اجرای طرح نائب الشهید در اربعین/ بانوان نخبه و قرآنی به اربعین اعزام می‌شوند
کد خبر: 3633117
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴
افتخاری عنوان کرد:

اجرای طرح نائب الشهید در اربعین/ بانوان نخبه و قرآنی به اربعین اعزام می‌شوند

گروه جامعه: رئیس شورای راهبردی فعالیت‌های بانوان ستاد مرکزی اربعین از اجرای طرح نائب الشهید در مراسم اربعین سال جاری خبر داد و گفت: اعزام بانوان نخبه و قرآنی نیز از دیگر اقدامات شورای بانوان اربعین است.

لاله افتخاری، رئیس شورای راهبردی فعالیت‌های بانوان ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به تشریح برنامه‌های ویژه بانوان در اربعین سال جاری پرداخت و اعلام کرد: طرح شناسایی، دانش افزایی و اعزام بانوان استاد حوزه و دانشگاه یکی از طرح های ما است که طی آن بانوان نخبه شناسایی و پس از دانش افزایی به عنوان سخنران، مبلغ، پاسخ`گو به شبهات، ارائه مشاوره و ... به مراسم اربعین اعزام می شوند.

وی افزود: تعدادی از بانوان توانمند در عرصه تبلیغ سال قبل شناسایی شدند و از آنجایی که امسال تأکید بر فعال بودن همه استان ها و برنامه ریزی استانی است، نخبگان هر استان توسط مسئولان اربعین همان استان معرفی خواهند شد و در قالب کاروان مبلغان و مشاوران اعزام می‌شوند.

افتخاری از بانوانی که توانمندی حضور به عنوان مبلغ و مشاور در مراسم اربعین را دارند دعوت کرد خود را به بسیج طلاب بانوان استان خود معرفی کنند.

وی از اجرای طرح «نائب الشهید» در اربعین سال جاری نیز خبر داد و گفت: این طرح برای همه شهدا به ویژه بانوان شهید کشورمان و شهدای جهان اسلام از جمله شهدای مدافع حرم اجرا می شود و هر فرد می تواند به نیابت از یکی از شهدای اسلام زیارت اربعین را انجام دهد.

رئیس شورای راهبردی فعالیت‌های بانوان ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 300 هزار نفر به نیابت از شهدا در مراسم اربعین حسینی حضور پیدا کردند، گفت: بروشورهایی نیز در این زمینه تهیه و در اختیار مردم قرار داده می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در مراسم اربعین موکب ویژه بانوان احداث می‌شود؟ گفت: سال گذشته ستاد اربعین یک موکب در کربلا احداث کرد که سخنرانی‌ها و فعالیت‌های فرهنگی ویژه بانوان در آن برگزار می‌شد. اما در بیشتر موارد موکب‌های بانوان در کنار موکب آقایان مشغول فعالیت هستند.

افتخاری از اعزام تیم قرآنی بانوان نیز سخن گفت و اعلام کرد: دو تیم قرآنی امسال به اربعین اعزام می‌شوند و در صورتی که نخبگان قرآنی بخواهند با بخش بانوان اربعین همکاری کنند می‌توانند آمادگی خود را به بسیج طلاب در شهرستان خود و در تهران هم به ستاد مرکزی اربعین اعلام کنند.

وی در پایان از برگزاری محافل محفل شعر و ادب با عنوان «زنان عاشورایی» در مراسم اربعین امسال خبر داد.

captcha