پرهیزگاران در كشاكش روزگار شخصیت خود را حفظ می‌كنند/ از کار به معنای واقعی کلمه فاصله گرفته‌ایم
کد خبر: 3652343
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
آیت‌‌الله ایمانی:

پرهیزگاران در كشاكش روزگار شخصیت خود را حفظ می‌كنند/ از کار به معنای واقعی کلمه فاصله گرفته‌ایم

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان فارس در توصیف پرهیزگاران تأكید كرد كه این افراد در کشاکش روزگار و فراز و فرود زندگی، شخصیت خود را حفظ می‌کنند و در مقابل حوادث بی تابی از خود نشان نمی‌دهند و در مقابل حوادث تلخ و شکننده بردبارند.

آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با یادآوری فرمایشات مولای متقیان در توصیف پرهیزگاران گفت: پرهیزگاران به خاطر اعتقاد و باور عمیقی که به خدای بزرگشان دارند و پیوند استواری که با او بسته‌اند، آنچه به آنان می‌رسد خالی از مصلحت نمی‌بینند.

وی افزود: این افراد در کشاکش روزگار و فراز و فرود زندگی، شخصیت خود را حفظ می‌کنند و در مقابل حوادث بی تابی از خود نشان نمی‌دهند و در مقابل حوادث تلخ و شکننده بردبارند و این حالت حاصل نمی‌شود مگر با ارتباط عمیق با خدای بزرگ و تقویت بنیه ایمان و اعتقاد به ذات لایزال الهی.

آیت‌الله ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اهمیت حاكم شدن فرهنگ كار به معنای وسیع كلمه در جامعه اسلامی، گفت: کار در اسلام عار نیست بلكه بیکاری عار است و اگر انسانی کاری مثبت و به درد بخور برای جامعه داشته باشد این افتخار است اعم از كار اداری، یدی و یا كار فكری باشد.

امام جمعه شیراز به حدیثی از امام صادق(ع) و پیامبر خدا(ص) اشاره كرد و گفت: امام صادق(ع) در این رابطه می‌فرمایند: کسی که از کار حیا نکند نگوید این کار با شأن من وفق نمی‌دهد، نگوید این کار دور از شأن من است، بار او سبک می‌شود و آسایش خاطر پیدا می‌کند و خانواده او متنعم به زندگی خوب می‌شوند.

وی با بیان اینكه سخنان امام صادق(ع) برای جوانان و مردم امروز هم صدق می‌كند، گفت: امروز در آموزش و پرورش ما ششصد هزار دانش‌آموز متقاضی علوم تجربی است در حالی که از این ششصد هزار نیاز کشور ما به پزشک و پیراپزشک حدود پانزده هزار نفر است، باقی‌مانده چه کار می‌کنند و چه رشته‌ای را باید انتخاب بکنند؟ اصرار دارند رشته علوم تجربی را انتخاب کنند، برخی اوقات رشته ریاضی و یا فنی حد نصاب نمی‌رسد، اما این رشته فقط به خاطر اینکه فارغ‌التحصیل آن به پزشکی و پیراپزشکی راه پیدا می‌کند ششصد هزار داوطلب دارد لذا دانش‌آموز ما باید این سخن امام صادق(ع) را سرلوحه كار خود قرار دهد.

آیت الله ایمانی اظهار كرد: پیامبر بزرگ اسلام(ص) در ارتباط با کار با دست و از فکر و اندیشه و دست و توان خود زندگی کردن این جمله کوتاه را دارند می‌فرمایند: کسی که با حاصل زحمت خودش و دست رنج خودش زندگی می‌کند و بر خانواده‌اش توسعه می‌بخشد این انسان روز قیامت از صراطی که با آن وصف گفته شده مثل برق عبور می‌کند، تنها نماز شب ما را از صراط عبور نمی‌دهد، کار کردن و حاصل کار خود را استفاده کردن و دست به سوی دیگران دراز نکردن انسان را از صراط و آن خطرات و عواقب قیامت به سرعت نجات می دهد و وارد بهشت می‌سازد .

وی ادامه داد: این ادبیات دینی ماست اما چه شده است که امروز کار ما خلاصه شده در کارهایی که دولت اعلام کند و برای آن انتظار می‌کشیم و چرا باید اینگونه باشد و علتش این است كه از کار به معنای واقعی کلمه فاصله گرفته‌ایم و رای ما تفسیر غلط کرده‌اند و باید برگردیم به معنای صحیح کلمه؛ چرا رهبر معظم انقلاب به سرمایه ایرانی و بازوی کار ایرانی اصرار دارد؟ چرا برای تولید اشتغال این همه تأکید دارند؟ چون منبع فکر و اندیشه رهبر معظم انقلاب این روایات و احادیث اهل بیت(ع) است.

captcha