انستیتو مطالعات اسلامی؛ مرکزی فعال در دانشگاه «یو پی» فیلیپین
کد خبر: 3859089
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱

انستیتو مطالعات اسلامی؛ مرکزی فعال در دانشگاه «یو پی» فیلیپین

گروه بین‌الملل ــ انستیتو مطالعات اسلامی دانشگاه «یو پی» مرکزی پیشرو در حوزه مطالعات اسلامی در فیلیپین است که در سال 1973 میلادی در این کشور تأسیس شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین، انستیتو مطالعات اسلامی دانشگاه یو پی (I.I.S  - Institute of Islamic studies) در 22 نوامبر سال 1973 میلادی به دستور شماره 342 ریاست جمهوری از سوی رئیس‌جمهور وقت فیلیپین تأسیس شد.

این مرکز آموزشی در حال حاضر مرکزی پیشرو در مطالعات اسلامی در فیلیپین محسوب شده و فارغ التحصیلان آن به عنوان مدرسین دانشگاه و مراکز آموزش عالی در مؤسسات مختلف اسلامی این کشور به ویژه دانشگاه دولتی «میندانائو» سرگرم تدریس هستند.

این انستیتو تاکنون نسبت به چاپ نشریات، مجلات دانشگاهی و کتب مختلف با عناوین و مباحث گوناگون به ویژه درباره مطالعات اسلامی اقدام کرده است و پذیرش دانشجو در این مرکز تنها در سطح فوق لیسانس صورت می‌گیرد.

هر هفته نماز جمعه برای دانشجویان این مرکز و دیگر مسلمانانی که مایل شرکت در این مراسم عبادی هستند در سالن اجتماعات انستیتو مطالعات اسلامی دانشگاه یو پی برگزار می‌شود.

اخیرا نشست مشورتی کارگاه آموزشی انستیتو مطالعات اسلامی دانشگاه یو پی در فیلیپین برگزار شد و نماینده کمیسیون ملی مسلمانان این کشور در آن حضور یافت.

انتهای پیام
captcha