مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ لزوم تبدیل ایران به پایگاه قرآنی جهان
کد خبر: 3734351
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ لزوم تبدیل ایران به پایگاه قرآنی جهان

گروه اندیشه ــ خبر مربوط به چهل و هفتمین جلسه کمیسیون فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی، خبری است که امروز در بخش معارفی بیشتر خبرگزاری‌ها انعکاس یافته که در این نشست سیدعباس صالحی، وزیر ارشاد بر لزوم تبدیل شدن ایران به پایگاه قرآنی جهان تاکید کرده است.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ بخش معارفی رسانه‌ها امروز هفتم مردادماه بیش از هر خبر دیگری تحت تاثیر چهل و هفتمین جلسه کمیسیون فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی بود که در آن افرادی از جمله سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایراد سخن پرداختند.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم تا ساعت ۱۴ امروز تعداد هشت خبر منتشر کرده است که عناوین آنها عبارت از «نوسروده‌ای از سیدعلیرضا شفیعی در مذمت اشرافی‌گری»، «ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) در مشهد»، «خصلتی که ارزش آن کمتر از پاداش شهادت نیست»، «مراسم چهلم حجت‌الاسلام مرحوم حسینی برگزار می‌شود»، «کرامت یعنی عبور از بدی‌های مردم»، «نور الولایة ۲ جدیدترین نرم‌افزار موسسه نور منتشر شد»، «حضور جمعی از مبلغان دینی از کشورهای اسلامی در همایش پیاده‌روی تا حرم بی‌بی فاطمه صغری(س)» و «جدیدترین نسخه نرم‌افزار «پیام محراب» ویژه ائمه جماعات منتشر شد» هستند.
فارس
صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت ۱۴ امروز دو خبر را روی خروجی خود برده است و طبق روال روزانه در ابتدا ترتیل یک صفحه از قرآن با صدای شهریار پرهیزکار منتشر شده است و تیتر خبر دیگر «افزایش انگیزه حافظان قرآن برای نگهداری محفوظات هدف جشنواره جبرئیل امین» است.
خبر اخیر مصاحبه‌ای با حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی در زمینه برگزاری جشنواره‌ «جبرئیل امین» است که در بخش‌هایی از آن می‌خوانیم این جشنواره باهدف تکریم حافظان قرآن مؤسسه خصوصاً کسانی که به تازگی حافظ قرآن شده‌اند، همه ساله با همت خیران مجموعه برگزار می‌شود. حفظ قرآن کاری دشوار و نگهداری آن دشوار‌تر است، زیرا نیازمند مرور و تکرار محفوظات است. از این رو باید حافظ قرآن انگیزه بالایی برای نگهداری محفوظاتش داشته باشد، ما در این جشنواره با دعوت از حافظان قرآن ادوار مختلف مؤسسه ضمن تکریم آنها تلاش می‌کنیم انگیزه لازم را در این عزیزان برای نگهداری محفوظات بالا ببریم.
ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴ امروز به انتشار سه خبر پرداخته که عناوین آنها عبارت از «مراسم اختتامیه چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف قم برگزار شد»، «طلب ۵۰ هزار میلیارد ریالی سازمان اوقاف از دستگاه‌های اجرایی» و «مراسم اختتامیه چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف قم برگزار شد» هستند.
در بخش‌هایی از خبر «طلب ۵۰ هزار میلیارد ریالی سازمان اوقاف از دستگاه‌های اجرایی» به نقل از حجت‌الاسلام رضا حاجی زین‌العابدین، مدیرکل اجرائیات سازمان اوقاف و امور خیریه آمده است: سازمان اوقاف از محل اجاره موقوفه‌ها حدود ۵۰ هزار میلیارد ریال از دستگاه‌های اجرایی کشور طلب دارد. از آنجا که تعداد قابل توجهی از موقوفات در کشور سند مالکیت نداشتند، بر این اساس، اخذ سند مالکیت به‌عنوان یکی از اولویت‌های سازمان اوقاف در نظر گرفته شد. در این زمینه سازمان اوقاف و امور خیریه تفاهم‌نامه‌های متعددی با سازمان و ارگان‌های مختلفی همچون وزرات جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن، سازمان ثبت اسناد واملاک و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری منعقد کرد. از سال ۸۸ تاکنون تعداد قابل توجهی از املاک موقوفه در کشور دارای سند مالکیت رسمی شدند.
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا ساعت ۱۴ امروز به انتشار سه خبر پرداخته که تیتر آنها عبارتند از «ایران می‌تواند و باید به پایگاه قرآنی جهان تبدیل شود»، «قرآنی خطی حاوی نام مدافعان حرم در عراق رونمایی شد» و «گفت و گو تنها راهکار حل مسایل بین ادیان است».
