استهبان؛ مهیای برگزاری جشنواره «جبرئیل امین»
کد خبر: 3744917
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵

استهبان؛ مهیای برگزاری جشنواره «جبرئیل امین»

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ این روزها شهرستان قرآنی استهبان مهیای میزبانی بزرگترین جشنواره تجلیل از حافظان كل قرآن كریم به نام «جبرئیل امین» است.

به گزارش ایكنا از فارس، شهرستان قرآنی استهبان این روزها مهیای میزبانی بزرگترین جشنواره تجلیل از حافظان كل قرآن كریم به نام «جبرئیل امین» متعلق به مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) است.
این جشنواره بناست در روز دوشنبه، 19 شهریورماه جاری در سالن ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، اسماعیل تبادار استاندار فارس و جمعی از مسئولان استانی برگزار شود.
برای برگزاری این جشنواره طی ماه‌های پیش تاكنون جلسات متعددی به مركزیت مؤسسه بیت‌الاحزان هم در این مؤسسه و هم در فرمانداری این شهرستان برگزار شده و كمیته‌های متعددی تشكیل شده است.
تقریباً تمام نهادها و دستگاه‌های اجرایی شهرستان قرآنی مانند سال پیش برای برگزاری این جشنواره بسیج شده‌اند تا جشنواره‌ای در خور و شأن حافظان كل قرآن كریم برگزار شود.
در جشنواره مذكور كه همه سال به‌مناسبت‌فارغ‌التحفیظی حافظان كل قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان تربیت شده در مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن و همچنین شعب این مؤسسه برگزار شود، بناست 266 حافظ كل قرآن كه به تازگی موفق به حفظ كل شده‌اند، تجلیل شوند.

فارس در صدر تعداد حافظان كل قرآن
از این تعداد 144 نفر بانوان و 116 نفر آقایان از 23 استان کشور و 2 کشور عراق و پاکستان هستند و سهم استان فارس با بیشترین تعداد حافظان 104 نفر است.

حضور 14 حافظ كل قرآن از عراق
حافظان مورد تقدیر در این جشنواره از 72 شهر ایران هستند که شهرستان استهبان با 17 حافظ بومی، بیشترین تعداد حافظان را از لحاظ تقسیم‌بندی شعب شهرستانی داشته است. همچنین 14 حافظ عراقی معرفی شده به جشنواره نیز از 7 استان و 9 شهر عراق در این جشن مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.
یادآور می‌شود، تاکنون بیش از ۸۰۰ نوجوان و جوان از اقصی نقاط کشور و برخی کشورهای خارجی فقط در شعب و مراکز شبانه‌روزی حفظ تخصصی بیت‌الاحزان در شهرستان قرآنی استهبان موفق به حفظ کل قرآن کریم شده‌اند.
انتهای پیام

captcha