تحقق اهداف طرح «با قرآن در زلال اعتکاف»/ برگزاری مراسم قرعه‌کشی در ماه رمضان
کد خبر: 3704873
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶
قره‌شیخلو خبر داد:

تحقق اهداف طرح «با قرآن در زلال اعتکاف»/ برگزاری مراسم قرعه‌کشی در ماه رمضان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس سازمان دارالقرآن الکریم از تحقق اهداف طرح «با قرآن در زلال اعتکاف» و نیز برگزاری مراسم قرعه‌کشی آزمون این طرح در ماه مبارک رمضان خبر داد.

تحقق اهداف طرح «با قرآن در زلال اعتکاف»/ برگزاری مراسم قرعه‌کشی در ماه رمضان

مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در رابطه با اجرای طرح «با قرآن در زلال اعتکاف» که طی مراسم اعتکاف امسال در ایام نوروز اجرا شد، اظهار کرد: برنامه سازمان دارالقرآن الکریم در رابطه با اجرای این طرح قرآنی طی سال جاری این بود که امسال همانند سال گذشته تعداد دو هزار مسجد را تحت پوشش قرار دهیم یعنی از این تعداد هزار مسجد را سازمان دارالقرآن و هزار مسجد دیگر را نیز دارالقرآن‌های ادارات کل تبلیغات اسلامی در استان‌ها کمک کنند تا تحت پوشش این طرح قرآنی قرار گیرند.
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم ادامه داد: به نظر بنده این دو هزار مسجد به طور کامل تحت پوشش قرار گرفتند و برنامه‌هایی نیز که برای این طرح در نظر گرفته بودیم به طور کامل اجرایی شد. یکی از این برنامه‌های ما بحث اعزام مربی قرآن برای اصلاح نماز بود که عزیزانی که طی 72 ساعت در مراسم اعتکاف حضور دارند، اگر مایل بودند تا نماز خود را تکمیل و اصلاح کنند، بتوانند به این مربیان قرآنی مراجعه کنند. این برنامه سال گذشته نیز در مراسم اعتکاف اجرا شد که استقبال خیلی خوبی از سوی معتکفان به همراه داشت و به همین دلیل نیز امسال نیز در قالب طرح با قرآن در زلال اعتکاف انجام شد.
قره‌شیخلو تصریح کرد: استفاده از قاریان، تلاوت قرآن و ختم قرآن در ایام اعتکاف نیز برنامه دیگری بود که اجرا شد تا فضای اعتکاف بیشتر یک فضای قرآنی باشد. همچنین یک مسابقه فرهنگ قرآن و عترت نیز طراحی کرده بودیم که در این راستا نیز دفترچه‌ای در رابطه با مفاهیم سوره مبارکه لقمان، خطبه 31 نهج‌البلاغه و دعای مکارم‌الاخلاق صحیفه سجادیه تنظیم شده بود و در پایان دفترچه نیز تعداد چهل سؤال از این مجموعه به صورت چهار جوابی طراحی شده بود که این دفترچه‌ها در اختیار عزیزانی که مایل بودند، قرار گرفت که هم مطالعه کنند و هم در مسابقه شرکت کنند و در پایان نیز به قید قرعه به تعداد هزار نفر جوایز فرهنگی تقدیم خواهد شد.
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم افزود: به دلیل اینکه این برنامه چند سالی است که اجرا می‌شود و دارالقرآن‌های استان‌های مختلف در سطح کشور به صورت کاملا هماهنگ نسبت به اجرای آن اقدام می‌کنند و استقبال بسیار خوبی نیز از طرح می‌شود، تقریبا به تمامی اهداف مدنظر در طرح دست پیدا کردیم. البته تعداد مساجدی که در سطح کشور مراسم اعتکاف را برگزار می‌کنند، شش هزار مسجد است که ما با توجه به امکانات موجود، این طرح قرآنی را تنها در دو هزار مسجد اجرا می‌کنیم، ولی همواره تأکید ما بر این بوده که طرح با قرآن در زلال اعتکاف در مساجدی که جمعیت آن‌ها بیشتر است و نیز مساجد جامع شهرهای مختلف اجرا شود تا عده بیشتری از عزیزان تحت پوشش قرار گیرند.
قره‌شیخلو اظهار کرد: در سال گذشته تقریبا چیزی در حدود صد و بیست هزار نفر در بحث آموزش نماز و نزدیک به چهارصد هزار نفر نیز در آزمون فرهنگی شرکت کردند. هم‌اکنون نیز در حال جمع‌بندی آمارهای امسال هستیم و سعی بر این داریم تا مانند سال گذشته مراسم قرعه‌کشی و اهدای جوایز را نیز در ماه مبارک رمضان برگزار کنیم البته به نظر می‌رسد که تلاقی مراسم اعتکاف و تعطیلات نوروز مقداری از آمار شرکت‌کنندگان را کم کرده بود که البته این مسئله پس از بررسی نهایی و دستیابی به آمار نهایی به طور کامل مشخص خواهد شد.

انتهای پیام

captcha