حضور 60 هزار نفر در جشنواره قرآن وزارت بهداشت تحولی مهم است/ بسته شدن پرونده جشنواره بیست‌و‌سوم
کد خبر: 3755162
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸
معاون فرهنگی، دانشجویی وزیر بهداشت:

حضور 60 هزار نفر در جشنواره قرآن وزارت بهداشت تحولی مهم است/ بسته شدن پرونده جشنواره بیست‌و‌سوم

گروه سلامت ــ محمدرضا فراهانی در اختتامیه بخش آوایی بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، با اشاره به حضور بیش از 60 هزار نفر در این دوره از جشنواره عنوان کرد: این یک تحول بوده و امیدوارم سال آینده پنجره‌های بزرگ‌تری باز شوند.

حضور 60 هزار نفر در جشنواره قرآن وزارت بهداشت تحولی مهم است/ بسته شدن پرونده جشنواره بیست‌و‌سومبه گزارش خبرنگار ایکنا، آیین اختتامیه بخش آوایی بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، شب گذشته 20 مهرماه، با حضور محمدرضا فراهانی، معاون فرهنگی دانشجویی وزیر بهداشت و شاهرخ یوسف‌زاده چابک، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، برگزار شد.
در این مراسم که با تلاوت سیدجواد حسینی قاری بین‌المللی کشور آغاز شد، فراهانی با اشاره به جشنواره بیست و سوم اظهار کرد: جشنواره‌های قرآنی پنجره‌ای به سوی نور است. در توصیف فرهنگ قرآنی سه قله تعریف شده است؛ نخست افزایش دانسته‌های قرآنی و دوم ارتباط صحیح با این دانسته‌ها و عمل به بایدها و نبایدهای قرآنی و قله سوم نیز تجلی دانسته‌ها و اعمال قرآنی در رفتار ماست.
فراهانی ادامه داد: تجلی فرهنگ و رفتار قرآنی در جامعه هدف غایی است؛ انس با قرآن و رفتار قرآنی باید در تک‌تک افراد جامعه تجلی پیدا کرده تا جامعه تحول پیدا کند و آن وقت جامعه سعادت‌مند است.
وی با بیان اینکه وقتی قرآن انسان را به اندیشه‌ورزی تشویق می‌کند، باید تعقل کرد، گفت: قرآن توصیه می‌کند که کرامت انسان‌ها را حفظ کرده و خود را از همه بندهای غیرخدایی آزاد کنیم، حرمت یکدیگر را نگه‌ داشته و از سوءظن که بعضی از آن‌ها گناه است بپرهیزیم.
فراهانی با بیان اینکه مسئولان هم باید تلاش کنند خود را با آموزه‌های خود تطبیق دهند، بیان کرد: اینکه انتظار داشته باشیم یکی بیاید جامعه را عوض کند، اشتباه بوده و باید خود را تغییر دهیم تا جامعه نیز تحول پیدا کند.
وی با اشاره به جشنواره‌های قرآن و عترت، گفت: جشنواره‌ها موجب می‌شود که قرآن را به زندگی خود نزدیک کرده و عامل تحول در خود باشیم.
معاون وزیر بهداشت بیان کرد: قرآنی‌ها باید با یکدیگر مهربان بوده و با مردم رفتار مهربان داشته باشند تا بتوانند در دانشگاه‌های علوم پزشکی قرآن را ترویج کنند.
وی با اشاره به حضور بیش از 60 هزار نفر در جشنواره بیست و سوم اظهار کرد: این یک تحول بوده و امیدوارم سال آینده پنجره‌های بزرگ‌تری باز شوند.
فراهانی ادامه داد: در جامعه شاید زمانی که بحث از فعالیت‌های قرآنی به میان می‌آید، بحث‌های آوایی مطرح شود، اما ما دانشگاهی بوده و باید به مفاهیم قرآنی و پژوهش در آن بپردازیم. به همین دلیل در این جشنواره بخش پژوهشی را اضافه کردیم و باید بیشتر به آن بپردازیم.
وی با اشاره به رتبه نخست وزارت بهداشت در جشنواره ملی دانشجویی گفت: این مهم نشان می‌دهد وزارت بهداشت گام‌های خوبی برداشته و باید این مسیر را ادامه داد و آن را به یک نهضت قرآنی در سراسر کشور تبدیل کنیم.
به گزارش ایکنا، در ادامه این مراسم از شهریار پرهیزگار، حافظ و معلم پیشکسوت قرآنی کشور، تقدیر شد؛ وی در سخنانی با بیان اینکه این همه تقدیر را از جانب قرآن می‌دانم، گفت: هر چیزی که دارم از قرآن است؛ قرآن شریف است و هر کسی به آن خدمت کند مورد لطف آن قرار می‌گیرد.
در ادامه این مراسم ۳۳ جایزه به برگزیدگان گرو‌ه‌های تواشیح، حفظ ۵ جزء، حفظ 10 جزء،۳۶ جایزه در حفظ ۱۵ جزء، 20 جزء و حفظ کل، 36 جایزه در ترتیل وتحقیق 27 جایزه دعا و مناجات و ترجمه‌خوانی، 27 جایزه به آیین سخنوری و اذان در سه بخش اساتید کارکنان و دانشجویان اهدا شد.
همچنین دانشگاه‌ پزشکی شیراز در رتبه‌بندی این جشنواره به کسب مقام نخست و دانشگاه‌های علوم پزشکی کاشان، تبریز، اردبیل و اهواز نیز رتبه‌های دوم تا پنجم را کسب کردند.
براساس این گزارش با اعلام میزبانی همدان برای جشنواره بیست و چهارم و اهدای پرچم جشنواره به مسئولان دانشگاه همدان پرونده جشنواره بیست و سوم بسته شد.
انتهای پیام
captcha