اختتامیه چهارمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین برگزار شد
کد خبر: 3860981
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵

اختتامیه چهارمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین برگزار شد

گروه هنر ــ برگزیدگان روایتگری، نقالی، پرده‌خوانی و گروه‌های تئاتر خیابانی در آیین اختتامیه چهارمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین، امشب دهم آذرماه در سالن مهر حوزه هنری تجلیل شدند.

به گزارش ایکنا، آیین اختتامیه چهارمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین، امروز دهم آذر‌ماه در سالن مهر حوزه هنری برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، مرشد ناری به اجرای ضرب و زنگ زورخانه‌ای پرداخت و سپس امیرحسین مدرس، مجری مراسم، ضمن خوشامدگویی به حاضران، این همایش را اتفاقی زیبا و معنوی توصیف کرد و اظهار امیدواری کرد که این رویداد در سال‌های بعد به شکل جدی‌تری پیگیری شود.

در ادامه، سیدشهاب‌الدین طباطبایی، دبیر همایش به ارائه گزارشی از همایش پرداخت و سپس مراسم تجلیل از علیرضا حیدرپور، پیشکسوت تعزیه، علی مداحی، پیشکسوت نقالی و پرده‌خوانی، عبدی ابوترابی، پیشکسوت تعزیه و محراب محمدزاده، دبیر هنری دوره گذشته برگزار شد.

بخش دیگر این مراسم به رونمایی از فیلم آموزشی تعزیه اختصاص داشت. این فیلم آموزشی در ۶ آلبوم از سوی استاد صفاریان تهیه و تولید شده است.

در بخش دیگری از این مراسم، کوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی و حجت‌الاسلام والمسلمین حمید احمدی، مسئول کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین سخنرانی کردند.

تجلیل از برگزیدگان همایش
تجلیل از روایتگران، نقالان، پرده‌خوانان و گروه‌های تئاترهای خیابانی پایان‌بخش این مراسم بود که اسامی برگزیدگان به شرح ذیل است:
ابوالفضل ورمزیار از تهران
رسول میرزاعلی از تهران
محسن میرزاعلی از تهران
سیدعلی موسویان از یزد
علی مداحی از آذربایجان شرقی
رضا جابری‌کیا از خوزستان
مصطفی احمدبیگی از تهران
سعید نوروزی از کرمانشاه
علی زیستی از کرمانشاه
هیام احمدی از خوزستان

تقدیرها
حسن سواری از خوزستان
هادی آل جرف از خوزستان
محمدحسین سلجوقی از کرمان
میثم حبیبی از تهران
حبیب ابراهیمی از تهران
اسماعیل مجللی از مرکزی
علی‌رضا حیدرپورفرد از فارس
محمدرضا عظیمی از کرمانشاه
داوود پارسا از کهگیلویه و بویر احمد
مصطفی عنایت از خراسان رضوی
میلاد دریس از خوزستان

تقدیر از نمایندگان ستاد برگزاری
رسول داوری
عبدالحسین شفقی
عرفان ساربان
سید مصطفی موتورچی
صمد رحیمی

انتهای پیام
captcha