مسئولان پاسخ‌گوی مطالبات مردم باشند/ لزوم حضور روحانیون در مجالس سخنرانی اهل بیت(ع)
کد خبر: 3755130
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸
امام جمعه زابل:

مسئولان پاسخ‌گوی مطالبات مردم باشند/ لزوم حضور روحانیون در مجالس سخنرانی اهل بیت(ع)

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر کیخا گفت: مشاهده می‌شود در مجالس اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و به‌ویژه مجالس سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین‌(ع) از افراد متفرقه برای سخنرانی استفاده می‌شود در صورتی که سخنران مجلس عزای حضرت سیدالشهدا(ع) باید یک روحانی فاضل اهل علم و مسلط به مسائل باشد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر کیخا، امام جمعه زابل، 20 مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوی الهی، گفت: باید از ظرفیت محافل و مجالس حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) استفاده کنیم، در برگزاری محافل و مجالس مذهبی کوشا باشیم و نگذاریم که مجالس روضه تعطیل شود.

وی ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) مصادف با هفتم ماه صفر، تأکید کرد: مشاهده می‌شود در مجالس اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و به‌ویژه مجالس سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین‌(ع) از افراد متفرقه برای سخنرانی استفاده می‌شود در صورتی که سخنران مجلس عزای حضرت سیدالشهدا(ع) باید یک روحانی فاضل اهل علم و مسلط به مسائل باشد.

حجت‌الاسلام‌ کیخا با اشاره به کمبودها و کاستی‌های مشهود و وضعیت این منطقه، توجه مدیران ادارات و نهادهای دولتی را خواستار شد و گفت: مسئولان به حقوق مردم توجه کنند. دیگر شهرها از امکانات نظام استفاده کرده است اما زابل چه؟ این حق مردم است که از امکانات انقلاب استفاده کنند؛ ضمن احترام به مسئولان سازمان آب و منابع باید بگویم که مردم ما در روستاها آب آشامیدنی مناسب ندارند، این حق مردم است که آب آشامیدنی سالم بنوشند.

وی با اشاره به سختی‌های سال‌های دفاع مقدس و موفقیت مدیریت جهادی آن روزگار در پیشبرد چرخه اقتصاد مملکت، عنوان کرد: مدیران نالایق جایی در دولت و میان مردم ندارند بایستی از مدیران بسیجی و انقلابی استفاده کنیم؛ ما در هشت سال دفاع مقدس به این مقدار نوسان در قیمت‌ها نداشتیم، این مشکل از داخل است نه از بیرون، زیرا اگر دشمن این کاره بود و قدرت تسلط بر بازار داخلی داشت در همان زمان جنگ این کار را انجام می‌داد. مسئولان پیگیر باشند که مشکل از کجاست.

حسین قدس‌نیا
انتهای پیام

captcha