بعد از ۴۰ سال هنوز تعداد معتادان کشور را نمی‌دانیم
کد خبر: 3734629
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷

بعد از ۴۰ سال هنوز تعداد معتادان کشور را نمی‌دانیم

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: در حوزه مبارزه با مصرف باید کار بیشتری صورت بگیرد و متاسفانه بعد از ۴۰ سال هنوز شاید درست تعداد معتادان کشور را نمی‌دانیم.

به گزارش ایکنا، ایسنا نوشت: یداله موحد عصر امروز ۷ مردادماه در مراسم تکریم و معارفه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان اظهار کرد: سردار چناریان بیش از ۳۰ سال در نیروی انتطامی و خط مقدم مبارزه با مواد مخدر زحمات زیادی کشیده و خدمات زیادی به کشور، استان و در واقع کل بشریت انجام داده است.

 

وی افزود: دبیر جدید شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیز باید تلاش کند شورا، محور مبارزه و نهاد هماهنگ کننده بین بخش های مقابله کننده با مواد وظایف خود را انجام دهد.

موحد تصریح کرد: استان کرمان با توجه به موقعیت جغرافیایی، از اول انقلاب تاکنون در مبارزه با مواد مخدر نقش ویژه ای ایفا کرده و هزینه های سنگینی پرداخته است.

وی بیان کرد: این فعالیت ها هزینه دارد و انرژی می برد که نشان از مجاهدت بی وفقه نیروهای خدوم استان در طول ۴۰ سال گذشته دارد اما ستاد کشور توجه لازم را به تناسب این مجاهدت ها به استان نداشته است.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: استان کرمان برای کشور هزینه می پردازد و ۵۶۷ شهید از بهترین نیروها را تقدیم کرده و یک هزار و ۱۱۴ جانبازِ مبارزه با مواد مخدر دارد.

وی با بیان اینکه ستاد مرکز باید استان را بهتر از گذشته دیده و این نهادها را تقویت کنند، افزود: ۹۳ درصد تریاک دنیا در کشور افغانستان تولید می شود و بخش زیادی از آن از کشور ما و استان کرمان عبور می کند.

موحد با اشاره به تحمیل هزینه جرائم ناشی از قاچاق مواد از جمله آدم ربایی، آسیب های اجتماعی، مباحث امنیتی و ... به کشور و استان کرمان عنوان کرد: تکمیل و استفاده از اردوگاه کبوترخان رفسنجان از نیازهای اصلی است زیرا حجم متهمان و زندانیان مواد مخدر استان کرمان با دیگر استان‌ها قابل قیاس نیست و سالانه قریب به ۱۰ هزار متهم مواد مخدر داریم و ۶۵ درصد زندانیان استان محکومان مواد مخدر هستند که غالبا حبس های طویل المدت دارند.

وی بیان کرد: مرکز ماده ۱۶ ویژه مردان باید در شهرستان های جیرفت، بم و سیرجان و مرکز زنان نیز در کرمان باید راه اندازی شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان اظهار کرد: قاچاق مواد مخدر یک جرم اقتصادی است و بهترین و موثرترین مجازات این مجرمان، مجازات های مالی و ضربه زدن به بنیان های مالی قاچاقچیان است.

وی با تاکید بر مبارزه با پولشویی افزود: سیستم بانکی ما گردش مالی قاچاقچیان را دنبال می کند و باید این منابع شناسایی شده و به آنها ضربه زد.

موحد تاکید کرد: باید مبارزه با مواد مخدر قاچاقچی محور باشد و به سمت سرباندها و اعضای اتاق فکر قاچاق مواد برویم.

وی بیان کرد: در حوزه مبارزه با مصرف باید کار بیشتری صورت بگیرد و متاسفانه بعد از ۴۰ سال هنوز شاید درست تعداد معتادان کشور را نمی دانیم.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: سال‌ها درباره بانک اطلاعاتی قاچاقچیان مواد مخدر بحث می شود اما این امر در همه استان‌ها و به ویژه در جنوب شرق ضرورتی اجتناب ناپدیر است و باید راه اندازی شود.

 

captcha