عمر طولانی در گرو گرایش‌های الهی است
کد خبر: 3736346
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
یک تحقیق بین‌المللی اثبات کرد؛

عمر طولانی در گرو گرایش‌های الهی است

گروه معارف - در تحقیقی که در مورد افراد متوفی صورت گرفته شواهد نشان می‌دهد که گرایش‌های مذهبی و الهی با زندگی طولانی تر مرتبط است.

عمر طولانی در گرو گرایش‌های الهی استبه گزارش خبرنگار ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از سایکو نیوز، «لورا ای. والاس» از دانشگاه ایالتی اوهایو اظهار کرد: بسیاری از عوامل اجتماعی بر سلامت تاثیر دارند. سلامت جسمی و روحی نه فقط با ورزش و غذای سالم مرتبط است بلکه اجتماع نیز تاثیر زیادی بر سلامت ما دارد و در این میان دین یکی از عواملی است که تاثیر بسزایی بر سلامت خواهد داشت.

محققان 505 مورد از پرونده های De Moines را بررسی کرده و 1096 پرونده از 42 شهر در سراسر ایالات متحده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

والاس و همکارانش دریافتند افراد درگذشته با گرایش الهی طول عمر بیشتری نسبت به سایرین داشته‌اند. به طور متوسط  افراد مذهبی در Des Moines حدود 10 سال بیشتر عمر کردند و این میزان حدود 5 سال بیشتر از متوسط طول عمر در سراسر کشور است.

وی در ادامه افزود: بین دین و گرایشات الهی و طول عمر ارتباطی مستحکم وجود دارد و تحقیقات ما نشان می‌دهد که بخشی از این طول عمر به دلیل فرصت‌هایی است که دین برای ایجاد ارتباطات اجتماعی فراهم می کند.

والاس گفت: ما فکر می‌کنیم که دین با روش‌های مختلف بر سلامت بدن تاثیر دارد و ما هنوز قادر به درک آن نیستیم. به عنوان مثال در ادیان الهی استرس را از طریق دعا و توسل کاهش می‌یابد که این مورد با بهبود سلامت همراه است.

نتایج این تحقیق در نشریه Social Psychological and Personality Science منتشر شده است.

انتهای پیام

captcha