نگاهی به برنامه نشست‌های علمی همایش ملی «دولت قرآن»
کد خبر: 3857174
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴

نگاهی به برنامه نشست‌های علمی همایش ملی «دولت قرآن»

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ نشست‌های علمی نخستین همایش ملی «دولت قرآن» از صبح امروز در تالار كتابخانه اسناد ملی فارس آغاز شده است.

به گزارش ایكنا از فارس، نشست‌های علمی نخستین همایش ملی «دولت قرآن» كه از شب گذشته، 22 آذرماه‌ در شیراز آغاز به كار كرد، از صبح امروز با حضور اندیشمندان و ادیبان برجسته سراسر كشور در محل كتابخانه اسناد ملی فارس آغاز شده است.
سخنرانی‌های علمی این همایش در سه نشست مجزا در حال برگزاری هستند. نشست اول از ساعت 9 صبح آغاز شد كه در آن غلامرضا اعوانی پیرامون رمز و تمثیل در اشعار حافظ، یوسف نیری درباره حافظ در حجاب تجلی قرآن و حجت‌الاسلام قاسم كاكایی نیز درباره رویكرد حافظ به قرآن سخنرانی كردند.
در نشست دوم كه از ساعت 10:30 آغاز شد محمد شالویی با موضوع حافظی كه اروپای شرقی می‌شناخت، محمدرضا خالصی درباره تأثیر قرآن مجید بر روی ساخت‌های شعر حافظ و حجت‌الاسلام قادر فاضلی درباره دولت بیدار دولت قرآن سخنرانی كردند.
نشست سوم از ساعت 15 امروز در همان مكان برگزار خواهد شد كه در آن حجت‌الاسلام ناصر نقویان با موضوع حافظ و قرآن، محمدهادی همایون درباره عاشورا در شعر حافظ، محمدكاظم كاوه پیشقدم پیرامون تأثیر قرآن بر سبك غزل‌های حافظ و فضل‌الله میرقادری درباره بهره‌مندی حافظ از قرآن سخنرانی می‌كنند.

انتهای پیام
captcha