آموزش مصادیق خشونت فکری، کلامی و جسمی
کد خبر: 3711338
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵
باقری خبر داد:

آموزش مصادیق خشونت فکری، کلامی و جسمی

گروه جامعه ــ مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه هنوز مردم به خوبی مصادیق خشونت را نمی‌دانند به همین دلیل به آسیب دیدگان خشونت دیر کمک می‌شود، گفت: طی برنامه‌ای مصادیق خشونت ذهنی، کلامی و جسمی آموزش داده می‌شود.

شنبه/ مصادیق خشونت فکری، کلامی و جسمی به مردم آموزش داده می‌شود

اصغر باقری، مدیرکل بهزیستی استان تهران در گفت‌وگو با ایکنا؛ در پاسخ به این سؤال که بسیاری از مردم هنوز خط تلفن اورژانس اجتماعی را نمی‌شناسند و موارد خشونت را بسیار دیر به مسئولان بهزیستی گزارش می‌دهند، برای حل این معضل چه برنامه‌ای دارید؟ گفت: همینطور است. افرادی که مورد خشونت قرار می‌گیرند پس از آسیب جدی به مددکاران بهزیستی معرفی می‌شوند. با توجه به وجود این مشکل برنامه‌ای با محور آزار و خشونت برای سال جاری تدوین شده است. این برنامه برای کودک آزاری، معلول آزاری، آزار معلولان ذهنی، سالمندان و خشونت علیه زنان است.

وی تصریح کرد: جامعه مصادیق خشونت و آزار را آنطور که باید نمی‌داند بر این اساس خشونت به سه دسته تقسیم شده است: خشونت ذهنی و فکری که مصادیق خشونت ذهنی و فکری به مردم آموزش داده می‌شود و یاد داده می‌شود که اگر چنین افکاری به ذهن شما خطور کرد متوجه باشید که این افکار خشونت و آزار است و باید به فکر درمان بیماری خود باشید.

باقری به خشونت کلامی و گفتاری نیز اشاره کرد و گفت: بعضی مواقع خشونت کلامی مخرب تر از خشونت جسمی است و ادبیات سخن گفتن هم می‌تواند خشونت آمیز باشد که بر این اساس مصادیق خشونت کلامی و نیز خشونت و ازار جسمی به مردم معرفی می‌شود.

وی اعلام کرد: مربیان، کمک مربیان، افراد صاحب امتیاز از بهزیستی، کارشناسان، رؤسای شهرستان‌ها و مجموعه‌هایی که با بهزیستی کار می‌کنند و شرکای اجتماعی بهزیستی در درجه اول این آموزش‌ها را دریافت می‌کنند و در ادامه این آموزش‌ها را به مردم ارائه می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران در پایان گفت: در حال رایزنی برای انتخاب استادان این دوره‌ها هستیم و برای این آموزش‌ها از سازمان‌های مردم نهاد و NGO های مختلف نیز کمک گرفته می‌شود.

انتهای پیام

captcha