مردم از نمایش‌های دارای محتوای غنی استقبال می‌كنند/ «خاتون آب و آیینه» می‌تواند ارتقا یابد
کد خبر: 3694832
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
سهرابی:

مردم از نمایش‌های دارای محتوای غنی استقبال می‌كنند/ «خاتون آب و آیینه» می‌تواند ارتقا یابد

گروه فرهنگی ـ مدیركل صدا و سیمای فارس با اشاره به استقبال گسترده مردم شیراز از نمایش چند رسانه‌ای «خاتون آب و آیینه» گفت: استقبال خوب مردم از این نمایش‌ها نشان می‌دهد كه مردم از كارهای هنری دارای محتوای غنی استقبال می‌كنند.

سیدتقی سهرابی، مدیركل صدا و سیمای فارس در حاشیه اكران نمایش «خاتون آب و آیینه» در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با یادآوری اینكه امسال دو نمایش میدانی و چند رسانه‌ای به‌همت بسیج هنرمندان و سپاه فجر در شیراز اجرا شد، گفت: بحمد الهی هر دو نمایش «فصل شیدایی» و «خاتون آب و آیینه» با استقبال خوبی از سوی اقشار مختلف مردم مواجه شد.

نمایش‌های میدانی مخاطب خاص خود را دارد
وی با بیان اینكه استقبال خوب مردم از نمایش‌هایی به این سبك دو پیام دارد، افزود: نخست اینكه اگر یك كار هنری دارای محتوای غنی باشد، مردم هم از آن خوب استقبال می‌كنند، دوم اینكه در عصر ارتباطات و تكثر رسانه‌ها، نمایش‌های میدانی و چند رسانه‌ای همچنان مشتری و مخاطب خاص خود را دارد.
سهرابی اظهار كرد: هنرمندان انقلابی فارس هم در «فصل شیدایی» و هم «خاتون آب و آیینه» بسیار زحمت كشیدند و تلاش خوبی به خرج دادند تا بتوانند پیام خودشان را به مخاطب مشتاقشان برسانند.

هر كار رسانه‌ای از دو بعد شكلی و محتوایی قابل بررسی است
مدیركل صدا و سیمای فارس با بیان اینكه هر كار رسانه‌ای و هنری از دو بعد قابل نقد و بررسی است یكی بعد شكل و دیگری بحث محتواست، گفت: با توجه به فضای در اختیار دوستان و فعالیتی كه در این محیط محدود انجام دادند باید به آنان دست مریزاد و خدا قوت گفت البته كارهای دراماتیك و نمایش صحنه‌ای آسان نیست گرچه در دنیا مرسوم است و چند سالی هم هست كه در كشورمان باب شده است و ما نمی‌توانیم توقع داشته باشیم كه یك كار در سطوح خاص داشته باشیم اما چون جزو كارهای اولیه است، جا دارد دوستان بیشتر تلاش كنند تا از نظر شكلی و محتوایی غنی شود.

«خاتون آب و آیینه» می‌تواند ارتقا یابد
وی ادامه داد: اكنون این نمایش‌ها مخاطب مشتاق دارند و مردم از آنان این‌گونه استقبال می‌كنند، وظیفه دوستانی كه وارد این عرصه شدند و تصمیم گرفتند پیام خودشان را به این شكل و در این قالب به مخاطب بدهند است كه كه كار خودشان را هم از نظر شكل و هم از نظر محتوا ارتقا ببخشند لذا «خاتون آب و آیینه» به عنوان كاری كه تازه شروع شده، قابل پذیرش است اما جا برای بالا بردن كیفیت كار همچنان وجود دارد.

نشست تخصصی با حضور عوامل نمایش برگزار شود
سهرابی گفت: در بحث محتوا نیز این نمایش قابل نقد و بررسی است كه البته خوب است یك نشست تخصصی با عوامل و دست‌اندركاران نمایش داشته باشیم ولی به‌طور كلی به تمام این دوستان خداقوت می‌گوییم و از آن‌ها می‌خواهیم كه با توجه به جمعیت مشتاق، كار خود را ارتقا بخشند.
مدیركل صدا و سیمای فارس همچنین به مستندات این نمایش نیز اشاره كرد و گفت: كار بسیار خوبی عوامل این نمایش انجام داده و مستندات خوبی را ارائه دادند و آن را بر اساس آیات و روایاتی كه مخاطب ما آن‌ها را شنیده و با آن‌ها آشناست، نوشته شده است بنابراین یك پیش زمینه ذهنی خوب دارد.
انتهای پیام

captcha