رسانه‌ها برای احیای جایگاه مساجد تلاش کنند
کد خبر: 3833403
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در بازدید از ایکنای قم:

رسانه‌ها برای احیای جایگاه مساجد تلاش کنند

گروه فرهنگی ــ حجت‌الاسلام والمسلین رضا عزت‌زمانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم عصر امروز 16 مرداد از تحریریه خبرگزاری ایکنا شعبه قم بازدید و تاکید کرد: رسانه‌ها برای محورقراردادن فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی در مساجد تلاش کنند.

رسانه‌ها برای محورقراردادن مساجد تلاش کنندبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلین رضا عزت زمانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم عصر امروز از تحریریه خبرگزاری ایکنا شعبه قم بازدید کرد.

وی در این دیدار ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار بیان کرد: رسانه حوزه تعالی، رشد و معرفت است و استفاده ابزاری از رسانه نهایت ظلم به این عرصه پر برکت است و لذا با کرامت بخشیدن به فعالان حوزه رسانه از پیدایش این جریان جلوگیری کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عزت زمانی گفت: امروز انقلاب اسلامی حرف برای گفتن دارد که عرصه شنیدن و حرف زدن بسیاری وجود دارد و لذا باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم.

وی از برگزاری نشست‌های تخصصی با همکاری جهاد دانشگاهی با موضوعات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی در آینده خبر داد و گفت: ما باید در حوزه محتوا بستری را فراهم کنیم که در تولیدات رسانه‌ای فعالیت‌های ثمربخش را انجام دهیم.

حجت‌الاسلام عزت زمانی با اشاره به اهمیت ساماندهی مساجد استان قم بر لزوم بازنگری جدی در این مسئله تاکید ویژه داشت و افزود: باید عموم مردم نسبت به عملکرد و اقدامات مساجد آگاهی کامل پیدا کنند و این نکته را یادآور شویم که بسیاری از مسائل فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی توسط مساجد حل می‌شود.

وی بر لزوم فرهنگسازی برای بازکردن مساجد در طول شبانه‌روز و جلب بیشتر مردم و جوانان به مساجد تاکید کرد و خواستار همکاری رسانه‌ها در این عرصه شد. 

وی در خصوص تعامل با جهاد دانشگاهی ابراز آمادگی کرد و ادامه داد: گاهی مواقع هویت‌های ملی به واسطه تشنج‌ها از بین خواهد رفت لذا با توسعه و نشر فهم و درک مردمی این موضوعات اتفاق نخواهد افتاد، آن چیزی که در فضای اجتماعی و فرهنگی اتفاق می‌افتد انتقال فهم و درک مردم است که هویت ملی را نابود نکند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم اظهار کرد: تبلیغات اسلامی نهاد پشتیبان در فضای فرهنگی است و نقطه عملکرد مساجد و هیئات مذهبی خواهد بود که هویت سازمان تبلیغات را شکل می‌دهد لذا لازم است باید مردم را در امور فرهنگی با خود همراه کند.

انتهای پیام

captcha