تحلیل‌ مسابقه قرآنی «اسراء» در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3864579
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹

تحلیل‌ مسابقه قرآنی «اسراء» در صفحات معارفی رسانه‌ها

گروه فعالیت‌‌های قرآنی ــ صفحات معارفی رسانه‌ها امروز خبر رونمایی از جدیدترین اثر آیت‌الله جوادی آملی را بازنشر داده‌اند و در کنار این خبر، تحلیل‌هایی بر یک مسابقه بزرگ استعدادیابی قرآنی داشته‌اند.

رونمایی از یک کتاب و تحلیل‌هایی بر مسابقه قرآنی «اسراء» در صفحات معارفی رسانه‌ها

به گزارش ایکنا؛ صفحات معارفی رسانه‌ها امروز 25 آذرماه بیش از هر خبری از رونمایی از کتاب «سَلُونِی قَبْلَ أَن ْتَفْقِدُونِی، تحریر نهج‌البلاغه» آیت‌الله جوادی آملی که روز 24 آذرماه برگزار شده، خبر داده‌اند. خبرگزاری فارس از برگزاری مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان خبر داده و تسنیم تحلیلی بر مسابقه تلویزیونی اسراء داشته است.
خبرگزاری دانشجویان ایران و خبرگزاری کتاب ایران نیز هر کدام در گزارش‌هایی از برگزاری مراسم تودیع و معارفه روسای جدید و قدیم بنیاد عاشورا خبر داده‌اند و باشگاه خبرنگاران جوان امام علی(ع) دیدگاه جرج جرداق را شرح داده است.
خبرگزاری مهر تنها خبر منتشر شده در صفحه قرآن و متون دینی را به بیان تفاوت‌های فصل نهم مسابقه تلویزیونی اسراء با ادوار گذشته اختصاص داده است و ایرنا نیز خبر تودیع و معارفه رئیس قدیم و جدید بنیاد عاشورا را مخابره کرده است. در ادامه نگاهی گذرا به صفحات معارفی رسانه‌ها انداخته شده است.
فارس
خبرگزاری فارس در صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی به انعکاس صحبت‌های حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم تکریم و معارفه مدیران قدیم و جدید اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان پرداخته است. رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این مراسم گفته است: «صدمه‌هایی که انقلاب خورده را باید از بی‌بصیرتی کسانی دانست که از آنها توقع بیشتری می‌رفت. آن چه که می‌تواند گره‌گشا باشد، تفکر جوانان و نوجوانان مؤمن و انقلابی است».
این خبرگزاری همچنین از برگزاری کرسی تلاوت رضوی این هفته که ویژه مرحله نهایی جشنواره تلاوت‌های مجلسی است، خبر داده و در مطلب دیگری، تلاوت ترتیل صفحه ۲۴۲ قرآن شامل آیات ۵۳ تا ۶۳ سوره مبارکه یوسف باصدای مرحوم خلیل الحصری را بارگذاری کرده است.
تسنیم
خبرگزاری تسنیم در صفحه دین، قرآن و اندیشه، گفت‌وگویی با «امین الهیان»‌ کارشناس حقوق جزا و جرم‌شناسی منتشر کرده است. در بخش‌هایی از این گفت‌وگو آمده است: «واقعاً در موضوع حجاب به تنها فضاسازی فرهنگی و اعتقادی و بسترهای ایمانی مناسبی شکل نگرفته است، بلکه گاهی ضد آن را شاهدیم. در چنین شرایطی، واقعاً داشتن انتظار از جامعه در حفظ حجاب بسیار دشوار است. اوضاع فرهنگی مدارس، دانشگاه‌ها و حتی سینما و تلویزیون انسان‌ها را به سوی ارزش‌های اخلاقی و دینی سوق نمی‌دهد و باید بسترهای لازم را برای ترویج حجاب فراهم کنند. مردم جامعه نیاز به بسترهای مناسب فرهنگی و اعتقادی دارند؛ در مناسب‌های آیینی و مذهبی مشاهده می‌کنیم که به دنبال ایجاد فضای مناسب معنوی، همان مردمی که با زور قانون می‌خواهیم مقیدشان به عفاف و حجاب کنیم، در مراسم‌ها شرکت می‌کنند و از خداوند طلب آمرزش می‌کنند؛ چرا که فضا به گونه‌ای است که انسان‌ها ناخودآگاه سعی می‌کنند خود را با آن فضا تطبیق بدهند؛ مثل ایام ماه مبارک رمضان، ایام محرم، ایام فاطمیه و ...».
تسنیم همچنین در گزارشی تحلیلی به تغییرات صورت گرفته در فصل نهم مسابقه استعدادیابی «اسراء» که این شب‌ها از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود، پرداخته است و در خبر دیگری جدیدترین تولیدات گروه تواشیح محمدرسول‌الله(ص) را معرفی کرده است.
این خبرگزاری همچنین از مراسم رونمایی از کتاب «سلونی قبل ان تفقدونی»؛ تحریر آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی گزارشی مخابره کرده است. این مراسم روز گذشته، 24 آذرماه، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اشرف بروجردی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و جمعی از اهالی فکر و فرهنگ در سالن قلم کتابخانه ملی برگزار شده است.
