چشم‌انتظاری اقلیت‌های مذهبی برای شب تاسوعا + عکس
کد خبر: 3647807
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳

چشم‌انتظاری اقلیت‌های مذهبی برای شب تاسوعا + عکس

گروه جلسات و محافل: جلسه قرآن سعید حاجیان، قاری ممتاز کشورمان با حضور افرادی از اقشار و سنین مختلف در تکیه ثارالله(ع) میدان هفتم تیر که قدمتی 37 ساله دارد و هرساله از اقلیت‌های مذهبی برای دریافت نذری به آن مراجعه می‌کنند، برگزار شد.

چشم انتظاری اقلیت های مذهبی برای شب تاسوعا+عکس

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن سعید حاجیان، قاری ممتاز کشورمان، شب گذشته هفتم مهرماه با حضور قرآن‌آموزان از سنین مختلف در تکیه ثارالله(ع) واقع در میدان هفتم تیر، ضلع شمالی میدان، خیابان غفاری از ساعت 18:30 تا 19:30 برگزار شد.

در این جلسه، اعضا به منافسه آیاتی از کلام الله مجید پرداختند و حاجیان، نفس به نفس نکات صوت و لحنی و تجویدی آنها را متذکر شد. سیستم صوتی این تکیه به گونه‌ای بود که عابران پیاده که برای اهدای نذورات به این حسینیه رجوع می‌کردند و یا برای چای خوردن در پیاده‌رو می‌ایستادند، صوت قرآن را می‌شنیدند و دقایقی از کلام وحی استفاده می‌کردند.

چشم انتظاری اقلیت های مذهبی برای شب تاسوعا+عکس

ایده اصلی هیئت ثارالله(ع) در دوران انقلاب در مسجد الجواد(ع) میدان هفتم تیر با اراده جوانان انقلابی شکل گرفته است. این هیئت از سال 1359 برنامه تلاوت قرآن را داشته است. مرحوم استاد مولایی هم در این تکیه حضور پیدا می‌کرد، همچنین، امیرمحمد زاهدی، سال‌ها در این تکیه به تدریس قرآن کریم پرداخته و هم اکنون سعید حاجیان، جلسه‌داری می‌کند.

چشم انتظاری اقلیت های مذهبی برای شب تاسوعا+عکس

از نکات جالب توجه این تکیه، استقبال اقلیت‌های مذهبی از مراسم شب تاسوعای حسینی بود که هدایا و نذورات خود را به مسئولین تکیه تقدیم می‌کردند. اقلیت‌های مذهبی از جمله کلیمی و مسیحی که در محدوده میدان هفتم تیر ساکن هستند به عشق حضرت ابالفضل(ع)، یک سال منتظر شب تاسوعا می‌مانند تا تبرکی از این حسینیه و هیئت ببرند.


 

captcha