ظرفیت‌های فلسطین برای تحقق وحدت اسلامی/ ضرورت تبیین رسانه‌ای طرح رفراندوم رهبر معظم انقلاب
کد خبر: 3857460
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
پاک‌آیین تشریح کرد:

ظرفیت‌های فلسطین برای تحقق وحدت اسلامی/ ضرورت تبیین رسانه‌ای طرح رفراندوم رهبر معظم انقلاب

گروه سیاسی ــ معاون امور بین‌الملل دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه تفرقه‌افکنی در جهان اسلام بخش عمده جنگ نرم تبلیغاتی غرب و دنیای استکبار است، گفت: این اقدام با هدف تداوم مشکلات جهان اسلام از جمله مسئله فلسطین است و از این منظر فلسطین ظرفیت بالایی برای محوریت وحدت اسلامی دارد.

محسن پاک‌آیین، معاون امور بین‌الملل دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره ظرفیت مسئله فلسطین و آزادی قدس برای تحقق وحدت اسلامی گفت:‌ امروز بی‌تردید مهمترین موضوع جهان اسلام مسئله فلسطین است. با توجه به اینکه موضوع فلسطین ارتباط مستقیم با آزادی قدس، قبله اول مسلمانان، دارد اهمیت این مسئله برای جهان اسلام و امت اسلامی دوچندان شده است. به همین دلیل برای مقابله با رژیم صهیونیستی و تلاش برای رهایی فلسطین کشورهای اسلامی و مسلمانان جهان باید با یکدیگر وحدت داشته باشند و اتحاد آنها ضرورت تحقق آزادی قدس شریف است.

تفرقه‌افکنی در دنیای اسلام؛ بخش عمده جنگ نرم استکبار

وی ادامه داد: از سوی دیگر محوریت یافتن فلسطین برای وحدت اسلامی به دلیل آن است که تداوم جنایات و اشغالگری رژیم صهیونیستی به خاطر همین اختلافات هم میان کشورهای اسلامی و هم مسلمانان جهان است و عامل و منشأ اصلی این تفرقه هم آمریکا و رژیم صهیونیستی است. در واقع ایجاد تفرقه در میان امت اسلامی بخش مهمی از جنگ نرم استکبار جهانی و دستگاه تبلیغاتی غرب علیه جهان اسلام تلقی می‌شود و این کار با روش‌های مختلفی از جمله فرقه‌سازی، شایعه‌سازی، بزرگ‌نمایی اختلافات میان شیعه و سنی و برجسته نکردن اشتراکات مذاهب اسلامی انجام می‌گیرد.

پاک‌آیین اظهار کرد: همچنین دشمنان دنیای اسلام به دنبال آن هستند که با تشدید اختلافات میان کشورهای اسلامی، روابط این کشورها را به مرحله تنش و بحران و در نتیجه قطع و کاهش روابط برسانند و سعودی‌ها و اماراتی‌ها نیروهای منطقه‌ای آمریکا برای پیشبرد این طرح‌ها هستند و نمونه بارز آن جنگ طولانی عربستان و امارات علیه یمن و دخالت‌های عربستان در سوریه و عراق است و از طرف دیگر اختلاف‌افکنی بین مردم مسلمانان نیز از طریق فرقه‌سازی و پررنگ کردن اختلافات جزئی پیگیری و دنبال می‌شود تا بین شیعه و سنی کدورت و جدایی بیفتد.

سفیر پیشین ایران در جمهوری آذربایجان و تایلند اظهار کرد: از این منظر ضرورت اتحاد جهان اسلام امری کاملاً محسوس است و حل مشکلات عمده جهان اسلام از جمله مسئله فلسطین منوط به حرکت به سمت وحدت و همگرایی دنیای اسلام است.

