چهره واقعی امریکا در تحریم‌های ظالمانه کاملاً مشهود است
کد خبر: 3854748
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲

چهره واقعی امریکا در تحریم‌های ظالمانه کاملاً مشهود است

گروه سیاست و اقتصاد ــ وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: برخی اعتقاد دارند اگر با امریکا درشت‌گویی نکنیم آنان رابطه‌ای دیگر خواهند داشت و سوءتفاهم‌ها برطرف می‌شود، چهره واقعی امریکا در تحریم‌های ظالمانه آنان کاملاً مشهود است ولی امروز با اقدامات صورت‌گرفته راه نفوذ آمریکا در ایران سد شده است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید‌محمد حسینی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز، 13 آبان در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز که در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود فرمودند؛ برخی از افراد قصد تحریف تاریخ را داشته و آدرس غلط می‌دهند و ماجرای دخالت‌های آمریکا را از تسخیر لانه جاسوسی آغاز می‌کنند در صورتی‌که پیشینه دخالت‌های آنان به کودتای 28 مرداد سال 32 یعنی 68 سال قبل و حتی یکصد سال اخیر باز می‌گردد.

وی تصریح کرد: عده‌ای گمان می‌برند اگر دست از شعارها برداریم و از آرمان‌های انقلاب و دفاع از مظلوم و جبهه مقاومت دور شویم آنان(امریکایی‌ها) با ما رفتار دیگری خواهند داشت، اما وقتی تاریخ یکصدساله امریکا را ورق می‌زنیم متوجه می‌شویم در جای‌جای دنیا جنگ‌افروزی و جنایت‌هایی توسط امریکا رخ داده است و جنگ‌افروزی آنان منحصر به ایران نیست، آنان در 60 کودتا و جنگ داخلی شرکت داشتند.

حسینی با اشاره به خوی استکباری و زیاده‌خواهی امریکا، ادامه داد: در سال 1949 امریکا در یونان جنگ داخلی به راه انداخته و در آن جنگ 154هزار نفر کشته می‌شوند، 40 هزار نفر بازداشت و 6 هزار نفر اعدام می‌شوند و این مهم نتیجه آتش‌افروزی امریکا در یک جنگ است.

وی اضافه کرد: امریکا و دیگر کشورهای سلطه‌جو می‌خواهند همه کشورهای دنیا تحت سلطه آنان باشند و از خودشان هیچ‌گونه اختیار و استقلالی نداشته باشند، در سال 43 با اعتراض حضرت امام علیه قانون کاپیتولاسیون ایشان را تبعید کردند.

حسینی ادامه داد: امام همواره قصد داشتند تا مردم و ملت ایران آزاده و مستقل زندگی کنند و همواره بیان داشتند چرا ما که مسلمانیم باید زیر پرچم استکبار باشیم، این فرمایشات و مطالبات ایشان مورد خشم رژیم پهلوی و مزدوران امریکایی قرار گرفت و آن حضرت را به ترکیه تبعید کردند.

وی اوج استقلال‌خواهی ملت ایران را در سال‌های 56 و 57 بیان کرد و گفت: همین مزدوران دانش‌آموزان را در آبان 57 به شهادت رساندند، آنان برای عدم پیروزی انقلاب هر آنچه در توان داشتند انجام دادند اما نتوانستند به موفقیت برسند اما از فردای پیروزی انقلاب توطئه‌های جدیدی را آغاز کردند و اولین توطئه آنان ایجاد لانه جاسوسی برای رسیدن به اهداف بود که این فتنه نیز توسط دانشجویان تسخیر شد و امام راحل از این اقدام به عنوان انقلاب دوم یاد کردند.

حسینی همچنین به حضور 3 و نیم میلیون ایرانی در پیاده‌روی اربعین امسال نیز اشاره و ادامه داد: بسیاری از مردم عراق میزبان زائران حرمین شریفین بودند و دشمن‌های امریکایی و سعودی با ایجاد آشوب و شعار علیه ایران در شهرهای مختلف عراق قصد دارد به این همدلی، هم‌فکری و قرابت فرهنگی ضربه وارد کنند.

وی اضافه کرد: رئیس‌جمهور امریکا با ژست تلویزیونی بیانیه می‌دهد ابوبکر البغدادی سرکرده داعش را به قتل رسانده است، او بیان می‌دارد داعش توسط هیلاری کیلینتون و اوباما ایجاد شده است، به واسطه خلق داعش تعداد بسیار زیادی از مردم عراق و سوریه به شهادت رسیده و بسیاری آواره شدند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امروز هم ترامپ با جسارت کامل بیان کرده است دست از چاه‌های نفت سوریه برنخواهد داشت، آنان از نفت مردم عراق سهم خود را به عنوان غرامت جنگی بر می‌دارند و به دادخواهی ملت مظلوم عراق توجهی ندارند.

