نهمین محفل طنین نور در پاسداشت مقام عالم آل محمد(ص)
کد خبر: 3853165
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳

نهمین محفل طنین نور در پاسداشت مقام عالم آل محمد(ص)

کانون خبرنگاران نبأ ــ نهمین محفل قرآنی طنین نور به مناسبت شهادت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) و به میزبانی جلسه قرآن اهل بیت(ع) با حضور اساتید، قاریان و حافظان ممتاز بین‌المللی و کشوری از مشهد، قم، یزد و بندرعباس دوشنبه، ششم آبان‌ماه، در مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ در این مراسم پرفیض و فضیلت قرآنی در بخش اول قاریان جوان و نوجوان؛ سیدمحمدجواد هاشمی، جواد و کامیار غلامی، مرتضی متقی به تلاوت قرآن پرداختند و مهرداد نظامی؛ مدرس تخصصی صوت و لحن قرآن کریم به آموزش الحان و مقامات هنر قرائت قرآن به بیان ساده پرداخت و برای فهم بیشتر نمونه‌هایی در سبک‌های مختلف تلاوتی قراء مصری و نیز در مداحی، تواشیح و سرودهای مذهبی را اجرا کرد که مورد تشویق حاضران در مجلس قرار گرفت.
در بخش دوم محفل و با حضور حمید صفدری؛ قاری آستان مقدس رضوی در جایگاه، یادی از مرحوم استاد سیدعبدالرضا معینی شد و جای خالی او که در 2 محفل از محافل طنین نور حضور داشت، دیده می‌شد که گویا او در این جمع حاضر بود و می‌شد این حضور روحانی را با تلاوت شاگردان ممتاز وی یعنی حمید صفدری و امید رمضانی به خوبی حس کرد که معنویت ویژه‌ای به محفل بخشیده بود. 
اجرای برنامه حفظ محمد خاکپور؛ نفر اول مسابقات طلاب جهان اسلام که اخیراً رتبه دومی مسابقات بین‌المللی کشور کرواسی را نیز کسب کرده بود از دیگر برنامه‌های این محفل نورانی بود که به روش‌های مختلفی به سؤالات مطروحه حضار پاسخ می‌گفت و تأکید بر فهم معانی و پیام آیات قرآن از ویژگی‌های بارز اجرای حفظ ایشان بود.
اما با اضافه شدن مهمانانی از شهرهای قم، بندرعباس و یزد، به یاد شهید حاج حسن دانش و دیگر شهدای قرآنی حادثه خونین منا از محمدجواد برخورداری، قاری یزدی تبار، دعوت شد تا در جایگاه تلاوت حاضر شود و ایشان آیاتی از سوره مبارکه آل عمران که به عظمت و شأن پیامبر اکرم اسلام(ص) اشاره دارد را تلاوت کرد و در پایان نیز حامد علیزاده؛ نفر اول مسابقات بین‌المللی کشور مالزی که در سومین محفل قرآنی طنین نور نیز حضور داشت به مدت 30 دقیقه به تلاوت آیات کلام ا.. مجید پرداخت که مورد استقبال فراوان حاضران در مجلس قرار گرفت. 
گفتنی است که در این محفل باشکوه دقایقی به سخنرانی و ذکر مصیبت پرداخته شد و دعای ختم مجلس با نوای حجت‌الاسلام والمسلمین محسن زهدی علیپور؛ قاری و مرتل بین‌المللی حرم حضرت معصومه(س) قرائت شد و یادآور می‌شود، تمامی این تلاوت‌ها در کانال قرآنی جلسه قرآن اهل بیت(ع) به نشانی t.me/ahlolbayt۸۸ برای استفاده قرآن دوستان موجود است.
محافل قرآنی طنین نور با مشارکت مؤسسه تخصصی صراط به مدیریت هاشم زاهدمقدم، مربی و مدرس قرآن و جلسه قرآن جوادالائمه(ع) به مدیریت امید رمضانی، قاری و مدرس قرآن و جلسه قرآن اهل بیت(ع) برگزار می‌شود که دهمین محفل آن در شب وفات حضرت معصومه(س) و به میزبانی جلسه قرآن نورالثقلین و با حضور اساتید، قاریان و حافظان بین‌المللی و کشوری برگزار می‌شود.
ابراهیم الهی 
انتهای پیام
captcha