پیگیر افزودن بخش نابینایان به مسابقات بین‌‌المللی قرآن بانوان هستیم/ مسئولان در تأمین بودجه یاریگرمان باشند
کد خبر: 3709699
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹
لاله افتخاری:

پیگیر افزودن بخش نابینایان به مسابقات بین‌‌المللی قرآن بانوان هستیم/ مسئولان در تأمین بودجه یاریگرمان باشند

گروه مسابقات ــ لاله افتخاری، فعال قرآنی کشور با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد جامعه قرآنی را بانوان تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: در نظر داریم تا از سال آینده بخش نابینایان را به مسابقات بانوان اضافه کنیم.

پیگیر افزودن بخش نابینایان به مسابقات بین‌‌المللی قرآن بانوان هستیم/ مسئولان در تأمین بودجه یاریگرمان باشند

لاله افتخاری، فعال قرآنی کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ با اشاره به اینکه مسابقات ‌بین‌المللی قرآن بانوان دومین سال خود را پشت سر گذاشته و توانسته موفق عمل کند، اظهار کرد: بنده طی سال‌هایی که در فراکسیون قرآن و عترت توفیق حضور داشتم و در آنجا کمیته‌ای به عنوان کمیته پایش با عضویت چندین اساتید کشوری راه‌اندازی شده بود، پیگیر برپایی مسابقات قرآن در بخش نابینایان بودم.
افتخاری در ادامه افزود: ما پس از بررسی‌هایی که انجام دادیم دیدم که در جامعه کم‌توانان ما بالاخص نابینایان ظرفیت‌‌های بسیار خوبی وجود دارد و درست است که بنابر مشیت الهی از یک جهت دارای مشکل هستند ولی از جهات دیگر توفیق دارند تا موفق عمل کنند و این موضوع در بحث فعالیت‌های قرآنی بالاخص حافظ قرآن شدن بیشتر به چشم می‌خورد ودر حال حاضر جامعه بهزیستی حافظان خوبی را تربیت و تحویل جامعه داده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه موضوع برگزاری مسابقات قرآن نابینایان را در کمیسیون مطرح کردیم، بیان کرد: از بهزیستی هم خواستیم که تا در جلساتی که برگزار می‌شد حضور یابد و همچنین اساتید قرآنی ما پذیرفتند تا به آنها راهکار و طرح‌های متنوعی را ارائه دهند و این خود مقدمه و پله‌‌های مقدماتی برای برپایی مسابقات بین‌المللی قرآن نابینایان بود.
فعال قرآنی کشورمان اظهار کرد: بعد از جلساتی که با حضور مسئولان بهزیستی برگزار کردیم، موضوع در ستاد عالی مسابقات قرآن و شواری عالی قرآن مطرح و بحمدالله اجرایی شد و امسال سومین سال بود که مسابقات بین‌‌المللی قرآن در بخش نابینایان را برگزار کردیم.
افتخاری با اشاره به اینکه 80 درصد جامعه قرآنی را بانوان تشکیل می‌دهند و بانوان در رشته‌‌های مختلف قرآنی از حفظ، قرائت، پژوهش و ... گرفته تا موضوعات دیگر خوش درخشیده‌اند، افزود: بنابراین جا داشت که فرهنگ قرآنی در مقابل فرهنگ غرب و بیگانه به منصه ظهور بیاد و در حقیقت کف و زبدی که قرآن می‌فرماید و باطل‌ زبد است، زبد فرهنگ غرب را از بین ببریم.
وی ادامه داد: بنابراین ما تمام تلاش خود را این در زمینه انجام دادیم و با توجه به موانع و ایراداتی که مطرح می‌شد، پیگیری‌های بسیاری انجام دادیم و در آخر موافقت شد تا مسابقات بین‌المللی قرآن ویژه بانوان نیز برگزار شود و امسال نیز دومین دوره آن به خوبی برگزار شد.
فعال قرآنی کشورمان با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا بخش نابینایان را به مسابقات قرآن بانوان اضافه کنیم، اظهار کرد: تنها یک سری ملاحظات از جمله در بخش قرائت قرآن برای بانوان وجود دارد و در بقیه موارد مشکل خاصی نداریم و در تلاشیم تا ان‌شاءلله از سال آینده این بخش را نیز در بخش بانوان اجرایی کنیم.
افتخاری با اشاره به بحث تأمین بودجه برای مسابقات قرآن در پایان بیان کرد: ما انتظار داریم تا دفتر ریاست جمهوری، شخص رئیس جمهور، وزرات ارشاد و معاون وزیر ارشاد که از دوستان خود ما هستند در تأمین هزینه برگزاری این مسابقات یاری‌گر ما باشند چرا‌که به نوعی این تأمین بودجه سرمایه‌گذاری برای جامعه محسوب می‌شود.
انتهای پیام

captcha