کسب رتبه برتر خراسان رضوی در جشنواره ملی کتابدار سال جاری
کد خبر: 3859835
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵

کسب رتبه برتر خراسان رضوی در جشنواره ملی کتابدار سال جاری

گروه فرهنگی ــ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه در دو هفته اخیر جشنواره ملی کتابدار در شهر یزد برگزار شد، در این جشنواره خراسان رضوی مفتخر به کسب رتبه برتر در کشور شد.

کسب رتبه برتر خراسان رضوی در جشنواره ملی کتابدار سال جاریبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی امروز، پنجم آذرماه در مراسم بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار که با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی و شهری در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: اولین اتفاق بزرگ در بهمن سال گذشته بود در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان رقم خورد این بود که بعد از 23 سال، کتابخانه مرکزی امام خمینی مشهد افتتاح شد و امروز 23 هزار عضو از امکانات و خدماتی که در این مجموعه ارائه می‎گردد، بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌هایی نیز توسط مسئولان و خیرین استان اتفاق افتاده است، افزود: در این راستا هشت پروژه نیمه تمام که نزدیک به 10 سال متوقف شده بود، سال گذشته افتتاح شد و به نتیجه رسید تا محلی برای تردد و استفاده فرهنگی و اجتماعی مردم از این ظرفیت‌های عظیم باشد. همچنین کتابخانه سیاری توسط خیرین اهدا شد و امروز خدمات ویژه‌ای را به حاشیه شهر مشهد ارائه می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون بیش از 10 هزار اتفاق و رویداد فرهنگی در کتابخانه‌های استان رقم خورد که در این زمینه بیش از 1500 نشست کتابخوان برگزار و تمامی این‌ها توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی دنبال شد.

سبزیان عنوان کرد: در دو هفته اخیر جشنواره ملی کتابدار در شهر یزد برگزار شد که خراسان رضوی رتبه برتر را کسب کرد و این ثمره تلاش کتابدارانی است که در این زمینه فعالیت می‌کنند، البته ذیل آن، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به عنوان علمدار و پرچمدار استان در این زمینه فعالیت می‌کند و شاهد اتفاقات بسیار بزرگ در استان بودیم.

نیاز به کار جهادی در حوزه فرهنگی

در ادامه این مراسم سیدحمید موسوی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: امروز در حوزه فرهنگی نیاز به کار جهادی داریم و تمامی افرادی که در این حوزه تلاش می‌کنند در واقع مشغول فعالیت جهادی سنگین و بزرگ هستند که موجب عزت و سربلندی است.

وی بیان کرد: امیدواریم که امروز در عرصه‌های مختلف فرهنگی بتوانیم خلاهایی که در این زمینه وجود دارد را از طریق خواندن و یا دیدن مطلع شویم و بتوانیم آنچه که در گذشته روی داده است را به دیگران منتقل کنیم تا انتقال‌دهنده دانش، آگاهی، بینش و فرهنگ و هر آنچه که وجود دارد، باشیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: اگر دوران تاریخی کشور خودمان را نگاه کنیم، در برهه‌ای قرار داشتیم که تاریخ اسلام پیشرفته‌ترین دوران خود را در کل دنیا سپری کرده است اما در برهه‌ای دیگر با اقدام ناجوان‌مردانه قوم مغول، دچار افول شد.

وی افزود: این امر باعث شد تا کتابخانه‌های ما از بین بروند و پس از آن، کشورهای اروپایی به تدریج با سرمایه‌های گران‌بهایی که در کشورهای اسلامی داشتیم آشنا شدند، در نتیجه آن‌ها را ترجمه و بهره لازم را دریافت کردند و این امر سبب شد تا ما در دنیای اسلام عقب بمانیم.

موسوی با اشاره به اینکه نتوانستیم این عقب‌ماندگی را جبران کنیم، اضافه کرد: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی تحول و احیا اتفاق افتاد و دانشمندان بزرگ که امروز در دستیابی به علوم و فنون درجه یک دنیا، در کشور ما با افتخار به دست ‌آوردند، احیاگر و جهادگر در حوزه فرهنگی هستند.

مدیرکل امور استانداری خراسان رضوی بیان کرد: افراد در این زمینه تلاش می‌کنند تا فعالیت‌های اثربخشی در حوزه کتاب انجام و ثبت شود تا برای نسل‌های آینده محفوظ بماند، این اقدامات از جمله فعالیت‌هایی است که در مملکت ما به برکت نظام جمهوری اسلامی شکل می‌گیرد و امیدواریم که این مسیر استمرار پیدا کند و جوانان هر چه بیشتر با کتاب، دانش، علم و آگاهی انس بگیرند و نسل‌های آینده خیلی بهتر از ما بتوانند فرهنگ اصیل انقلابی را استمرار ببخشند.

انتهای پیام
captcha