افزایش 2 هزار نفری شرکت‌کنندگان آزمون اعطای مدرک به حفاظ نسبت به سال قبل
کد خبر: 3710160
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴

افزایش 2 هزار نفری شرکت‌کنندگان آزمون اعطای مدرک به حفاظ نسبت به سال قبل

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس سازمان دارالقرآن از افزایش دو هزار نفری شرکت‌کنندگان در سیزدهمین آزمون ارزیابی و اعطای مدرک به حفاظ قرآن کریم نسبت به سال گذشته خبر داد.

افزایش 2 هزار نفری شرکت‌کنندگان آزمون اعطای مدرک به حفاظ نسبت به سال قبل

به گزارش ایکنا؛ مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌و‌گو با برنامه زنده تلویزیونی رصد که شب گذشته، هشتم اردیبهشت‌ماه از شبکه قرآن و معارف سیما روی آنتن رفت، در رابطه با اولین مرحله سیزدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم که از ساعت 8 روز جمعه، ۲۱ اردیبهشت‌ماه به‌طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: ما امسال سیزدهمین سال آزمون حفاظ را خواهیم داشت که از سال 85 تا 96 دوازده دوره از این آموزن‌ها در سراسر کشور برگزار شده و امسال نیز به یاری خداوند متعال سیزدهمین دوره آن برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: ثبت نام این آزمون قرآنی از اول بهمن‌ماه سال 96 آغاز شد و تقریبا تا دهم فروردین‌ امسال نیز ادامه داشت. حدود 9200 نفر ثبت نام کردند که نسبت به سال گذشته حدود دو هزار نفر افزایش ثبت نام داریم که یکی از علل آن افزوده شدن آزمون حفظ سه جزء به آزمون‌های این مرحله است یعنی آزمون امسال در رشته حفظ 3 جزء، 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم برگزار می‌شود.
قره‌شیخلو تصریح کرد: ان شاءالله مرحله اول این مسابقات روز 21 اردیبهشت‌ماه به صورت سراسری و کتبی برگزار می‌شود و عزیزانی که حد نصاب لازم را به دست آورند در مرحله دوم که معمولا در شهریورماه نیز برگزار می‌شود به صورت شفاهی آزمون می‌دهند. همچنین، عزیزان با توجه به حدنصابی که کسب می‌کنند، می‌توانند در چهار مرحله از آزمون‌ شرکت کنند.
وی با اشاره به اینکه آزمون حفظ 5 جزء را از چهار سال قبل و حفظ سه جزء را نیز از امسال اضافه کرده‌ایم، ‌ادامه داد: هدف ما از این آزمون آماده‌سازی برای عزیزان است که وقتی به مرحله حفظ 10 جزء می‌رسند، با فضا و سیستم آزمون‌ها آشنایی داشته باشند که امیدواریم این امر فضایی ایجاد کند که موضوع حفظ در کشور ما توسعه بیشتری پیدا کند.

انتهای پیام

captcha