تقسیمات مرزی برگرفته از اختلافات قومی و مذهبی؛ از رویكردهای استعمار انگلیس
کد خبر: 3845551
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۷

تقسیمات مرزی برگرفته از اختلافات قومی و مذهبی؛ از رویكردهای استعمار انگلیس

گروه اجتماعی ـ جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس، به سیاست‌های انگلیس در ایجاد تفرقه و درگیری میان ملت‌ها اشاره كرد و گفت: تقسیمات مرزی برگرفته از اختلافات ارضی، قومی، دینی و مذهبی یکی از رویکردهای مهم استعمار انگلیس در ایجاد اختلاف و تنش میان ملت‌هاست.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی آموزش ‌و پرورش فارس، سردار یدالله بوعلی، جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس امروز، 6 مهرماه در جمع کارکنان اداره‌کل آموزش‌ و پرورش این استان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس و 15 هزار شهید گلگون‌کفن استان فارس، گفت: ملت ایران مردمی هستند که 8 سال در دفاع مقدس نقش آفریدند.
وی با اشاره به نقش دول استعماری همچون آمریکا و انگلیس در درگیری‌های سیاسی در نقاط مختلف دنیا، گفت: تغییرات متعدد در مرزها خصوصاً در منطقه خاورمیانه طی قرن‌ها سال‌های گذشته، ناشی از ضعف نظام مدیریتی و عدم انسجام کشورها بوده است و هر چه این انسجام بیشتر می‌شد، مرزها نیز قاعدتا دقیق‌تر می‌شد.
بوعلی با اشاره به سیاست استعماری انگلیس در ایجاد زمینه تفرقه و درگیر در بین ملت‌ها، گفت: تقسیمات مرزی برگرفته از اختلافات ارضی، قومی، دینی و مذهبی یکی از رویکردهای مهم استعمار انگلیس در ایجاد اختلاف و تنش و زمینه‌ساز شروع درگیری بوده است.
جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس ضمن اشاره به تاریخ شکل‌گیری دولت کنونی آمریکا، این کشور را محصول تفکر انگلیسی معرفی کرد و افزود: حاکمیت امروز آمریکا حاصل یک تفکر افراطی صهیونیستی است که به دنبال سرزمین موعود، با ریختن خون میلیون‌ها تن از ساکنین اصلی سرزمین آمریکا این قاره را اشغال کردند و به دنبال آن شروع تشکیل دولت یهود در سرزمین بیت‌المقدس را کلید زدند.
وی به موقعیت بسیار مهم جغرافیایی و ارزش منطقه‌ای ایران اسلامی در دنیا و خاورمیانه اشاره كرد و گفت: 70 درصد ذخیره انرژی دنیا در منطقه خلیج‌ فارس قرار دارد و این ‌یکی از دلایل مهم حساسیت دولت‌هایی همچون آمریکا و انگلیس و صرف هزینه‌های زیاد برای تسلط بر آن است و این در حالی است که کشور جمهوری اسلامی ایران به جهت موقعیت ویژه خود و حضور مقتدرانه بر خلیج‌ فارس، بر نقل ‌و انتقال این حجم از انرژی موردنیاز دنیا تسلط داشته و از دخالت هر کشوری در این منطقه نیز جلوگیری کرده است.
بوعلی، تسلط کشورمان بر خلیج‌ فارس را یکی از دلایل مهم آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ملت بزرگ ایران معرفی کرد و گفت: جدای از موضوع انقلاب اسلامی و مذهب تشییع، داشتن تنها عرق ملی نیز کافی است تا هر ایرانی به موقعیت ویژه کشور در منطقه آگاه بوده و بدون این باورها، سنت‌ها و تعصبات نیز انگیزه کافی برای دفاع از سرزمین خود را داشته باشد.
جانشین سپاه فجر استان فارس با اشاره به اهمیت 8 سال دفاع مقدس بر آینده کشور، افزود: این ویژگی موجب شد که نه‌ تنها در دوران 8 سال دفاع مقدس، بلکه بعد از آن نیز در صورت بروز این‌گونه حوادث، عزم ملی برای دفاع از کشور در مقابل بیگانگان ایجاد شود.
انتهای پیام

captcha