قدرت قلم خبرنگاران از اسلحه بیشتر است/ هم‌فكری پلیس فارس با اصحاب رسانه
کد خبر: 3832888
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶

قدرت قلم خبرنگاران از اسلحه بیشتر است/ هم‌فكری پلیس فارس با اصحاب رسانه

گروه اجتماعی ــ فرمانده نیروی انتظامی فارس خبرنگاران را چشم بینا و زبان گویای مردم توصیف كرد و گفت:‌ قدرت قلم و دوربین خبرنگاران از دوشكا و موشك پلیس بیشتر است و اگر عاقل باشیم باید از قلم خبرنگاران بهره ببریم.

به گزارش ایكنا از فارس، سردار رهام بخش حبیبی، فرمانده نیروی انتظامی فارس شب گذشته، 14 مردادماه در نشست صمیمی با اصحاب رسانه این استان كه به‌مناسبت فرارسیدن هفته خبرنگار برگزار شده بود، گفت: مأموریت نیروی انتظامی با رسالت خبرنگاری پیوند خورده است.

وی افزود: هر جایی كه ناجا مأموریت انجام می‌دهد یا خدماتی به مردم ارائه می‌دهد برای اینكه آرامش را به مردم انتقال دهد، یا اینكه آسیبی را از آسیب‌های اجتماع كم كند، خبرنگاران هم حضور دارند و وظایف و رسالتشان همین است.

حبیبی تأكید كرد: اگر برخی‌ها از عملكرد خبرنگاران و رسانه‌ها ناراحتند، خودشان مشكل دارند و كسانی هستند كه در پی ناآرامی و اذیت و آزار مردم هستند.

رئیس پلیس فارس خبرنگاران و رسانه‌ها را چشم بینا، زبان صادق و صحیح و گویا برای مردم توصیف كرد و گفت: نیروی انتظامی برای آسایش و آرامش مردم كار می‌كند پس در عرصه اجتماع وقتی یك گروهی پیدا می‌شوند كه می‌توانند چشم بینا و زبان صادق مردم باشند، در ناجا هم افتخار می‌كنیم كه با تمام وجود به آنان خدمت كنیم.

وی با بیان اینكه خبرنگاران هم خوب می‌توانند از قلم استفاده كنند هم زبان و هم دوربین، گفت: اسلحه پلیس اگر شروری را از پا درمی‌آورد، ممكن است اثرات منفی بر روی خانواده آن‌ها بگذارد اما دوربین، قلم و سخن خبرنگاران می‌تواند بر روی مردم اثر بگذارد بدون اینكه اثر منفی داشته باشد.

حبیبی با تصریح اینكه خبرنگاران هدفی كه به دنبال آن هستیم را با زیباترین نگاه، بهترین سخن و نوشتار به مردم انتقال می‌دهند و اثر منفی در جامعه ندارد، گفت: قدرت قلم و دوربین خبرنگاران از دوشكا و موشك پلیس بیشتر است و اگر عاقل باشیم از قلم خبرنگاران استفاده می‌كنیم.

فرمانده نیروی انتظامی فارس گفت: حتی اگر مجبور شویم از اسلحه استفاده كنیم، خبرنگاران می‌توانند آثار سوء آن را كم یا كلاً از بین ببرند پس ارزش كار خبرنگاران همین است.

وی یادآور شد:‌ زمانی امكانات ارتباط كم بود اما كم كم این امكانات گسترش یافت به طوری كه اكنون به جایی رسیده است كه فضای مجازی بیش از 70 درصد زندگی انسان‌ها را تحت تأثیر قرار داده است پس چون دسترسی به رسانه زیاد شده، پس اثراتش هم بیشتر شده است و این مسئله كار رسانه‌ها را سنگین‌تر می‌كند و باید حرفه‌ای‌تر وارد عمل شوند.

حبیبی اظهار كرد:‌ كشورمان بر پایه دین و دینداری و احترام به مردم پایه‌گذاری شده است اما دشمنان می‌خواهند به شكل دیگری این كشور را اداره كنند و در داخل مردم نفوذ كنند لذا اینجا هنرمندی خبرنگاران و اصحاب رسانه می‌خواهد كه چگونه فضا را مدیریت كنند.

رئیس پلیس فارس با بیان اینكه خبرنگاران می‌توانند اثرات بد یك خبر منفی را با هنرمندی خود از بین ببرند، گفت: نگاه پلیس این‌گونه است و خبرنگاران می‌توانند ما را نقد یا حمایت كنند.

وی از راه‌اندازی اتاق فكری با حضور خبرنگاران در نیروی انتظامی فارس خبر داد و گفت: در این اتاق فكر موضوعات مختلف را مهندسی خبری می‌كنیم و همچنین نحوه ارتباط با پلیس و حضور خبرنگاران در مأموریت‌های پلیس تعریف می‌شود.

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به خبرنگاران درباره طرح ناظر(عفاف و حجاب) پلیس گفت: قانونگذار برای رفتارهای ناهنجار در اجتماع مجازات گذاشته است و یكی از قانون‌ها نیز رعایت عفاف و حجاب حتی در خودرو شخصی است و اگر كسی این كار را كرد مجازات می‌شود.

وی با بیان اینكه در طرح ناظر به وسیله سیستم به چنین افرادی تذكر داده و به مركز پلیس احضار می‌شوند، گفت:‌ سعی بر این است كه ناهنجاری‌ها برطرف شود و در این میان ممكن است برخی اشكالات هم به وجود آید و برخی شماره‌ها اشتباه ثبت شود لذا پلیس این آمادگی را دارد تا مشكل افرادی كه پیام اشتباه برای آنان ارسال شده است را برطرف كند و اگر كسی چنین اتفاقی برایش افتاده بود، می‌تواند به مركز پلیس مراجعه كند.

فرمانده نیروی انتظامی فارس در پایان تأكید كرد: تمام توان و برنامه‌ریزی‌های پلیس برای پیشگیری است كه با همفكری اصحاب رسانه بهتر خواهد شد.
انتهای پیام

captcha