تلاوت با هدف دستیابی به سبك زندگی قرآنی انجام شود
کد خبر: 3741296
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶
آیت‌الله دژكام:

تلاوت با هدف دستیابی به سبك زندگی قرآنی انجام شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینكه سبک زندگی را رهبر بزرگوارمان به نوعی اصطلاح کردند که سبک‌های زندگی متفاوت است و از همه با دوام‌تر سبک زندگی قرآنی است، گفت:‌ حفظ و قرائت و تلاوت قرآن با هدف اینکه به سبک زندگی قرآنی منتهی شود، خوانده می‌شود.

قرآنیان فرهنگ شكرگزاری را ترویج دهند/ تلاوت با هدف دستیابی به سبك زندگی قرآنی انجام می‌شود

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس شب گذشته، 3 شهریورماه در مراسم افتتاحیه مسابقات کشوری قرآن کریم یادواره شهدای مدافع حرم ویژه کارکنان کمیته امداد کشور كه در شیراز برگزار شد، از قرآنیان خواست تا فرهنگ شكرگزاری را در جامعه ترویج دهند، گفت: باید این فرهنگ را در جامعه رواج دهید که نسبت به آنچه خدا به ما داده است شکرگزار باشیم و همین یک کلمه را اگر بتوانید در یک جایی ترویج و تبلیغ کنید که انسان ‌شکرگزار باشند این آغاز شکوفایی هرچه بیشتر جامعه ما هست و غیر از این شکست و بازگشت به عقب است.

افتخار نظام جمهوری اسلامی، ارائه خدمت در راستای توسعه فرهنگ قرآن است
وی به آیه 9 سوره اسراء «إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یهْدِی لِلَّتِی هِی أَقْوَمُ وَیبَشِّرُ الْمُؤْمِنِینَ الَّذِینَ یعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا كَبِیرًا؛ قطعا این قرآن به [آیینى] كه خود پایدارتر است راه مى ‏نماید و به آن مؤمنانى كه كارهاى شایسته مى كنند مژده مى‏ دهد كه پاداشى بزرگ برایشان خواهد بود»، گفت: افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که اگر خدمتی ارائه کرده، در راستای توسعه فرهنگ اسلامی و قرآنی بوده است.
آیت‌الله دژكام افزود: اگر ما همه کشور را هم آباد کنیم و آنچه که از رفاه بر ای بشر میسر است برای تک تک انسان‌هایی که در این کشور زندگی می‌کنند، فراهم کنیم اما توجه به خدا و معنویت قرآن و اهل بیت(ع) ضعیف شود، هیچ کاری نکرده‌ایم.

انقلاب اسلامی، جهانیان را متوجه معنویت می‌كند
وی با بیان اینكه آنچه که زیبنده این نظام است آن است که نه تنها مردم این کشور را بلکه مردمان سراسر جهان را متوجه به خدا و معنویت كند، گفت: تفاوت انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌هایی که در دنیا رخ داده است همین است.
امام جمعه شیراز ادامه داد: اینکه در تقسیم‌بندی انقلاب‌های جهان امروز سخن از این است که انقلاب ایران انقلاب پست مدرن و فرا مدرن است یعنی بعد از دوره مدرنیسم بشر به یک خلأ در زندگی خود توجه کرد و آن خلأ معنویت بود و آن نقطه‌ای که این خلأ را جبران کرد ایران و مردم ایران بود.

حركت مردم ایران در سال 57 یك حركت خداخواهانه بود
وی با یادآوری اینكه در تحلیل انقلاب اسلامی این مسئله مورد توجه دانشمندان جهان قرار گرفته است، گفت:‌ ایرانی‌ها چرا انقلاب کردند؟ آیا مشکل نان و آب داشته‌اند؟ نان و آب را ممکن بود در همان شکل قبلی کشور تحصیل کنیم اما حرکت مردم ایران در سال 57 یک حرکت خداخواهانه بوده است و امام راحل ما مدام در سخنرانی‌های خود به این مسئله اشاره کرده‌اند که افتخار انقلاب اسلامی این است که چنین نیروهایی تربیت می‌کند که علاقه‌مند به معنویت و علاقه‌مند به خدا و یاد خدا هستند و این ثمره انقلاب اسلامی است و مابقی شاخ و برگ آن هستند.
آیت‌الله دژكام با اشاره به مشاركت 400 نفر از فعالان قرآنی در این مسابقات،‌ آنان را چشم و چراغ كشور توصیف كرد و گفت: اینكه شما برای مسابقه قرآن اجتماع کردید و در نامگذاری مسابقات خود این جهت‌گیری را مشخص کرده‌اید یعنی یادواره مدافعان حرم، حركت ارزشمندی است.

شهدا، از همه هنرمندانه‌تر پیام دین و انقلاب را سردادند
نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار كرد: آنکه صوت، لحن، ترتیل، تجوید، حفظ، تواشیح و امثال این‌ها کار می‌کند می‌گوید همه هنر من تقدیم است به آن کسانی که از همه هنرمندانه‌تر پیام دین و انقلاب و نظام اسلامی را در مأذنه شهادت سر دادند و وارد میدانی شدند که هزاران کیلومتر دورتر از وطن خودشان به دفاع از حریم زینب(س) پرداختند. این حرکت جهان را متحول خواهد کرد. ما را به سوی آینده روشنی که پایانش ظهور امام زمان(عج) است پیش خواهد برد و ان‌شاءالله به جایی خواهیم رسید که خلق مردم جهان قرآن باشد و حاکم بر زندگی آن‌ها فرمان یزدان تبارک و تعالی خواهد شد.
وی باز هم به آیه مذكور اشاره كرد و گفت: ‌قرآن مسلما بشر را هدایت می‌کند به راه و رسم زندگی که مستقیم‌ترین و با دوام‌ترین راه رسم زندگی در عالم است.

حفظ و تلاوت قرآن با هدف دستیابی به سبك زندگی قرآن انجام می‌شود
آیت‌الله دژكام با بیان اینكه سبک زندگی را رهبر بزرگوارمان به نوعی اصطلاح کردند که سبک‌های زندگی متفاوت است و از همه با دوام‌تر سبک زندگی قرآنی است، گفت:‌ حفظ و قرائت و تلاوت قرآن با هدف اینکه به سبک زندگی قرآنی منتهی شود، خوانده می‌شود.
امام جمعه شیراز با تأكید بر اینكه در سبك زندگی قرآن باید شما قرآنیان مبلغ این مسئله باشید، گفت: قرآن کریم به همه ما یاد می‌دهد که نعمت‌های خدا را شکرگزاری کنیم تا آن را زیاد كند.
وی در ادامه با تصریح اینكه ما امروزچهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم،‌ گفت: 40 سال برای ارزش والایی و کار مهمی زحمت کشیدیم. امروز در پایان چهلمین سال ممکن است شیاطین و دشمنان بخواهند بگویند مگر شما چه کرده‌اید؟ اهداف انقلاب را در اوج آرمانی نشان می‌دهند و آنجایی که اکنون ما هستیم را می‌گویند با اهدافتان فاصله دارید و به جایی نرسیدید. در حالی كه خداوند می‌فرماید اگر شکرگزار چیزی که دارید باشید به شما اضاف می‌دهم. می‌خواهند ما را ناشکر و ناسپاس کنند.

تلاش رسانه‌های معاند برای رشد دادن ویژگی حرص در میان انسان‌ها
نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس یادآور شد: یکی از جهت‌هایی که رسانه های معاند در ما رشد می‌دهد حرص است، یعنی هر چه پیش آید انسان باز بیشتر از آن می‌خواهد.
انتهای پیام

captcha