سوره «ملک و واقعه»؛ محور فعالیت‌های کمیته قرآنی اربعین حسینی
کد خبر: 3637101
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
در برنامه رصد مطرح شد؛

سوره «ملک و واقعه»؛ محور فعالیت‌های کمیته قرآنی اربعین حسینی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور با اشاره به اینکه امسال محور تمامی فعالیت‌های کاروان قرآنی اعزامی به اربعین حسینی، سوره‌های ملک و واقعه خواهد بود، اظهار کرد: همچنین جهت برپایی 1451 محفل قرآنی از مشهد مقدس تا کربلای معلی در این ایام در داخل و خارج از کشور در راستای طرح بشارت 1451، برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از اتقان نیوز، حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور با حضور در برنامه «رصد» شبکه قرآن و معارف سیما، با اشاره به مشارکت اتحادیه در برگزاری طرح بشارت 1451، بیان کرد: اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در سال جاری از همان روزهای آغازین سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی این طرح، به عنوان نماینده تشکل‌ها و مؤسسات قرآنی، در ایام ماه مبارک رمضان و نیز تابستان 96، در دو بخش با شبکه قرآن و معارف سیما همکاری تنگاتنگ داشته که در هر بخش اقدامات منسجم و متفاوتی صورت گرفت.

محمدی گفت: در فاز اول همکاری اتحادیه و شبکه قرآن، تمامی اقدامات صورت گرفته با محوریت سوره ملک و واقعه انجام شد، برگزاری کلاس‌های حضوری و همچنین غیرحضوری روخوانی و روان‌خوانی، حفظ و تفسیر و مفاهیم این دو سوره مبارکه در محل مؤسسات قرآنی، اتحادیه تشکل‌های قرآنی علاوه بر رایزنی با مؤسسات قرآنی و جذب مشارکت مؤسسات در برگزاری کلاس‌های حضوری و غیرحضوری در محل این مؤسسات، با استفاده از ظرفیت فضای مجازی(با توجه به در دسترس بودن پایگاه خبری، کانال تلگرام و اینستاگرام اتقان) اقدام به جذب مشارکت مؤسسات قرآنی و اطلاع‌رسانی جزئیات طرح، سؤالات پیامکی، اطلاعیه‌ها و ... کرد.

وی افزود: پس از پایان مهلت برگزاری کلاس‌های طرح 1451 و ارسال اسامی شرکت‌کنندگان این دوره‌ها توسط مؤسسات قرآنی به اتحادیه، مشخص شد، حدود 300 مؤسسه قرآنی در برپایی این طرح مشارکت داشته و در مجموع بیش از 100 هزار علاقه‌مند به یادگیری مفاهیم، تفسیر و حفظ سوره‌های ملک و واقعه، در این کلاس‌ها شرکت کردند که این حجم از استقبال با توجه به پایان تابستان و تعطیلی بسیاری از مؤسسات قرآنی در این ایام، قابل توجه خواهد بود.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور خاطرنشان کرد: اسامی این شرکت‌کنندگان تجمیع و در اختیار شبکه قرآن و معارف سیما قرار گرفته تا در نهایت قرعه‌کشی روز 10 شهریور‌ماه، برگزیدگان اعلام شدند.

محمدی تصریح کرد: همچنین اتحادیه به عنوان متولی برگزاری جشنواره آثار هنری 1451(یکی از جشنواره‌های حاشیه‌ای این طرح) با شبکه قرآن، به صورت جدی وارد عمل شد.

 وی افزود: اتحادیه به بهره‌مندی از نظرات چندین کارشناس زبده، 5 بخش اصلی را برای این جشنواره در نظر گرفته و سپس اقدام به تدوین آئین‌نامه مدونی در این 5 بخش کرد، پس از تأیید این آئین‌نامه تسلط کارشناسان حاضر در شبکه قرآن، طی اطلاعیه‌ای فراخوان این جشنواره در سطح ملی منتشر شد.

محمدی خاطر‌نشان کرد: این جشنواره که به مدت 3 ماه از تاریخ 10 خرداد ‌ماه لغایت 31 مرداد‌ماه جریان داشت، در نهایت با ثبت 70 اثر فاخر در این 5 بخش  شعر، خوشنویسی، پوستر و طراحی گرافیکی، نقاشی، تصویرگری و سایر حوزه های هنری به پایان رسید.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور افزود: تمامی این 70 اثر به بخش داوری جشنواره اعلام شده و در حال حاضر در حال ارزیابی و امتیاز‌دهی هستند، نتایج داوری این آثار نیز 10 شهریورماه و همزمان با اختتامیه این طرح در حرم مطهر حضرت امام(ره) اعلام و جوایز نفرات برتر مشخص شد.

محمدی در پایان از برگزاری جلسات متعدد کمیته قرآنی اربعین حسینی خبر داد و گفت: امسال محور تمامی فعالیت‌های کاروان قرآنی اعزامی به اربعین حسینی، سوره‌های ملک و واقعه خواهد بود، همچنین جهت برپایی 1451 محفل قرآنی از مشهد مقدس تا کربلای معلی در ایام اربعین حسینی در داخل و خارج از کشور در راستای طرح بشارت 1451، برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

captcha