مراسم‌ روضه‌خوانی موقوفات، موجب ترویج سنت وقف شود
کد خبر: 3832727
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶

مراسم‌ روضه‌خوانی موقوفات، موجب ترویج سنت وقف شود

گروه اجتماعی ــ مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به در پیش‌رو بودن ماه محرم گفت: مراسم‌ اطعام و روضه‌خوانی موقوفات باید در نقاط مختلف شهر صورت گیرد تا ضمن فراهم‌سازی امکان استفاده عموم شهروندان از این برنامه‌های معنوی، موجب اطلاع‌رسانی گسترده و ترویج سنت وقف شود.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 14 مردادماه در جلسه اجرای نیت موقوفات با متولیان استان گفت: موقوفات امانت‌هایی هستند که وظیفه و مسئولیت خطیری برعهده متولیان می‌گذارند.

وی افزود: این امانت‌ها در حقیقت امانت اهل‌بیت(ع) و حضرت سیدالشهدا(ع) هستند که باید در راستای مدیریت آن‌ها با دقت نظر و هوشیاری عمل کرد.

موسوی تأکید کرد: باید تلاش کنیم که مسئولیتی را که بر‌عهده گرفته‌ایم که همان اجرای نیت است مطابق با نیت واقفین خیراندیش آن طور که در متن وقف‌نامه‌ها است را به‌خوبی به انجام برسانیم.

مدیركل اوقاف فارس اظهار كرد: اجرای نیات واقفین خیراندیش با همکاری ادارات اوقاف و امور خیریه و دفاتر موقوفات غیرمتصرفی، می‌تواند در عملکرد موقوفات نقش بسزایی داشته باشد و باعث عملیاتی شدن هر چه‌بهتر اجرای نیات مدنظر واقف شود.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن ماه محرم، مراسم‌های اطعام و روضه‌خوانی موقوفات باید در نقاط مختلف شهر صورت بگیرد تا ضمن فراهم‌سازی امکان استفاده عموم شهروندان از این برنامه‌های معنوی، موجب اطلاع‌رسانی گسترده و ترویج این سنت وقف باشد.

موسوی گفت: به همین منظور باید کمیته مصرف متشکل از کارشناسان ادارات اوقاف و دفاتر موقوفه راه‌اندازی شود و کمیته مذکور بر تمام مسائل و جزئیات و نحوه اجرای نیات واقف نظارت لازم را داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس تأکید کرد: طبخ غذا و اطعام عزاداران باید با رعایت مسائل بهداشتی و ایمنی و در کمال دقت صورت بگیرد و همکاری متولیان موقوفات می‌تواند موجب روان‌سازی و تسریع در فرایند اجرای نیات واقفان شود.
انتهای پیام

captcha