تظاهرات اسرائیلی‌ها علیه سیاست‌های نتانیاهو
کد خبر: 3859050
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰

تظاهرات اسرائیلی‌ها علیه سیاست‌های نتانیاهو

دیگر رسانه‌ها ــ صدها نفر از صهیونیست‌‌ها با تجمع در میدان «حبیمه» تل‌آویو خواهان استعفای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، صدها نفر از صهیونیست‌های ساکن تل‌آویو به دعوت ائتلاف اتحاد دموکراتیک در میدان «حبیمه» تجمع کرده و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را که در 3 پرونده به فساد متهم شده است، به استعفا فرا خواندند.

معترضان پلاکاردهای حاوی شعار «نخست‌وزیر مجرم» را در کنار عکس او حمل کرده و شعارهای «به خانه‌ات برو» و «نتانیاهو استعفا» را سر دادند.

این تظاهرات نخستین تجمع بزرگ پس از صدور دستور مقامات قضایی برای آغاز پیگیری پرونده نتانیاهو به شمار می‌رود.

اویشای ماندلبلیت، دادستان رژیم صهیونیستی در 21 نوامبر اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو به دریافت رشوه، فساد مالی و سواستفاده از مقام و موقعیت خود متهم شده است.

یادآور می‌شود، نتانیاهو در چارچوب «پرونده 1000»، درباره اتهاماتی چون «دریافت و پذیرش هدیه از افراد ثروتمند توسط وی و همسرش» و در چارچوب «پرونده 2000» برای «چانه‌زنی با یک غول رسانه‌ای مخالف دولت بر سر نشر مطالب حمایتی درباره وی» تحت بازجویی قرار دارد.

وی همچنین در پرونده موسوم به «پرونده 3000» درباره خرید زیردریایی‌ها و کشتی‌های جنگی از آلمان به طور غیرقانونی که طی چند ماه گذشته آغاز شده است، مورد بازجویی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha