قیمت‌های نجومی قبور و تجارت گمراهی
کد خبر: 3822487
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸

قیمت‌های نجومی قبور و تجارت گمراهی

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدل درآمدی که نه دنیا را می‌سازد و نه عقبی را، داغ شدن خرید و فروش قبور در زمین امامزادگان شیراز است؛ قبوری با قیمت‌های نجومی که هزینه آن گاهی با قیمت یک خانه در شهر برابری می‌‌کند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ مدل درآمدی که نه دنیا را می‌سازد و نه عقبی را، داغ شدن خرید و فروش قبور در زمین امامزادگان شیراز است؛ قبوری با قیمت‌های نجومی که گاهی هزینه آن با قیمت یک خانه در شهر برابری می‌‌کند و به مردم فروخته می‌شود. متولیان سازمان اوقاف چه برنامه‌ای را برای توسعه سومین حرم اهل بیت(ع) در پیش گرفته‌اند؟ فروش زمین اماکن مقدس به متمکنین شهر!
آستان امامزادگان شهر شیراز که قدمتی بالای 1000 سال دارند و مراکز فرهنگی تاریخی با ارزش ایران به شمار می‌روند؛ در گذشته‌ای نه چندان دور تنها مشاهیر و علما را در محیط مقدس خود به آغوش میکشیدند تا الگوی رفتاری مردم باشند، اما اکنون چه؟  کار به جایی رسیده است که می‌گویند، در یکی از امامزادگان، افراد نزول‌خور هم  دفن شده‌اند، فقط به این دلیل که توان پرداخت هزینه خرید قبر را داشته‌اند.
زمین‌های اماکن مذهبی به جای اینکه جای مدارس علوم دینی، محل بازی کودکان و محل برگزای مراسم دینی باشد، به گورستانی بزرگ بدل شده‌اند، آن هم گورستان متمکنین  مرفه که حتی از آنها پرسیده نمی‌شود درآمد خود را از چه راهی کسب کرده‌اند.
کسب درآمد به چه قیمتی؟ مگر می‌شود، مردگان را در زمینی دفن کرد و سپس برای نشر مکتب اهل بیت(ع) آن مکان را تبدیل به کودکستان، فرهنگستان، موزه،  مدرسه و... بدل کرد؟ این نحوه کسب درآمد در شأن کدام مرکز اجتماعی است که بخواهد در شأن یک مکان تاریخی ــ مذهبی 1000 ساله باشد؟ چرا مسئولان، هیچ تدبیری برای کسب درآمد و اداره این محیط‌های مقدس نمی‌اندیشند.
آیا جایگاه افراد در بهشت به محل دفن آنان است؟! ظالمان در حق امامت علی ابن ابیطالب(ع) نیز در جوار  پیامبر(ص) به خاک سپرده شده‌اند، آیا آنان رستگارند؟
این موارد به کنار، آیا از خریداران این قبور، پرسیده می‌شود، پول هنگفتی که می‌خواهی اینجا هزینه کنی و با آن آخرت خود را تضمین کنی، از چه راهی به دست آورده‌ای؟ آیا خمس آن را داده‌ای، حق فقرا و زکات آن را پرداخت کرده‌ای؟ دینی، حق‌الناسی، به گردنت نیست، رد مظالم آن را داده‌ای و اصلا مهریه و نفقه همسرت را پرداخت کرده‌ای، وصیت‌نامه‌ات را نوشته‌ای، این مبلغ سهم‌الارث فرزندان تو نباید باشد؟ تازه اگر تمام این واجبات را انجام داده باشی باید بدانی بر اساس قواعد دین اسلام اگر همین مبالغ را در راه ریشه‌کن کردن فقر و انتشار مذهب، صرف کنی و زندگی انسان‌هایی را نجات دهی، هزاران پله مقام خود را بالاتر برده‌ای، شاید هم می‌خواهی در این مکان دفن شوی تا بازماندگانت به محل قبرت بر یکدیگر، فخر بفروشند، «أَلْهَاكُمُ التَّكَاثُرُ* حَتَّى زُرْتُمُ الْمَقَابِرَ».(آیات 1 و 2/سوره تکاثر)
در کدام آیه قرآن کریم و بر اساس کدام حدیث از ائمه یا معصومین(ع)، گفته شده است که مسلمانان، با وجود  فقر گسترده حاکم بر جامعه مسلمین، می‌توانند، مبالغ هنگفت برای محل دفن خود بپردازند، کدام سیره پیامبر و امامان، مسلمین را به پرداخت مبالغ هنگفت برای خرید قبر تشویق می‌کند...
باید گفت، اگر کلیسا زمین بهشت را به مردم خرید و فروش کرد و به فعل آنان می‌خندیم، ما نیز در زمین امامزادگان خود دقیقا همین کار را انجام می‌دهیم، احکام خدا را با چه قیمتی می‌فروشند، تا جایی که فردی نزول‌خوار، در مقدس‌ترین جای شهر قبر خریداری می‌کند و به ریش دین اسلام می‌خندد؛ دشمن خدا و پیغمبر در مکان انتشار مذهب، دفن می‌شود،
آری خودمان را فریب ندهیم، تجارت قبر در زمین امامزادگان چه پیامی جز این دارد، که ای فرد گناهکار، زمین بهشت را به تو می‌‌فروشیم، قبرت را اینجا بخر، خیالت راحت، گناهانت بخشیده می‌شود! آیا این پیام، وعده شیطان نیست؟ با این مدل درآمدی نجومی حرم‌های مطهر، که قرآن کریم را زیر پا می‌گذارد، و در دید عوام، غیر عقلانی، ضد انسانی و مشمئزکننده است، علل دین‌ستیزی و دین‌گریزی را کجا می‌خواهند ریشه‌یابی کنند؟
فاطمه سعادتی
انتهای پیام
captcha