غفلت از سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی رهبری ظلم به کشور است
کد خبر: 3866071
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
آیت‌الله دژکام:

غفلت از سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی رهبری ظلم به کشور است

گروه اجتماعی ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس، با اشاره به سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری و تعریف اقدامات لازم برای هر یک از بندهای چهارده گانه آن، غفلت و بی توجهی نسبت به این سیاست‌ها را ظلم به مردم و کشور دانست.

به گزارش ایکنا از فارس، مراسم تودیع و معارفه رئیس قدیم و جدید دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 2 دی‌ماه جاری در شیراز برگزار شد.
آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس در این مراسم با بیان اینکه از نظر وضعیت اقتصادی، فرهنگی و علمی در جنگ با تمدن رقیب قرار داریم، گفت: رئیس جدید دانشگاه شیراز در این میدان جدید مدیریت تنها نخواهند ماند و همه حمایت خواهیم کرد تا در این عرصه نبرد، پیروزی شایسته نام ایران را ثبت کنیم و اگر حاشیه‌ای ایجاد می‌شود نباید بر متن ارجحیت پیدا کند.
وی با اشاره به سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری و تعریف اقدامات لازم برای هر یک از بندهای چهارده گانه آن، گفت: اگر بخواهیم به این سیاست‌ها بی توجهی کنیم، ظلم به کشور و مردم کرده‌ایم.
امام جمعه شیراز ابراز امیدواری کرد که شاهد تحقق اهدف و برنامه‌های مشخص شده در سیاست‌های ابلاغی سلامت در منطقه ٥ کشور باشیم.

افزایش تخت‌های بیمارستانی دولتی
عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس نیز در این مراسم با اشاره به افزایش تخت‌های بیمارستانی دولتی در کشور در پایان سال ۹۷ به ۱۸ هزار تخت و ۳۰ درصد رشد، گفت: در فارس همین اتفاقات با شدت بیشتری داشته‌ایم و تعداد تخت‌های مراکز آموزشی و درمانی در سال به بیش از ۵ هزار تخت رسیده است.
وی با بیان اینکه در مجموعه علوم پزشکی اساتیدی حضور دارند که اعتبار ملی، منطقه‌ای و همچنین بین‌المللی دارند، گفت: همه ما رشد و نمو را مدیون دانشگاه علوم پزشکی هستیم.
رحیمی با ابراز امیدواری از اینکه مدیریت جدید با تعامل، با دانشجویان ارتباط برقرار کند، گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دارا بودن بیش از ۱۰ هزار نیرو به عنوان دستیار تخصصی، از دانشگاه‌های بزرگ و مادر در زمینه آموزش و درمان محسوب می‌شود.
استاندار فارس همچنین یادآور شد: بیش از ۹۱ رشته تخصصی و تحصیلی در این دانشگاه وجود دارد که موجب غرور و افتخار نه تنها شیراز و فارس که همه ایران ست.
وی، وجود ۷۸۲ عضو هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز یک سرمایه علمی قلمداد کرد و گفت: حضور اعضای هیئت علمی سرمایه انسانی دانشگاه است که در اینجا مشغول فعالیت هستند.
رحیمی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی بیش از ۱۸ هزار نفر پرسنل بهداشتی و درمانی دارد که جامعه بزرگی به علاوه کسانی که مراجعه کننده هستند به خود اختصاص می‌دهد.
استاندار فارس اظهار کرد: بیش از ۱۰ دانشکده در این مجموعه وجود دارد که نشان از گستردگی مسئولیت مدیریت‌های گذشته و امروز دارد.
علی بهادر، رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه اگرچه طی سال‌های اخیر این دانشگاه با کاهش کمبودهای اعتباری و افزایش چند برابری اداره بیمارستان‌ها مواجه بود اما حقوق و مزایای کارکنان افزایش یافت، ادغام دانشجویان پردیس و بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز، کسب رتبه برتر کشور در زمینه عملکردی در کشور، کسب مقام اول طرح ملی بسیج فشار خون، حذف ماموریت‌های نیمه وقت و طراحی مجموعه پردیس شهر دانشگاهی را از اقدمات شاخص خود طی مدت تصدی ریاست این دانشگاه ذکر کرد.
وی همچنین با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهیم دانشگاه سرآمدی داشته باشیم باید فضایی فراهم شود که فارغ‌التحصیلان برای ورود به آن سر از پا نشناسند اما امروز دانشجویان بازار کار بیرون از دانشگاه را ترجیح می‌دهند، گفت: دانشگاه نیازمند حفظ استقلال، اختیار گزینش دانشجو، اساتید و فلوشیپ است.
بهادر با تصریح اینکه وجود قوانین محدود کننده و ضد و نقیص از مجاری مختلف استقلال دانشگاه‌ها را از بین برده است، گفت: اگرچه رئیس دانشگاه منتخب شورای انقلاب فرهنگی است اما باید از یک فرماندار تبعیت کند.

وظیفه اصلی دانشگاه، آموزش و پرورش است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه وظیفه اصلی دانشگاه، آموزش و پرورش است اما زیر بار خدمات رفته که باید ماموریت اصلی آن‌ها احیا شود، افزود: دانشگاه امروز در سطح یک اداره‌کل در فارس شناخته می‌شود که رسالت آن باید فراتر باشد.
وی با تاکید بر اینکه دانشگاه باید به عنوان یک موسسه ملی تلقی شود، گفت: فارغ‌التحصیلان دانشگاه بی انگیزه شده و حقوق کم آن‌ها را بسیار دلزده کرده است.
بهادر با بیان اینکه مالیات‌هایی که از پزشکان بخش دولتی گرفته می‌شود گاهی از مالیات بخش خصوصی هم بالاتر است، خاطرنشان کرد: بین واقعیت و حقیقت دانشگاه با چیزی که وجود دارد، فرسنگ‌ها فاصله است.
مهرزاد لطفی، رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به دنبال کردن دو رویکرد در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: رویکرد اول تعامل با مجموعه استانداری، بخشداران و دهیاران و فرمانداران است.
وی گفت: توجه به حجم بالای خدمات در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با دستگاه‌های نظارتی تعامل خواهیم داشت و تقاضا داریم به عنوان بازوی اجرایی به ما کمک کنند.
لطفی در خصوص رویکرد دوم خود در تصدی مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: این رویکرد در راستای مشورت از اساتید، دانشجویان و پرسنل است و از تک تک اساتید و دانشجویان می‌خواهیم که در این زمینه ما را یاری کنند.
وی همچنین با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز از جمله دانشگاه‌هایی است که به۷ دانشگاه رخدمات درمانی ارائه می‌دهد، گفت: در این رابطه باید بتوانیم بهتر قدم برداریم و به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و نسل چهارم حرکت کنیم.

انتهای پیام
captcha