آیت‌الله حائری شهره خطابه و بهره از تمثیل بود
کد خبر: 3674985
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۴
رئیس دفتر آیت‌الله حائری شیرازی:

آیت‌الله حائری شهره خطابه و بهره از تمثیل بود

گروه حوزه‌های علمیه: رئیس دفتر آیت‌الله حائری شیرازی تاکید کرد: آیت‌الله حائری شیرازی خطیبی توانمند و منبری برجسته‌ای بود که در به کارگیری تمثیل و ادبیات، استاد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی محسنی، رئیس دفتر آیت‌الله حائری شیرازی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: آیت‌الله حائری شیرازی در خانواده‌ای مذهبی متولد شدند و پدر ایشان از فق‌های خطه فارس و از خاندان مشهور حائری بودند.

وی افزود: ایشان قبل از انقلاب فعالیت‌های گسترده مبارزاتی داشتند و بعد از انقلاب نیز از سوی امام به نمایندگی، ولی فقیه در استان فارس منصوب شدند و از سال ۸۷ و کناره‌گیری از مسئولیت نمایندگی، ولی فقیه و امام جمعه به قم وارد شدند.

وی افزود: ایشان قبل از انقلاب منزلی در قم داشتند و بعد از سال ۸۷ نیز وارد همین منزل قدیمی شدند و ده سال پایان عمر خود را در قم بودند.

محسنی با بیان اینکه سال‌های اخیر زندگی ایشان به تدریس، نوشتن و سخنرانی‌های متعدد به خصوص در نهاد‌های انقلابی سپری شد تصریح کرد: ایشان کتاب‌های متعددی در زمینه تفسیر، مسایل تربیتی، اخلاقی و ... دارند و با ظرافت خاصی به بیان مطالب تفسیری می‌پرداختند.

وی افزود: استفاده از ادبیات و تمثیل یکی از برجسته‌ترین وجوه در خطابه‌های آن عالم فرزانه بود و در این زمینه متخصص و زبانزد بودند.

محسنی بیان کرد: ایشان در ده سال اخیر نوعا مباحثی را در مجامع علمی حوزه و دانشگاه داشت و بخشی از وقت خود را نیز صرف امور تحقیقی و سخنرانی می‌کردند.

مسئول دفتر قم آیت‌الله حائری شیرازی با بیان اینکه وی در خطابه و سخنرانی شهره بود بیان کرد: یکی از نکات بارز در سخنان آن مرحوم تاکید بر جایگاه عظیم و پرمعنویت مقام معظم رهبری بود.

وی ادامه داد: یک خاطره معروفی را همیشه عنوان می‌کردند و می‌گفتند من در اواخر ریاست جمهوری مقام معظم رهبری خدمت ایشان رسیدم و عرض کردم با خاتمه دوره دوم ریاست جمهوری، شما چه برنامه‌ای برای آینده دارید و ایشان فرمودند: من اگر امام بفرمایند که در عقیدتی فلان یگان ارتش در سیستان و بلوچستان خدمت کنم می‌پذیرم.

وی تاکید کرد: ایشان از این خاطره این نتیجه را می‌گرفتند که اگر کسی اخلاص داشته باشد خداوند مقام او را رفیع و بلند می‌کند.

captcha