون تبلیغ و ترویج قرآن» بر روی خروجی قرار گرفته است.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان با انتشار حدیثی از امام کاظم(ع) درباره بهترین ابزارهای تقرب بندگان به خدا به روزرسانی شده است. باشگاه خبرنگاران جوان تا زمان تهیه این گزارش (ساعت 14) مطلب دیگری را بر روی خروجی قرار نداده است.
ایبنا
خبرگزاری کتاب ایران نیز همچون بسیاری از خبرگزاری‌ها صفحه دین خود را با انتشار یک مطلب خبری به روزرسانی کرده است. تنها مطلب منتشر شده در این رسانه به انتشار نخستین شماره فصلنامه نقد کتاب معرفت دین اختصاص یافته است. نخستین شماره فصلنامه نقد کتاب معرفت دین ویژه بهار ۹۸ به بهای 20 هزار تومان روانه کیوسک‌های مطبوعاتی‌ شده است.
میزان
خبرگزاری میزان در صفحه دین و اندیشه، استفتاء یکی از مراجع عظام تقلید به سوالی پیرامون «انصراف شرط عدم ازدواج مجدد زوج به عقد دائم» را منتشر کرده است.
این خبرگزاری در مطلب دیگری صحبت‌های تولیت آستان قدس رضوی در اجتماع طلایه‌داران خدمت و بصیرت را بازنشر داده است. حجت‌الاسلام والمسلمین «احمد مروی» در آستانه یوم‌الله ۹ دی در اجتماع طلایه‌داران خدمت و بصیرت با اشاره به تشابه شرایط فتنه ۸۸ با دوران جنگ صفین به تبیین جایگاه بصیرت در سعادت انسان پرداخته و گفته است: «خطبه ۱۷۲ نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین علی(ع) در دوران جنگ صفین خوانده شده است، شرایط آن خطبه با قضایا و فتنه ۸۸ از جهاتی نزدیکی و قرابت دارد، حضرت علی (ع) در فرازی از این خطبه می‌فرمایند بَیْنَکُمْ وَ بَیْنَ اَهْلِ الْقِبْلَةِ، وَ لایَحْمِلُ هذَا الْعَلَمَ اِلاّ اَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَواضِعِ الْحَقِّ؛ بین اهل قبله باب جنگ گشوده شده، و این پرچم را به دوش نمى‌کشد مگر آن کسانی که اهل بصیرت دینی، استقامت و دارای معرفت نسبت به جریان حق باشند».

انتهای پیام
captcha