مدیران افراد متملق و چاپلوس را از خود دور کنند
کد خبر: 3743195
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۶

مدیران افراد متملق و چاپلوس را از خود دور کنند

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه همت بلند با انگیزه خدمت باید در مدیران نظام اسلامی باشد ابراز کرد: مدیران افراد متملق و چاپلوس را از دور خود دور کنند، چراکه شما را به ذلت خواهند انداخت.

 مدیران افراد متملق و چاپلوس را از دور خود دور کنند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، عصر روز شنبه دهم شهریورماه در جشنواره شهید رجایی معرفی نهادهای اجرایی و دولتی برتر آذربایجان‌شرقی، جشنواره شهید رجایی را اقدام قابل تحسینی برای معرفی افراد و نهادهای برتر جهت تشویق دانست و با برشمردن شاخصه‌های مدیران شایسته نظام اسلامی از دیدگاه قرآن کریم، اظهار کرد: داشتن علم و خویشتن‌داری، به همراه خوف و خشیت الهی باید از ویژگی‌های برتر مدیران کشور باشد.

مدیران در کنار کسب رضایت ارباب رجوع، رضای خدا را هم در نظر بگیرند
وی با بیان اینکه باید مدیران ما در کنار کسب رضایت ارباب رجوع، رضای خدا را هم در نظر بگیرند، بر اطاعت محض از دستورات الهی تاکید کرد و افزود: باید نسبت به دستاوردهای خود، شاکر باشند و خداوند را در امورات خود فراموش نکنند. 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، متواضع بودن را از دیگر ویژگی‌های مدیران قرآنی عنوان کرد و گفت: نباید این میزها کسی را منحرف کند چراکه میزها به کسی وفا نمی‌کند، لذا علت اینکه متواضع نبوده و تکبر در مدیران ما وجود داشته باشد چیست؟

مشورت در کارها سرلوحه اقدامات مدیران باشد
حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با اشاره به اینکه مشورت در کارها و توکل بر خدا باید سرلوحه اقدامات مدیران باشد، تصریح کرد: مدیران باید روحیه خودباوری و اعتماد بنفس را تقویت کرده و به «ما می‌توانیم» عمل کنند. 
امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه مدیران باید از همه ابزارها و افراد با اعتماد به نفس و باور به خود برای رشد کشور استفاده کنند، گفت: همه 4 دهه افتخارات کشور در سایه اعتماد به نفس ملی و خودباوری است.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم پرهیز از اختلافات را مورد تاکید قرار داد و ابرازکرد: مدیر توانمند باید اختلافات را در ادارات از بین ببرد ولی برخی مدیران ضعیف به دنبال ایجاد اختلاف و مدیریت در این فضا هستند.

داشتن بصیرت؛ ویژگی‌ مدیران قرآنی
وی داشتن بصیرت را از دیگر ویژگی‌های مدیران قرآنی دانست و گفت: استفاده از ظرفیت توانمندی داخل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه بهترین مدیر فردی است که از زیرمجموعه خود برای مدیریت استفاده کند و مدیر، افرادی را به صورت اتوبوسی و مینی‌بوسی به همراه نیاورد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در پایان، با اشاره به اینکه همت بلند با انگیزه خدمت باید در مدیران نظام اسلامی باشد ابراز کرد: مدیران افراد متملق و چاپلوس را از دور خود دور کنند، چراکه شما را ذلت خواهند انداخت.

انتهای پیام

captcha