طنین تلاوت کلام وحی در ایستگاه‌های اربعین
کد خبر: 3656730
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸

طنین تلاوت کلام وحی در ایستگاه‌های اربعین

گروه بین‌الملل: سرپرست ایستگاه‌های قرآنی زیارت اربعین در استان «بصره» عراق، از برپایی سلسله محافل قرآنی در ایستگا‌ه‌های واقع در مسیر پیاده‌روی زائران حسینی در این استان خبر داد.

طنین تلاوت قرآن در ایستگاه‌های اربعین
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری قرآنی «قاف»؛ محافل قرآنی در ایستگاه‌های زیارت اربعین هم‌اکنون در استان بصره(جنوب عراق) به همت شورای عالی قرآن عتبات مقدسه عراق با همت اتحادیه تشکل‌ها و انجمن‌های قرآنی این کشور در حال برگزاری است.

علی راضی، سرپرست ایستگاه‌های قرآنی اربعین در استان بصره در این باره گفت: مراسم تلاوت قرآن در ایستگاه قرآنی مرکز رسول اعظم(ص) در شمال بصره، آخرین محفل از سلسله محافل قرآنی بود که به مناسبت اربعین حسینی در این استان برگزار شد.

در این محفل قرآنی، «مرتضی عوض»، «حسنین مقداد»، «صباح خزعلی» و «مبارک مبارک»، از قاریان عراقی به تلاوت قرآن پرداختند و «شیخ ایاد شاوی»، نیز در این محفل درباره اهمیت طرح ایستگاه‌های قرآنی زیارت اربعین و خدمت‌رسانی قرآنی به زائران سخنرانی کرد. 

در این محفل قرآنی همچنین، «وسیم حسانی»، از مداحان اهل بیت(ع) نیز در رثای امام حسین(ع) و یاران باوفایش به مرثیه‌سرایی پرداخت.

شایان ذکر است که پروژه ایستگاه‌های قرآنی در زیارت اربعین شامل برنامه‌های متعدد قرآنی از جمله تصحیح قرائت سوره‌های فاتحه و جزء 30 قرآن برای زائران، برگزاری محافل تلاوت و دیگر فعالیت‌های قرآنی است/.

captcha