خبر «ایران می تواند و باید به پایگاه قرآنی جهان تبدیل شود» مربوط به سخنان سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهل و هفتمین جلسه کمیسیون فعالیت های تبلیغی ترویجی قرآنی است که در بخش‌هایی از آن آمده است: باید با استفاده از ظرفیت های موجود، ارتقای نقاط مثبت و رفع و تقویت نقاط ضعف بتوانیم جمهوری اسلامی ایران را به مرور به کشوری مرجع و پایگاه قرآنی در جهان رسانده و این مهم را در اقصی نقاط جهان تثبیت کنیم. نیاز است که با ارائه گزارش های سالانه، از لحاظ شاخص بندی نقاط ضعف این مسابقات را تقویت و نقاط مثبت آن را ارتقا ببخشیم.
باید بدانیم اگر نکته مثبتی وجود داشته کجاها جلو افتاده ایم و برعکس اگر ضعفی بوده در کدام بخش عقب افتاده ایم که درصدد رفع آنها برآمده و تلاش کنیم. جمهوری اسلامی خوشبختانه به مرحله ای از پیشرفت در حوزه فعالیت های قرآنی رسیده است که در داخل و خارج کشور رتبه ها و عناوین مختلف را از آن خود می کند، لذا با وجود ظرفیت‌های موجود در حوزه قرآنی کشور، ما می‌توانیم به عنوان مرجع و کشور اصلی در کنار سایر کشورها به مرور به عنوان پایگاه قرانی در جهان تثبیت شویم.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری تا ساعت ۱۴ به انتشار 10 خبر پرداخته که تیتر آنها عبارتند از «مقایسه مسابقات بین المللی قرآن کریم با مسابقات دیگر کشور‌ها ضروری است»، «انتخاب مجدد مدیر شبکه قرآن برای مسئولیتی قرآنی»، «جذاب‌ترین سفرنامه های تاریخی متعلق به چه کسانی است؟»، «طلب ۵۰ هزار میلیارد ریالی سازمان اوقاف از دستگاه‌های اجرایی کشور»، «فراخوان سومین کنگره‌ مجازی شعر وحدت اسلامی منتشر شد»، «مسعود وصلتی رئیس گروه نظارت و ارزیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد»، «زندگی نامه شهید هوشنگ پاشازاده»، «حجاب؛ شاه کلید رسیدن بانوان به ایمان کامل»، «بهترین مردم در کلام حضرت زهرا(س)» و «رجعت چیست و نخسین رجعت کننده کیست؟».
در بخش‌هایی از خبر «انتخاب مجدد مدیر شبکه قرآن برای مسئولیتی قرآنی» آمده است: طی حکمی از سوی حجت‌الاسلام و المسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما به مدت دو سال دیگر به عنوان مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور ابقاء شد.
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت به انتشار چهارده خبر پرداخته که تیتر آنها عبارتند از «کتاب سوبژکتیویته در ادبیات و فلسفه نقد می‌شود»، «کتاب فدائیان اسلام، تاریخ، عملکرد، اندیشه به چاپ سوم رسید»، «صبر یک حرکت است نه یک انفعال/ شرط معرفت خدا معرفت امام است»، «ظهور همانند قیامت، ناگهانی و غیرمنتظره فرا می‌رسد»، «نشستن و فکر کردن فایده ای ندارد!/دانش، جستجوی جدید است»، «تشرف پنجمین غیر مسلمان به دین مبین اسلام در امامزاده حسن(ع)»، «کتاب اسلام سیاسی؛ نگاهی به تاریخ و اندیشه حرکت النهضه تونس»، «پاسخ به شایعه پراکنی و دروغ های بزرگ در مورد حج»، «مقایسه مسابقات بین المللی قرآن با مسابقات دیگر کشورها ضروری است»، «کارگاه فلسفه اخلاق در مجمع فلاسفه ایران برگزار میشود»، «چاپ دوم ساخت اجتماعی منتشر شد»، «چاپ دوم ساخت اجتماعی منتشر شد»، «رضاخان وابسته انگلیس یا مستقل؟/در زمان رضاشاه توسعه سیاسی نداشتیم» و «نسل جدید جامعه شناسی ایران به خواندن آثار قانعی راد احتیاج دارد».
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز تا این ساعت به انتشار یک خبر پرداخته که تیتر آن «ارتباط با جهان اسلام از طریق قرآن مایه مباهات جمهوری اسلامی» است.
میزان
«قرآن کریم دروغ را کلید همه بدی‌ها می‌داند/داشتن صداقت و راستی سپر همه بلا‌ها و گرفتاری‌ها است» نیز عنوان تنها خبری است که تا ساعت ۱۴ امروز در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان منتشر شده است.
انتهای پیام

captcha