فعالیت ۹ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج در آذربایجان غربی
کد خبر: 3831644
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷

فعالیت ۹ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج در آذربایجان غربی

گروه اجتماعی - معاون فرهنگی و امور اجتماعی اداره‌کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی از فعالیت ۹ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و تحکیم خانواده در استان خبر داد و گفت: ازدواج سفید امروز به‌عنوان یک آسیب اجتماعی جدید و مخرب در کشور ما مطرح شده و نیاز به آسیب‌شناسی در این مورد از سوی جامعه‌شناسان، حوزه‌های علمیه و مسئولان وجود دارد.

فعالیت ۹ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج در آذربایجان غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، محمدحسین حسنی، معاون فرهنگی و امور اجتماعی اداره‌کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی، صبح امروز، ۱۰ مرداد ماه، در نشست خبری هفته ازدواج، اظهار کرد: اگر امروز ما از نهاد خانواده صیانت نکنیم و تاب‌آوری اجتماعی خانواده‌ها را بالا نبریم، قطعا نهاد خانواده آسیب‌های جدی را خواهد دید.

وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته ۱۷۵ هزار و ۶۱۴ طلاق در کشور ثبت شده است، ادامه داد: از این تعداد ۶ هزار و ۸۰۶ مورد طلاق مربوط به استان بوده و همچنین طی سال گذشته ۵۵۰ هزار و ۵۶۵ مورد ازدواج در کل کشور به ثبت رسیده که از این تعداد نیز ۲۶ هزار و ۲۸۰ مورد مربوط به استان است.

آذربایجان غربی؛ رتبه هشتم طلاق در کشور

حسنی با اشاره به اینکه جمعیت جوانان در کشور روبه‌کاهش بوده و کشور به‌سمت پیری و کهنسالی می‌رود، تصریح کرد: رتبه استان در امر ازدواج در کل کشور هفتم بوده و در طلاق نیز رتبه هشتم کشور را داریم.

وی یادآور شد: در سال ۹۶ از تعداد ۱۰۰ ازدواجی که در استان ثبت شده، ۲۲ ازدواج به طلاق منجر شده و در سال ۹۷ این میزان به ۲۶ طلاق افزایش یافته است.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی اداره‌کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: تفکری که اکنون در جامعه غرب شکل گرفته و زیرلایه‌های اجتماعی آن جامعه را تخریب می‌کند و در فیلم‌ها و سریال‌های هالیوودی و فعالیت‌های فرهنگی نشان می‌دهد این است که خانواده کارکرد خود را از دست داده است.

وی گفت: ازدواج سفید امروز به‌عنوان یک آسیب اجتماعی جدید و مخرب در کشور ما مطرح شده و نیاز به آسیب‌شناسی در این مورد از سوی جامعه‌شناسان، حوزه‌های علمیه و مسئولان وجود دارد.

تمایل به تجردگرایی در جوانان

حسنی بیان کرد: از جمله علل عدم ازدواج در کشور می‌توان به افزایش تمایل به تجرد در دختران و پسران، بالا بودن هزینه‌های تامین معاش و تشکیل زندگی، تامین نیازهای احساسی از طریق ارتباطات مختلف و شبکه‌های اجتماعی، عدم تامین اشتغال و مسکن، بالا بودن توقعات والدین، ترس از دست رفتن استقلال و آزادی‌های دوران مجردی، بالا بودن هزینه‌های تامین معاش و تشکیل زندگی و گرایش به ادامه تحصیل و اشتغال خانم‌ها اشاره کرد.

وی ادامه داد: ما در راستای الگوسازی و فرهنگ‌سازی در امر ازدواج تلاش می‌کنیم و هدف اصلی این است که جوانان به بعد معنوی زندگی اهمیت بیشتری داده شده و از تجملات و تشریفات دوری کرده و به زندگی ساده روی بیاورند.

برگزاری ۴۰۰ کارگاه آموزشی پیش از ازدواج در آذربایجان غربی

معاون فرهنگی و امور اجتماعی اداره‌کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: سال گذشته ۴۰۰ کارگاه آموزشی پیش از ازدواج در سراسر استان برگزار شد که به‌طور متوسط بیش از ۳۰ نفر در این کارگاه‌ها شرکت کردند و امسال نیز برگزاری بیش از ۳۵۰ کارگاه پیش‌بینی شده است.

وی یادآور شد: امسال از سوی وزارت ورزش و جوانان شعار هفته ازدواج با نام ازدواج ساده؛ مهربانی مفصل انتخاب شده است.

حسنی گفت: درحال‌حاضر ۹ مرکز مشاوره در استان به‌صورت تخصصی ازدواج و تحکیم خانواده فعالیت داشته و در حوزه‌های دیگر دخالتی ندارند.
انتهای پیام

captcha