حسینی با اشاره به اینکه هیچ‌یک از رؤسای جمهور امریکا با هم فرقی ندارند، اظهار کرد: آنان دارای سیستم و نظام سرمایه‌داری هستند، آنان به نظام سرمایه‌داری توجه دارند ولو اینکه در کشورشان فقر باشد. در حال حاضر فقر در کشور امریکا مشاهده می‌شود و ثروت‌های کلان در کشور آنان وجود دارد اما فقیرترین مردم نیز در این کشور زندگی می‌کنند.

وی تصریح کرد: برخی اعتقاد دارند اگر با امریکا درشت‌گویی نکنیم آنان رابطه‌ای دیگر خواهند داشت و سوءتفاهم‌ها برطرف می‌شود، در شش سال اخیر شاهد بودیم قساوت و جنایت آنان نه تنها کم نشد بلکه فشارهای زیادی را علیه ملت ایران اعمال کردند، چهره واقعی امریکا در تحریم‌های ظالمانه آنان کاملا مشهود است ولی امروز با اقدامات صورت گرفته راه نفوذ امریکا در ایران سد شده است.

حسینی افزود: با فشارهای امریکا مردم یکپارچه شدند اگر در گذشته دو قطبی کاذبی تحت عنوان سازش و مقاومت ایجاد شده بود اما در حال حاضر همه متوجه شدند راهی جز مقاومت و ایستادگی وجود دارد، مردم می‌دانند در برابر کسی که فرعون‌وار بیان می‌کند «انا ربکم اعلی» باید مقاومت کرده و کوتاه نیایند. آمریکا هیچ‌گاه سرقول خود نبوده و نیست حتی با هم پیمانان خود نیز قانون شکنی می کند.

وی بیان کرد: امریکا قبل از نشانه گرفتن پهباد امریکایی همواره اذعان می‌کرد گزینه‌های نظامی روی میز است اما پس از سقوط پهباد نه تنها هیچ اشاره‌ای به گزینه‌های نظامی ندارد بلکه خواهش و التماس دارند عکس یادگاری داشته باشند. با سقوط این پهباد هیمنه امریکا درهم شکسته شد، باید فرصت بهتری باشد تا دستاوردهای نظام و شکست قدرت پوشالی امریکا بهتر بازگو شود.

حسینی در بخش دیگر از سخنان خود به بیانیه گام دوم انقلاب هم اشاره کرد و افزود: تحقق گام دوم انقلاب مشخص می‌کند در زمان انقلاب و 40 ساله چه اتفاقاتی افتاده است که خود را برای چهل ساله دوم بهتر و قوی‌تر آماده کنیم.

به گفته وی دشمنان همواره حالت تهاجمی داشتند و ما دفاع می‌کنیم، اما با یک جا نشستن نمی‌توانیم کاری کنیم باید در برابر آنان از موضع قدرت وارد شد تا هم در برابر دشمنان بایستیم و هم مشکلات را رفع کنیم. بی‌شک با روحیه جهادی و انقلابی می‌توانیم در برابر فشارهای دشمن ایستادگی کنیم، ما در بخش‌های مختلف گام‌های بلندی برداشتیم که می‌توانیم نیازهای خود و سایر کشورهای همسایه را تأمین کنیم.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به افول اقتصادی امریکا اظهار کرد: امریکا با وجود پیشرفت‌های بسیار اما در حال فروپاشی است، بدهی آنان با استناد به حرف‌های خود امریکایی‌ها بالغ بر 21 تریلیون دلار است و تهدید پیشی گرفتن چین از امریکا وجود دارد؛ وضعیت امریکا از افول اقتصادی آغاز شده و به افول فرهنگی ختم می‌شود.

حسینی ادامه داد: بی‌شک امریکای امروز نسبت به امریکای 10 سال قبل ضعیف‌تر است و ایران و جبهه مقاومت نسبت به 10 سال قبل قوی‌تر هستند، ما با تکیه بر روحیه خودباوری و روحیه جهادی کارهای خود را به پیش برده‌ایم.

وی در بخش پایانی سخنان خود به آیه«إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَ يُثَبِّتْ أَقْدامَكُمْ» استناد کرد و افزود: پیروزی ما در عرصه‌های مختلف دلالت بر موفقیت‌آمیز بودن خدمات ارائه‌شده دارد، افول امریکا آغاز شده است و وظیفه ما این است تا فرهنگ دفاع، جهاد، ایثار و مقاومت را ترویج دهیم.

انتهای پیام
captcha