طرح انتخابات جامع در فلسطین موفقیتی بزرگ برای محور مقاومت است
کد خبر: 3857368
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸
نایب رئیس اتحادیه علمای شام در گفت‌وگو با ایکنا:

طرح انتخابات جامع در فلسطین موفقیتی بزرگ برای محور مقاومت است

گروه بین‌الملل ــ «شیخ عبدالله کتمتو»، از علمای اهل‌سنت و نایب رئیس اتحادیه علمای بلاد شام، طرح ابتکاری گروه‌های فلسطینی مبنی بر برگزاری انتخابات جامع تا اواسط سال آینده میلادی را موفقیتی بزرگ برای محور مقاومت دانست.

مصاحبه // مسلمانان خاری در چشم دشمنان و مستکبران جهان هستند / آماده

شیخ «عبدالله کتمتو»، نایب رئیس اتحادیه علمای بلاد شام و هماهنگ‌کننده انجمن علما، برای یاری رساندن به فلسطین، در حاشیه برگزاری سی‌وسومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران در گفت‌وگو با ایکنا با بیان این مطلب، خطاب به دشمنان امت اسلام، گفت: ما مسلمانان همچنان خاری در چشم شما خواهیم بود تا خداوند متعال ما را یاری کند و به پیروزی دست یابیم.

وی در خصوص راهکارهای اجرای پیشنهادهای متعددی که هرساله در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی مطرح می‌شود، تصریح کرد: علما و اندیشمندان جهان اسلام در کنفرانس وحدت امسال همچون سال‌های گذشته، تاکنون پیشنهادهای ارزشمندی مطرح کرده‌اند. ما باید صرف‌نظر از اینکه این سخنان از سوی چه شخص یا گروهی بیان شده است،‌ به این پیشنهادها توجه و تلاش کنیم تا آن را در جوامع اسلامی اجرا سازیم.

این عالم اهل سنت فلسطینی‌الاصل مقیم سوریه با تأکید بر اینکه امت اسلامی باید در مقابل دشمن متحد و یکپارچه شوند، اظهار کرد: همه کسانی که بر اساس یک عقیده واحد،‌ در این کنفرانس به دور یکدیگر جمع شده‌اند، باید با برادری و همفکری، اختلافات میان خود را کنار گذاشته و به دشمن اصلی امت اسلامی بیندیشند.

وی خطاب به دشمنان امت اسلامی از جمله اسرائیل گفت: ما به این دشمنان می‌گوییم «شما هرگز نخواهید توانست وحدت ما را از بین ببرید و در میان ما تفرقه ایجاد کنید. ما مسلمانان همچنان خاری در چشم شما خواهیم بود تا اینکه خداوند متعال ما را یاری کند و به پیروزی دست یابیم.»

نایب رئیس اتحادیه علمای بلاد شام درباره تأثیر اجرای انتخابات یکپارچه گروه‌های فلسطینی بر ایستادگی فلسطینیان در برابر زورگویی‌های اسرائیل اظهار کرد: برگزاری انتخابات جامع در فلسطین به معنای آن است که اعضای مقاومت در داخل سرزمین‌های اشغالی به گونه‌ای از وحدت در اهداف خود دست یافته‌اند. این بدان معناست که گروه‌های مختلف فلسطینی برای مقابله با رژیم صهیونیستی به اجماع رسیده‌اند.

شیخ عبدالله کتمتو در پایان تأکید کرد: در اثر این اجماع، دولتی تشکیل خواهد شد که ممکن است روش آن با روش‌ مقاومت برای رسیدن به هدف اصلی(مقابله با اسرائیل) تفاوت داشته باشد، اما قطعاً هدف همه ما این است که تلاش کنیم تا رژیم اشغالگر صهیونیستی سرکوب شود. لذا پیروزی این دولت در سایه وجود مقاومت، تأثیر بسزایی در آینده ملت فلسطین خواهد داشت.

طرح ابتکاری گروه‌های فلسطینی شامل تشکیل دولت وحدت ملی نهایتاً تا پایان سال جاری میلادی، یکپارچه‌سازی قوانین انتخابی نهادهای فلسطینی، ازسرگیری نشست‌های کمیته مسئول برگزاری انتخابات شورای ملی و برگزاری انتخابات جامع تا اوایل سال آینده میلادی است.

این طرح را گروه‌های جهاد اسلامی، جبهه خلق و دموکراتیک برای آزادی فلسطین، حزب خلق، جنبش ابتکار ملی، فدا، جبهه خلق فرماندهی کل و جنبش صاعقه ارائه داده‌اند. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به رغم برخی ملاحظات در مورد برخی بندهای این طرح،  با آن موافقت کرده است.

یادآوری می‌شود، سی‌وسومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی از روز پنجشنبه،  23 آبان‌ماه، با 350 حضور اندیشمند و نخبه جهان اسلام و 250 شخصیت از علمای شیعه و سنی کشور آغاز شد و امروز با برگزاری آیین اختتامیه به کار خود پایان می‌دهد.

مصاحبه // مسلمانان خاری در چشم دشمنان و مستکبران جهان هستند / آماده

گفت وگو از فرشته صدیقی

انتهای پیام
captcha