ترویج «افطاری ساده» با ایده خلاقانه و کارآفرین در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3719401
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰

ترویج «افطاری ساده» با ایده خلاقانه و کارآفرین در نمایشگاه قرآن

گروه جامعه ــ «افطاری ساده» امسال در نمایشگاه قرآن به همت شرکت استارتاپی «مهمانو» و با همکاری مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی جهاددانشگاهی ترویج شد که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

ترویج «افطاری ساده» با ایده خلاقانه و کارآفرین در نمایشگاه قرآن

به گزارش ایکنا؛ سنت نیکوی «افطاری ساده» که سابقه آن به سیره رسول خدا(ص) و ائمه اطهار(ع) باز می‌گردد و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، امسال در بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به همت شرکت استارتاپی «مهمانو» و با همکاری مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی جهاددانشگاهی ترویج شد، در این راستا محمد واعظی نژاد، دکترای کارآفرینی و مدیرعامل شرکت مهمانو در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره فعالیت این مجموعه در بیست‌ و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن اظهار کرد: ما یک کمپینی را با همکاری مرکز رشد فعالیت‌های قرآنی جهاددانشگاهی راه‌اندازی کردیم به نام «افطاری ساده» و با هدف ترویج این سنت نیک اسلامی به گونه‌ای که افراد بیشتری در جامعه ما از ثواب افطاری دادن و افطار کردن بهره ببرند، افطاری ساده همچنین می‌تواند از هزینه‌های اضافی و تجملاتی که در بعضی‌ مراسم و خانواده‌ها وجود دارد؛ از بین ببرد.

مدیرعامل شرکت مهمانو افزود: مجموعه ما، پذیرایی میان وعده مهمانی‌ها و رویدادها را آماده می‌کند و مشتریان با مراجعه به سایت، درخواست خود را ثبت و اقلام بسته پذیرایی خود را انتخاب می‌کنند؛ ما پیش از ماه مبارک رمضان پک‌‌های افطاری ساده طراحی کردیم که در آن نان، پنیر، خرما، زولبیا، شله زرد، چای و ... وجود دارد، بسته‌ای کامل اما مختصر و ارزان است که توزیع آن هم ساده انجام می‌شود. درباره توجیه اقتصادی این طرح هم باید بگویم با وجود اینکه تخفیف‌هایی را برای مشتریان درنظر گرفته‌ایم اما سود حداقلی خود را داریم و در حال حاضر هشت نفر در شرکت، مشغول مدیریت بحث افطاری ساده هستند. به لطف خدا در دو هفته اخیر که این بسته‌ها را تولید می‌کنیم از دانشگاه‌ها، فرهنگسراها و ... برای تدارک افطار ساده به ما مراجعه می‌شود و از نظر تعداد بسته، حتی روزی هزار و 500 سفارش را نیز تجربه کرده‌ایم.

واعظی‌نژاد در ادامه گفت: ایده اولیه راه‌اندازی این کمپین توسط مرکز رشد جهاددانشگاهی مطرح شد و ما با مرکز در رویداد استارتاپی «طلوع برکت» که از روز گذشته در نمایشگاه قرآن در حال برگزاری است و فردا خاتمه می یابد نیز همکاری داریم، هم پذیرایی رویداد به عهده «مهمانو» است و هم با توجه به تجربه خوبی که در زمینه استارتاپی داریم در بحث مشاوره رویداد به تیم‌هایی که هستند، کمک می‌کنیم. در یکی روزهای نمایشگاه قرآن، تعدادی از این بسته‌ها به شکل رایگان در غرفه مرکز رشد جهاددانشگاهی بین مردم توزیع شد که خیلی مورد استقبال مردم قرار گرفت، دوستان ما در مرکز رشد واحدهای فناور قرآنی، ایده‌های خلاقانه‌ای دارند و تمایل داریم در صورت امکان، با این مجموعه در آینده هم همکاری صورت گیرد.

این کارآفرین یادآور شد: ما برای ترویج بیشتر این کار یک مسابقه‌ای نیز با عنوان «افطاری ساده» راه‌اندازی کرده‌ایم که هرکسی از افطاری ساده در خانه خود، مسجد محله یا هرجای دیگر عکسی دارد برای ما بفرستد، این عکس‌ها در صفحه اینستاگرام مهمانو قرار می‌گیرند و هر کدام بیشتر پسندیده شوند، جوایزی را به آن‌ها اختصاص می‌دهیم؛ جایزه نفر اول کمک هزینه سفر به کربلا مبلغ دو میلیون، نفر دوم کمک هزینه سفر به مشهد یک میلیون و نفر سوم هم 500 هزار تومان است.

ترویج «افطاری ساده» با ایده خلاقانه و کارآفرین در نمایشگاه قرآن

وی در پایان گفت: افراد یا مجموعه‌های که می‌خواهند بسته‌های افطاری ساده را سفارش دهند به پایگاه اینترنتی www.mehmano.com مراجعه کنند.

انتهای پیام

captcha