قهر با فرهنگ دینی؛ بزرگترین مشکل در آموزش عالی کشور/ لزوم شناخت بانوان از توانمندی‌های قرآنی خود
کد خبر: 3676697
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
لاله افتخاری تاکید کرد:

قهر با فرهنگ دینی؛ بزرگترین مشکل در آموزش عالی کشور/ لزوم شناخت بانوان از توانمندی‌های قرآنی خود

گروه فعالیت‌های قرآنی: لاله افتخاری، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با حضور در هفتمین نشست هم‌اندیشی بانوان مدیر قرآنی که بعد ازظهر سه‌شنبه ۵ دی ماه در مجتمع فرهنگی شهدا برگزار شد، بر لزوم شناخت بانوان از توانمندی های قرآنی خود تاکید کرد.

 قهر بودن با فرهنگ دینی؛ بزرگترین مشکل در آموزش عالی کشور/ لزوم شناخت بانوان از توانمندی های قرآنی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، لاله افتخاری، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با حضور در هفتمین نشست هم‌اندیشی بانوان مدیر قرآنی که بعد ازظهر سه‌شنبه ۵ دی ماه در مجتمع فرهنگی شهدا برگزار شد، با تبریک ولادت حضرت عیسی مسیح(ع) به عنوان مقدمه ساز ظهور حضرت مهدی(عج)، گفت: بنا بر روایت، حضرت  عیسی (ع) پیش از ظهور حضرت مهدی(عج)، به  همراه پیروان خود تشریف آورده و زمینه سازی برای ظهور آقا امام زمان(عج) ایجاد خواهد کرد. همچنین از شهدای کربلای4 یاد کرده و عرض ادبی به محضر مقدس آنها دارم که راه گشای موفقیت‌های  کربلای 5 بودند.

وی در ادامه با تشکر از مدیر انجمن قرآنی بانوان و همکاران ادامه داد: انجمن به عنوان حلقه ای وصل، بانوان را گردهم آورده و برپایی کارگاه‌ها و برنامه‌های قرآنی، بسیار ارزشمند است که در این راستا میتوان  به  استقلال تشکل های قرآنی اشاره کرد.

افتخاری با اشاره به کم شدن بودجه های قرآنی، بیان کرد: طی چند سال گذشته با تلاش‌هایی که انجام شد، به طور کلی برای همه فعالیت‌های قرآنی که در جهت  تحقق اهداف منشور توسعه، موفق به اخذ بودجه 295 میلیاردی شدیم. و در زمان دولت یازدهم، این رقم  با 200 میلیارد به تصویب رسید و در سال گذشته  این رقم به 100 میلیارد کاهش و در سال جاری به 40 میلیارد رسید. به طور کلی  80 درصد کاهش را در بودجه قرآنی شاهد بودیم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با تاکید بر روند نزولی اعتبارات قرآنی تصریح کرد: کاهش بودجه قرآنی به این معنا است که تشکل‌های قرآنی باید خودکفا  عمل کنند و وابسته به  بودجه های دولتی نبوده، همان طور که عزاداری‌های سیدالشهدا(ع) به بودجه های دولتی متکی نیست. که البته بارها با امکانات کم شاهد موفقیت‌های بسیاری در مراکز و موسسات قرآنی هستیم.

این فعال قرآنی در ادامه بیان کرد: تشکل‌های قرآنی برای پیشبرد اهداف خود، با رعایت همه ملاحضات، می‌توانند با مشارکت خیرین قرآنی در زمینه  وقف، خیرات و ... به ترویج فرهنگ قرآن‌کریم بپردازند.

 وی با تاکید براینکه برای خودکفایی، انسجام قرآنیان لازم است، بیان کرد: برای مقابله با دشمنان باید وحدت داشته تا از تخریب فرهنگ و نفوذ دشمن در امان بود. برای مقابله با دشمن باید  از نظر دفاع نظامی مجهز بوده و  همچنین  از نظر دفاع فرهنگی، فعالان قرآنی وظیفه ای خطیر دارند.  دولت در  این راستا در تدوین بودجه  می‌تواند هدایت گر باشد و هدف اصلی را به تشکل های قرآنی برای مقابله با دشمن نشان دهد.

