جمع‌آوری زکات فطریه با نرم‌افزارها و 23 هزار صندوق بهزیستی
کد خبر: 3815613
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
اقطار خبر داد:

جمع‌آوری زکات فطریه با نرم‌افزارها و 23 هزار صندوق بهزیستی

گروه جامعه ــ رئیس دبیرخانه مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی از آماده بودن نرم‌افزارهای تلفن همراه و سایت فطر آنلاین به همراه 23 هزار صندوق برای جمع‌آوری زکات فطریه خبر داد.

فرهاد اقطار، رئیس دبیرخانه مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا؛ در خصوص جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات فطریه، گفت: 23 هزار صندوق برای جمع‌آوری زکات فطریه در سراسر کشور آماده شده که بلافاصله پس از اعلام عید فطر فعالیت این صندوق‌ها آغاز می‌شود.

وی از هماهنگی مشترک با کمیته امداد در خصوص جمع‌آوری زکات فطریه خبر داد و گفت: امسال به صورت مشترک اقدامات مربوط به جمع‌آوری فطریه را بهزیستی و کمیته امداد انجام می‌دهند و در یک طرف صندوق‌ها به صورت متحدالشکل لوگوی بهزیستی و طرف دیگر آن لوگوی شورای عالی زکات کشور چاپ شده است.

اقطار از فعالیت سامانه جمع‌آوری آنلاین فطریه نیز خبر داد و گفت: با ورود به این سامانه فرد مشخص می‌کند پولی که پرداخت می‌کند فطریه است یا کفاره برای سید است یا غیر سید و امکان محاسبه فطریه نیز وجود دارد. پس از پرداخت وجه نیز پول به نیازمندان همان شهرستان رسانده می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین از طریق نرم‌افزارهای روبیکا و آپ امکان جمع‌آوری فطریه و هزینه کرد آن برای مددجویان بهزیستی در همان شهرستان فراهم شده است.

اقطار با اشاره به اینکه در سال جاری با وجود سیاست‌هایی که وجود داشت بهزیستی نتوانست برنامه‌هایی در صداوسیما برای گلریزان برگزار کند، گفت: با توجه به اینکه سازمان بهزیستی پنج هزار خیریه فعال در کشور و هزاران خیر مرتبط دارد، بالغ بر 24 میلیارد تومان کمک مردمی برای مناطق سیل‌زده جمع‌آوری شد.  

انتهای پیام 

captcha