برپایی شب شعر آئینی «حضرت زینب(س)» در محرم
کد خبر: 3629250
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰

برپایی شب شعر آئینی «حضرت زینب(س)» در محرم

گروه ادب: معاون حوزه زنان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین از برپایی شب شعر آئینی «حضرت زینب(س)» در محرم خبر داد.

لاله افتخاری، معاون حوزه زنان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از برپایی شب شعر آئینی «حضرت زینب(س)» خبر داد و گفت: به زودی فراخوان این برنامه را اعلام می‌کنیم.

وی با اعلام این خبر افزود: برای اربعین باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد. یکی از ظرفیت‌هایی که درباره اهل بیت(ع) وجود دارد و تا امروز نیز کارایی بسیاری خواهد داشت، شعر اربعین است که باید از توان موجود در این حوزه بهره گرفت.

رئیس شورای راهبردی فعالیت‌های بانوان کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین درباره پرهیز از موازی‌کاری در این عرصه اظهار کرد: ممکن است که شب‌های شعر دیگری نیز در این رابطه برگزار شود، ولی هیچ کدام از آنان با موضوع نقش بانوان در اربعین نیست.

وی توضیح داد: در این رویداد فرهنگی تصمیم داریم که نقش بانوان و جایگاه آنان در اربعین را مورد توجه قرار دهیم و از زاویه دید بانوان شاعر به موضوع اربعین و نقش تاثیرگذار زنان در خانواده،‌ تربیت حسینی(ع) و اربعین بپردازیم.

افتخاری تاکید کرد: فراخوان این رویداد فرهنگی به زودی اعلام می‌شود و همزمان با ماه محرم برگزار خواهد شد. همچنین نشستی به منظور بیان اهداف و مطالبات از شاعران در این حوزه خواهیم داشت که خبر آن متعاقباً اعلام می‌شود.

captcha