نقش جمهوری اسلامی در گسترش و تعمیق گفتمان وحدت

پاک‌آیین درباره نقش تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران با اقداماتی مانند برگزاری کنفرانس‌ بین‌المللی وحدت در گسترش و توسعه گفتمان وحدت و تقریب گفت: برگزاری این نوع کنفرانس‌ها خودبه‌خود‌ نخبگان و هدایتگران افکار عمومی جهان اسلام را گرد هم می‌آورد. در این اجلاس هم سخنان طرف ایرانی مبنی بر ضرورت وحدت جهان اسلام شنیده می‌شود و هم اینکه خود نخبگان کشورهای اسلامی با یکدیگر تبادل نظر می‌کنند و راهکار ارائه می‌دهند تا موضوع وحدت به موضوع و گفتمانی غالب و فراگیر تبدیل شود.

معاون امور بین‌الملل دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری بیان کرد: به عقیده برگزاری کنفرانس ‌بین‌المللی وحدت از سوی جمهوری اسلامی ایران در مقابل فعالیت‌های گسترده استکبار در راستای اختلاف و واگرایی در جهان اسلام اقدام مهمی است هرچند در مقابل آن فعالیت‌ها و هزینه‌های کلان دشمنان تنها یک نقطه امید است.

وی افزود: البته هر چه این کنفرانس کیفی‌تر باشد اثربخشی بالاتری خواهد دشت و در این مسئله تردیدی نیست، اما نفس برگزاری کنفرانس‌هایی با محوریت وحدت امت اسلامی در ایران و سایر نقاط جهان اسلام اقدام مفیدی است و نشان می‌دهد ایران پرچمدار وحدت اسلامی است و به طور عملی و صادقانه در این عرصه فعالیت می‌کند و به لحاظ فکری و نظری در این زمینه تولیدات علمی و فرهنگی دارد و با حمایت عملی از فلسطین و سوریه که اهل سنت هستند و با فدا کردن جان بهترین فرزندان این سرزمین برای مبارزه با جریانات مخرب تکفیری و تروریستی نشان داده که وحدت را نه امری تاکتیکی بلکه راهبردی می‌داند.

رسالت رسانه‌ها در تبیین طرح دموکراتیک ایران برای حل مسئله فلسطین

پاک‌آیین درباره ضرورت کار قدرتمند رسانه‌ای برای تبیین راهکار دموکراتیک رهبر معظم انقلاب برای حل مسئله فلسطین و برگزاری رفراندوم در این سرزمین در نزد افکار عمومی جهانی گفت: امروز عصر رسانه و اطلاعات است و هرچقدر اطلاع‌رسانی قوی‌تری انجام شود و افکار عمومی اقناع شوند زمینه تحقق اهداف و آرمان‌ها بیشتر فراهم می‌شود.

سفیر پیشین کشورمان در جمهوری آذربایجان و تایلند ابراز کرد: هدف بزرگ جمهوری اسلامی و بخش عمده دنیای اسلام آزادی فلسطین است و طرح عاقلانه، منطقی و مبتنی بر اصول پذیرفته‌شده بین‌المللی که از سوی رهبر معظم انقلاب برای آزادی فلسطین ارائه شده در چارچوب برگزاری رفراندوم با حضور تمام فلسطینیان اعم از مسلمان، یهودی و مسیحی است. این یک طرح منطقی برای محو اسرائیل است که هرچه ابعاد و جنبه‌های دموکراتیک آن مطرح شود افکار عمومی جهانی و سایر ملت‌ها و دولت‌ها توجیه می‌شوند.

این کارشناس مسائل بین‌المللی اظهار کرد: الان یکی از سیاست‌های قدرت‌های بزرگ و رژیم صهیونیستی این است که به طور مکرر ایران را کشوری جنگ‌طلب معرفی کنند که به دنبال نابودی یهودیان است و طرحی برای حل مسئله فلسطین ندارد. اما این طرح مقام معظم رهبری یک طرح بسیار پسندیده، صلح‌طلبانه و برای پایان دادن به جنگ، خشونت و جنایات اسرائیل است. اگر کشورهای دنیا واقعاً به دنبال حقوق بشر و مردمسالاری هستند به طور طبیعی باید از این طرح حمایت کنند. لذا هرچه رسانه‌ها زوایای مختلف ین طرح را بیشتر تبیین و برجسته کنند امکان‌ عملی شدن آن نیز بیشتر خواهد بود.

انتهای پیام
captcha