تمرکز اردوهای جهادی بر محرومیت‌زدایی از مناطق محروم در راستای اقتصاد مقاومتی
کد خبر: 3640116
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل/ محمدی خبرداد:

تمرکز اردوهای جهادی بر محرومیت‌زدایی از مناطق محروم در راستای اقتصاد مقاومتی

گروه اقتصاد: مسئول مرکز مطالعات و حرکت‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی از تمرکز اردوهای جهادی از ارائه خدمات محرومیت‌زدایی در روستاها و مناطق محروم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی خبر داد.

«مهدی محمدی» مسئول مرکز مطالعات و حرکت‌‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با اشاره به برنامه‌های جدید این سازمان برای تحقق اقتصاد مقاومتی در سال‌ جاری عنوان کرد: موضوع تمرکزگرایی برای ارائه خدمات محرومیت‌زدایی در روستاها و مناطق محروم در قرارگاه سازندگی و خدمت‌‌رسانی در حال برنامه‌‌ریزی است و به امید خدا، رویکرد جدید گروه‌های جهادی در نیمه دوم سال جاری کلید خورده است.
وی ادامه داد: موضوع دیگر در رابطه با تمرکز گروه‌ها به مدت حداقل سه سال در یک منطقه محروم است و به همین دلیل در حال درگیر کردن همه اقشار از جمله بسیج جامعه پزشکی، بسیج دانشجویی و سایر دستگاه‌های خدمت‌‌رسان هستیم و مأموریت‌های لازم برای آنها تعریف می‌شود.
محمدی یادآور شد: در برخی از موارد مأموریت‌های جدیدی هم به این اقشار از بسیج واگذار می‌شود. در این راستا، هم از سازمان‌‌های مردم‌ نهاد، NGO ها، خیّرین و دستگاه‌های همکار و هم از توان سازمان بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی استفاده می‌کنیم.
مسئول مرکز مطالعات و حرکت‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی در پایان گفت: نکته حائز اهمیت این است که یکی دیگر از برنامه‌های گروه‌های جهادی، توجه به مشکلات مربوط به حاشیه‌نشینی است و در این راستا اقدامات لازم انجام خواهد شد.
captcha