اتمام مرمت دروازه قرآن تا قبل از عید نوروز/ تلاش برای اداره این بنا به‌صورت شورایی
کد خبر: 3686786
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱
دهقانی به ایكنا خبر داد:

اتمام مرمت دروازه قرآن تا قبل از عید نوروز/ تلاش برای اداره این بنا به‌صورت شورایی

گروه اجتماعی: رئیس كمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به مرمت بنای تاریخی دروازه قرآن تأكید كرد كه قطعاً مرمت این بنا تا قبل از عید نوروز پایان خواهد یافت.

سولماز دهقانی، رئیس كمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با اشاره به مرمت بنای تاریخی دروازه قرآن كه طی چند مدت اخیر دوباره در سال جاری آغاز شده است، گفت: قطعاً مرمت این بنای تاریخ تا قبل از شب عید نوروز به پایان خواهد رسید.
وی با یادآوری اینكه هم‌اكنون مرمت این بنای تاریخی توسط سازمان سیما و منظر شهرداری شیراز انجام می‌شود، افزود: سازمان سیما و منظر شهرداری شیراز متولی سه مجموعه بوستان خواجو كه شامل دروازه قرآن هم می‌شود، باغ دلگشا و باغ جهان‌نما است و خودش هم متولی مرمت این بناهاست.
دهقانی ادامه داد: ما تلاش داریم تا مدیریت این سه مجموعه را به صورت شورایی درآوریم كه این شورا شامل رئیس سازمان سیما و منظر، رئیس سازمان فرهنگی و معاونت برنامه‌ریزی شهرداری خواهند بود.
رئیس كمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز اظهار كرد: متأسفانه سازمان سیما و منظر شهرداری شیراز هم‌اكنون بسیار دید فضای سبزی و رویكرد پاركی به این باغ‌های تاریخی دارد كه این مسئله مورد انتقاد ماست.
وی اضافه كرد: دستورالعمل اداره شورایی این سه مجموعه تاریخی به‌صورت شورایی تدوین شده است و به یاری خدا آن را در آینده اجرایی خواهیم كرد.

captcha