ایجاد پیاده راه از دروازه قرآن تا دروازه اصفهان؛ فرصتی برای توسعه گردشگری شیراز
کد خبر: 3685471
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
شهردار شیراز:

ایجاد پیاده راه از دروازه قرآن تا دروازه اصفهان؛ فرصتی برای توسعه گردشگری شیراز

گروه اجتماعی: شهردار شیراز، ایجاد پیاده راه از دروازه قرآن تا دروازه اصفهان را برای توسعه صنعت گردشگری یک فرصت برای شهر دانست و گفت: شهروندان و گردشگران می‌توانند با قدم زدن در محیطی کاملا چشم نواز احساس نشاط و سرزندگی کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز امروز، 6 بهمن‌ماه در دیدار با صمد رجا، شهردار اسبق شیراز، استفاده از تجارب شهرداران پیشین شیراز برای توسعه و رونق اقتصادی شهر را یک ضرورت دانست و گفت: استفاده از خرد جمعی و تجارب شهرداران پیشین برای ایجاد فضای کار مضاعف و بستر سازی جهت شادی و نشاط شهروندان، یک فرصت پیش رو برای ساختن شیرازی دوست داشتنی است.
وی، ایجاد پیاده راه از دروازه قرآن تا دروازه اصفهان را برای توسعه صنعت گردشگری یک فرصت برای شهر دانست و گفت: شهروندان و گردشگران می‌توانند با قدم زدن در محیطی کاملا چشم نواز احساس نشاط و سرزندگی کنند و از تولیدات آثار فرهنگی و صنایع دستی نیز در این مسیر برخوردار شوند.
اسكندرپور با اشاره به دیدار خود با برخی از بزرگان شهر گفت: در دیدارهایی که با بزرگان و فرهیختگان و روحانیون شهر داشته‌ام همه آنان به ایجاد فضای آرام و به دور از سروصدای ماشینی تأکید داشتند که یک معنای این حرف توسعه فضای پیاده راه، ایجاد نظم در منظر شهری، ساماندهی ترافیک و گسترش فضای سبز شهری است.
شهردار شیراز همچنین به جایگاه بین‌المللی این كلان‌شهر اشاره كرد و گفت: باید از ظرفیت فرهنگی و گردشگری شیراز استفاده بهینه و منطقی کرد، لذا تلاش می‌کنم فضای مدیریتی شهر را از کار صرف عمرانی بالاتر ببرم چرا که شهرداری فراتر از کار سخت عمرانی، بتن و سیمان است.
وی ادامه داد: بافت تاریخی خاطره مشترک مردم و هویت و شناسنامه شهر شیراز است اما این منطقه از شهر سال‌هاست فاقد شادابی لازم است و از ناهنجاری‌ها نیز رنج می‌برد، لذا باید حضور مردم، جوان ها و نخبگان را در بافت پررنگ کنیم تا زندگی به این منطقه از شهر برگردد.
اسكندرپور افزود: اگر می‌خواهیم بافت تاریخی را زنده کنیم با بگیر و ببند زنده نمی‌شود. خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در همین مدت کوتاه ارزش اقتصادی بافت بالا رفته و هم اکنون تقاضای زیادی برای ایجاد هتل و رستوران در این منطقه وجود دارد.
شهردار شیراز در پایان به فضای سخت کار شهرداری در شرایط اقتصادی فعلی اشاره کرد و گفت: با وجود شرایط سخت؛ امید و آرزوی ما خوب است و معتقدم با همین شرایط رکود اقتصادی می‌توان از شهر درآمد کسب کرد و به شهروندان خدمات ارائه داد.

captcha