بیانیه اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور در محکومیت کشتار مسلمانان میانمار
کد خبر: 3640543
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶

بیانیه اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور در محکومیت کشتار مسلمانان میانمار

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: اتحادیه تشکل‌های قرآنی به نمایندگی از مؤسسات سراسر کشور بیانیه‌ای را در خصوص کشتار مسلمانان میانمار صادر و این اقدام ظالمانه را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از اتقان‌نیوز، اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور با بیانیه‌ای به نمایندگی از مؤسسات، تشکل‌ها و جامعه قرآنی سراسر کشور کشتار مسلمانان میانمار را محکوم کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ

و آنان كه ظلم و ستم كردند به زودی خواهند دانست كه به چه كیفرگاهی باز می گردند.

(شعرا/۲۲۷)

روایت پیامبر اکرم(ص): «و من سمع رجلا ینادی یا للمسلمین فلم یجبه فلیس بمسلم؛ و هرکس فریاد و استغاثه انسانی را بشنود که مسلمانان را به یاری و کمک می‌طلبد و به یاری او نرود مسلمان نیست.»

خبر جانسوز کشتار وحشیانه مسلمانان مظلوم میانمار توسط دولت حاکم این کشور، احساسات صدها میلیون از مسلمان و آزادگان جهان را جریحه‌دار کرد. چنین جنایاتی بدون تردید ادامه خط انحرافی کشتار برنامه‌ریزی شده مسلمانان توسط استکبار جهانی است که مدتی در آفریقا، آسیا و دیگر نقاط جهان دست به چنین جنایت‌هایی می‌زنند و در پس پرده از حمایت آمریکای جنایت کار و صهیونیسم جهانی برخوردارند.

مشاهده تصاویر هولناک کشتار روزانه و سازمان‌یافته زنان، مردان، کودکان و سالخوردگان بی‌پناه و بی‌دفاع، نشان از یک فاجعه جدید عظیم انسانی در عصر حاضر دارد و از آن فاجعه‌بارتر، سکوت مدعیان حقوق بشر و برخی دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی است که با بی‌تفاوتی نظاره‌گر این وقایع هولناک، نقض حقوق بشر و نسل‌کشی مسلمانان در میانمار هستند.

قطعا این نسل‌کشی و جنایات وحشیانه مسلمانان بی‌دفاع و مظلوم میانمار موجب بی‌آبرویی بیش از پیش سازمان‌ها و دولتهایی است که در جهت حفظ منافع خود از حقوق انسان‌ها زده و در پنهان کوچکترین ارزش‌ها برای جان انسان‌ها در جهت اهداف شوم و پلید خود قائل نیستند.

مؤسسات و جامعه قرآنی جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن شدید این کشتار ددمنشانه و وحشیانه، از برخورد چندگانه سازمان‌های بین‌المللی به‌ویژه «حقوق بشر» که در مواجهه با این کشتار بیرحمانه سکوت اختیار کرده‌اند اعلام انزجار داشته و وجدان بشری و آزادگان جهان را به قضاوت فرا‌می‌خواند و قاطعانه از همه نهاد‌های اجرایی و قضایی می‌خواهد که با توجه به فرمان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نسبت به پیگیری همه جانبه حقوقی و بین‌المللی این فاجعه اسف‌بار از هیچ کوششی مضایقه نکنند.

همچنین به دولت میانمار و ایادی استکبار هشدار می دهیم که قطعاً خون مظلوم گریبان ظالم را خواهد گرفت و چه سخت خواهد بود روز انتقام الهی از ظالمین که «فَوَيْلٌ لِلَّذِينَ ظَلَمُوا مِنْ عَذَابِ يَوْمٍ أَلِيمٍ»(زخرف/65)

captcha