ایسنا
خبرگزاری دانشجویان ایران در صفحه دین و اندیشه از مراسم تودیع و معارف بنیاد بین‌المللی عاشورا گزارشی منتشر کرده است. دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در بخشی از صحبت‌های خود در این مراسم گفته است: «امروزه در کشورهای دانمارک، آلمان، کانادا، آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی راهپیمایی‌های بزرگ عاشورایی برگزار می‌شود که این نشان می‌دهد جریان عاشورا تبدیل به پایگاه جهانی و بین‌المللی شده است».
ایسنا همچنین در گزارشی به وضعیت باز شدن راه سوریه برای زائران ایرانی پرداخته و از بی‌تأثیر بودن پیگیری‌ها برای رسیدن به خبری در این زمینه خبر داده است.
خبرگزاری دانشجویان ایران همچنین در گزارشی که با تیتر «حک شدن معجزه‌وار قرآن بر قلب حافظ کم‌سواد قرآنی» منتشر شده است، به داستان حافظ کل قرآن شدن یک دختر در کردستان با وجود سواد اندکی که داشته، پرداخته است.
ایسنا همچنین پیام تبریک رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به مناسبت انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری به دبیرکلی مجمع تقریب مذاهب اسلامی را بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه قرار داده است.
ایبنا
خبرگزاری کتاب ایران در صفحه دین سه خبر منتشر کرده است. در یکی از این خبرها که به آیین‌ رونمایی از کتاب «سَلُونِی قَبْلَ أَن ْتَفْقِدُونِی، تحریر نهج‌البلاغه» اختصاص یافته است، صحبت‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بازنشر داده شده است. سیدعباس صالحی در بخشی از صحبت‌های خود در این مراسم گفته است: «مناسبات قرآن کریم و نهج‌البلاغه به شکلی عمیق در کتاب «سَلُونِی قَبْلَ أَن ْتَفْقِدُونِی، تحریر نهج البلاغه» نمایان شده است؛ رفت و برگشت این دو کتاب که یکی ثقل اکبر و دیگری ثقل اصغر است، در تار و پود این شرح نمایان است و با تسلطی که آیت‌الله جوادی بر تفسیر دارند، رفت و برگشت قابل توجهی بین حوزه تفسیر و شرح نهج‌البلاغه با قرآن پدید می‌آید».
«کتابی بهتر از نهج‌البلاغه حقوق اپوزیسیون را محترم نشمرده است» و «آغاز به کار جلسات نهایی هیأت‌های داوری همایش کتاب سال حوزه» دو عنوان خبری دیگر خبرگزاری کتاب ایران در روز 25 آذرماه است.
مهر
خبرگزاری مهر تنها خبر منتشر شده در صفحه قرآن و متون دینی را به گزارشی تحلیلی از مسابقه قرآنی اسراء اختصاص داده است. در این تحلیل مهم‌ترین تفاوت‌های فصل نهم این برنامه تلویزیونی نسبت به ادوار گذشته تشریح شده است.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان با انتشار سه مطلب خبری به روزرسانی شده است که یکی از آنها به حدیثی از پیامبر (ص) درباره مهر و محبت خداوند بر بندگان خود اختصاص یافته است.
این خبرگزاری همچنین از آیین رونمایی از کتاب «سَلُونِی قَبْلَ أَن ْتَفْقِدُونِی، تحریر نهج‌البلاغه» تألیف آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی، که روز گذشته در سالن قلم کتابخانه ملی برگزار شده، گزارشی منتشر کرده و عمده آن را به صحبت‌های آیت‌الله مرتضی مقتدایی، استاد سطح عالی حوزه علمیه قم اختصاص داده است.
باشگاه خبرنگاران جوان در گزارش دیگری که با تیتر «شگفتی نویسنده مشهور مسیحی از شیوه حکومت امام علی‌(ع)» منتشر شده است، به بررسی دیدگاه جرج جرداق، شاعر و نویسنده معروف مسیحی و از اساتید رشته ادبیات و فلسفه اسلامی در دانشگاه بیروت در مورد حضرت علی(ع) پرداخته است.
ایرنا
خبرگزاری جمهوری اسلامی تنها خبر منتشر شده صفحه قرآن و معارف در روز 25 آذرماه را به انتشار خبر تودیع و معارفه مدیران جدید و قدیمی بنیاد عاشورا اختصاص داده است. بنیاد بین‌المللی عاشورا موسسه‌ای غیردولتی و غیرانتفاعی است که برای گسترش فرهنگ حیات‌بخش و حماسه‌آفرین از سال ۱۳۹۳ هجری شمسی زیر نظر «مجمع جهانی اهل بیت(ع)» شروع به فعالیت کرده است.
میزان
خبرگزاری میزان نیز تنها خبر منتشر شده در صفحه دین و اندیشه را به خبری در مورد برگزاری مراسم تجلیل از ابراهیم زکزاکی، رهبر نهشت اسلامی نیجریه‌ اختصاص داده است. این مراسم سه‌شنبه ۲۶ آذرماه بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha