انجام ۲۰۰ پروژه عمرانی در بقاع متبرکه فارس
کد خبر: 3853494
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹

انجام ۲۰۰ پروژه عمرانی در بقاع متبرکه فارس

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از انجام ۲۰۰ پروژه عمرانی در بقاع متبرکه این استان خبر داد و گفت: این پروژه‌ها شامل تکمیل و توسعه زیرساخت‌های بقاع متبرکه شامل شبستان، سرویس بهداشتی، زائرسرا و ... است.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 8 آبان‌ماه در دیدار با نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی كه به‌مناسبت فرا رسیدن هفته وقف برگزار شده بود، به تشریح فعالیت‌های انجام شده در حوزه وقف در این استان طی یكسال اخیر پرداخت.

وی با تصریح اینکه در حال حاضر 200 پروژه عمرانی با زیربنای 157 هزار مترمربع در اماکن متبرکه استان در حال انجام است، افزود: این پروژه‌ها شامل تکمیل و توسعه زیرساخت‌های بقاع متبرکه شامل شبستان، سرویس بهداشتی، زائرسرا و غیره است.

موسوی با بیان اینكه در حال حاضر اوقاف فارس 20 پروژه عمرانی هم از محل موقوفات را در دستور كار دارد، گفت: یكی از این پروژه‌ها احداث بزرگترین پرورشگاه خاورمیانه با ظرفیت پذیرش 700 نفر در شیراز است.

مدیركل اوقاف فارس اظهار كرد: پرورشگاه بزرگ موقوفه حاج خلیل زالی با زیر بنای 42 هزار متر مربع در شهر صدرا در مرحله تهیه نقشه معماری است و در یک ماه آینده کلنگ ساخت آن به زمین زده می‌شود.

وی ادامه داد: در کنار این پرورشگاه آموزشگاه فنی و حرفه‌ای برای آموزش دختران و پسرانی که در این پرورشگاه نگه‌داری می‌شوند، تأسیس می‌شود و علاوه بر این درمانگاه فوق تخصصی با ظرفیت 50 تخت نیز در کنار همین پرورشگاه ساخته خواهد شد که در نوع خود کم‌نظیر است.

موسوی گفت‌: همچنین مجتمع زنان سرپرست خانوار در 6 طبقه با زیربنای 5 هزار مترمربع در شیراز که در حال حاضر در مرحله نماکاری است یکی دیگر از پروژه‌های اوقاف است که تا 3 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیركل اوقاف فارس با بیان اینکه ساخت بازار بزرگ لار با 200 واحد تجاری یکی از این پروژه‌ها است که در آذر ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: 19 پروژه عمرانی دیگر نیز در حال مطالعه بررسی و رفع مشکلات است.

وی یادآور شد:‌ اوقاف فارس با توجه به دارا بودن اراضی مستعد سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی، ایجاد مجتمع کشت و صنعت در 1300 هکتار از اراضی موقوفه نصیرالملک در منطقه سیاخ دارنگون، ایجاد مجتمع کشت و صنعت در 100 هکتار از اراضی موقوفه آسمانی در شهرستان ارسنجان، ایجاد حداقل 10 گلخانه مدرن در مقیاس‌های بزرگ با همکاری بخش خصوصی، ایجاد 5 دامپروری مدرن در شهرستان‌های شیراز، مرودشت، اقلید و آباده را در دستور کار قرار داده است.

‌موسوی همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه احیای کاروانسراها با سازمان میراث فرهنگی و آغاز احیای کاروانسرای ایزدخواست، کاروانسرای مخک جهرم، کاروانسرای خیراتی صفاشهر و معرفی 10 کاروانسرای دیگر خبر داد.

 

انتهای پیام
captcha