مرمت درونی بنای تاریخی دروازه قرآن آغاز شد
کد خبر: 3736198
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹

مرمت درونی بنای تاریخی دروازه قرآن آغاز شد

گروه اجتماعی ـ رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز از آغاز فاز سوم عملیات مرمت بنای تاریخی دروازه قرآن خبر داد.

مرمت درونی بنای تاریخی دروازه قرآن آغاز شد

جهان‌بخش میرزاوند، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، از آغاز فاز سوم عملیات مرمت بنای تاریخی دروازه قرآن خبر داد و گفت: در این فاز مرمت بنای درونی دروازه قرآن انجام می‌شود.
وی با بیان اینكه این كار از ابتدای هفته جاری آغاز شده است، افزود: مرمت درونی دروازه قرآن چون دارای گچ‌كاری و آینه‌كاری و ظریف است، مقداری زمان‌بر است لذا نمی‌توان تاریخ دقیقی برای اتمام آن اعلام كرد.

قرآن‌ها بعد از اتمام مرمت درون بنا قرار می‌گیرند
میرزاوند اظهار كرد: همچنین بحث بازدید از المان در طبقه دوم منتفی است زیرا كارشناسان فنی اجازه ورود به شكل متراكم ندادند لذا بعد از اتمام مرمت فقط قرآن‌ها را در این بنای تاریخی قرار می‌دهیم.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز همچنین درباره میزان بودجه مورد نیاز این پروژه نیز گفت: ما بودجه‌ها را بر اساس فهرست‌بهای سال 96 تخصیص می‌دهیم و هرچقدر كار انجام شد و صورت وضعیت آن تهیه شد، هزینه آن را پرداخت می‌كنیم.
وی با تأكید بر اینكه تمام مراحل مرمت بنای تاریخی دروازه قرآن نیز نظر كارشناسان فنی میراث فرهنگی انجام می‌شود، گفت: پیمانكاری كه برای مرمت این بنا درنظر گرفته شده است، یكی از پیمانكارانی میراث فرهنگی است كه در انجام چنین پروژه‌هایی دارای سابقه است.
میرزاوند در پایان این نكته را یادآور شد كه تلاش ما بر این است كه مرمت دروازه قرآن را ظرف یكی دو ماه آینده كه موج دوم مسافران راهی شیراز می‌شوند را به اتمام برسانیم.
انتهای پیام

captcha