سطح‌بندی چهار نوع خانواده
کد خبر: 3832169
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۴

سطح‌بندی چهار نوع خانواده

گروه اجتماعی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به نقصان عاطفه و مدارا در خانواده‌ها تصریح کرد: چهار نوع خانواده داریم که شامل متلاشی، متزلزل، متعادل و متعالی است.

اثری از عاطفه و مدارا در خانواده‌ها وجود ندارد

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، عصر امروز، ۱۲ مردادماه، در مراسم افتتاح نمایشگاه هفته ملی ازدواج در ارومیه، اظهار کرد: از جمله کارکردهای مختلف خانواده می‌توان به اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و روان‌شناختی اشاره کرد. ازدواج و تشکیل خانواده در سلامت و آرامش روحی انسان نقش برجسته‌ای را ایفا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه امروز از عاطفه و مدارا در خانواده‌ها اثری نیست، تصریح کرد: چهار نوع خانواده داریم که شامل متلاشی، متزلزل، متعادل و متعالی بوده و خانواده متلاشی خانواده‌ای است که گسست در آن به‌وجود آمده و همواره روی مسائل جزئی بحث می‌کنند و راه‌حلی برای مسائل و مشکلات خود پیدا نمی‌کنند.

خدایاری ادامه داد: خانواده‌های متلاشی به‌صورت مساله‌وار وارد مشکلات خانواده نمی‌شوند و تقسیم نقش در این نوع خانواده وجود ندارد و مداخله نقش‌ها دیده می‌شود.

وی یادآور شد: خانواده متزلزل خانواده‌ای است که به بی‌ثباتی خانوده متلاشی نبوده، ولی می‌تواند در سایه بی‌توجهی به یک خانواده متلاشی تبدیل شود و با کوچکترین مانعی می‌تواند از هم فروبپاشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: خانواده متعادل خانواده‌ای است که توزیع نقش در آن صورت گرفته و مداخله در نقش‌ها وجود نداشته و راه‌حلی برای تمامی مسائل پیدا شده و مشاوره و رایزنی در آن دیده می‌شود.

وی گفت: خانواده متعالی خانواده‌ای است که تمامی مولفه‌ها و فاکتورهای پیشرفت را داشته و رشد همگانی اعضای خانواده در آن دنبال می‌شود و تبعیضی در میان اعضای خانواده به‌چشم نمی‌خورد و تمامی نیازهای خانواده پیش‌بینی می‌شود.

خدایاری بیان کرد: لذت زندگی زمانی است که زوجین با کمک یکدیگر بتوانند مایحتاج موردنیاز زندگی خود را تامین کنند، نه اینکه تمامی امکانات فراهم بوده و زوجین برای دست یافتن به چیزی تلاش نکنند.
انتهای پیام

captcha