افتخاری به برخی از آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: این شبکه‌ها به راحتی در اختیار عموم قرار دارد و باید برنامه ای برای درمان و پیشگیری از بیماری در این راستا تعریف شود که این کار میسر نمی‌شود مگر با قرآن و تعالیم قرآنی. اگر فرهنگ قرآن تقویت نشود، مشکلات دیگری را به دنبال خواهد داشت.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: مشکلی که در امر آموزش عالی در حال حاضر شاهد آن هستیم، قهر بودن دانشگاه‌های کشور با فرهنگ دینی است. زیرا احساس درد را حس نمی‌کنند که بتوانند از علم سکولار بیرون بیایند. همچنین سبک زندگی عموم نیز باید به سمت قرآن پیش رود، و وطیفه آموزش بر عهده  تشکل های قرآنی است.

 نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: وظیفه تشکل‌های قرآنی استعدادیابی فعالان قرآنی است، و مسئولان در بخش های مختلف با  همیاری یکدیگر می‌توانند پازل فرهنگ دینی را  منظم کنار یکدیگر چیده و در ترویج و توسعه قرآن نقش داشته باشند و ظرفیت‌های تشکل های قرآنی شناخته شوند.

وی ادامه داد: همواره دعا میکنیم که خداوندا ما را از سربازان حضرت حجت قرار بده، که در این راستا باید سرباز سازی کرده و  لحظه به لحظه زندگی را با  امام زمان(عج) تطبیق داده و این روند را در قالب فرهنگ قرآنی، فرهنگ دینی، حمایت و غیره به مردم  ارائه دهیم.

افتخاری با  اشاره به فرمایش رهبری، افزود: بارها  مقام معظم رهبری بر مسئله فرهنگ تاکید داشته‌اند که  ایشان از فرهنگ دینی به عنوان اکسیژن یاد کرده اند. یعنی بدون اکسیژن نمی‌توان زندگی کرد و همواره در زندگی شاهدیم که از فرهنگ قرآنی دور شده ایم.

این فعال قرآنی در  ادامه با تاکید بر فعالیت انجمن قرآنی اظهار کرد: این انسجام ها مصداق آیات شریفه قرآن کریم است، اجتماع مؤمنین بر کار خیر است که خداوند بر این روند برکت می‌دهد. در این راستا تعاملاتی صورت گرفته و زمینه تشکل سازی قرآن در استان‌ها ایجاد می‌شود.  

 این استاد دانشگاه تصریح کرد: پس از ایجاد تشکل‌های قرآنی و تربیت نیروهای قرآنی، به مرحله سنجش و ارزیابی خودمان رسیده و این زمانی تحقق میابد که به انداز وسعمان اشراف کافی به مفاهیم قرآن وجود داشته باشد. راهش این است که آیات موضعی قرآن را همواره مورد توجه قرار داده و به حفظ و عمل به آن مبادرت کنیم.

افتخاری در پایان خاطر نشان کرد: به قرآن و اهل بیت(ع) تمسک داشته باشیم. بانوان در مکتب اهل بیت(ع) جایگاه ویژه و همواره نقش مؤثری در کنار مردان در رد و بدل وجوهات برعهده داشتند. در آن زمان برای آقایان شبکه سازی ایجاد شده بود. و امروز پس از تاریخی چند ساله،  زنان خودشان را دست کم نگرفته  و بدانند در برابر قرآن کریم  وظایفی شایسته برعهده دارند که بر اساس توانمندی‌ها برنامه ریزی کرده و نقش  موثری داشته باشیم. خداوند توفیق بدهد که سرباز خوبی برای نائب امام زمان(عج) باشیم و پس از شناخت وظیفه، زمینه ساز ظهور باشیم. توصیه می‌کنم که تاریخ اسلام را مطالعه کرده و برخی از آیات قرآن وسیره اهل بیت(ع) را شناخته و در زندگی استفاده کنیم.

یادآور می‌شود، هم اندیشی بانوان مدیر قرآنی از امروز ۵ دی ماه آغاز و با برگزاری برنامه های فرهنگی و کارگاهی تدوین شده تا روز جمعه ۸ دی ماه در مجتمع فرهنگی شهدا با حضور بانوان قرآنی سراسر کشور برپا است.

captcha